Hodepine

Nr2mai14

Flørter med forumet
Mailykke <3
Flere som plages med dette? Har aldri før i mitt liv opplevd en så konstant og smertefull hodepine! Går til sengs med hodepine og neste dag når jeg står opp er den der fortsatt. Dette har nå pågått i snart to uker, og jeg kjenner at jeg snart går på veggen.

Noen som har noen gode tips? Og er det noen som vet hvor lenge man kan forvente å ha det sånn?

Har slitt med hodepine før. Under forrige svangerskap forsvant den, men denne gangen har den kommet tilbake:( våkner nesten hver morgen med dundrende hodepine!

Jeg har det akkurat helt likt! Er hovedsakelig på venstre side av hodet, og det har kommet de siste par ukene nå.. blir helt sprø av det!! Jeg er flink til å drikke vann også, noe som ofte er veldig avgjørende.

Tips til deg er nok søvn og nok drikke. Hvis du har prøvd det, har jeg ingen flere forslag, men fortsetter å følge med, for trenger noen tips!

FrøkenFin skrev:
Jeg har det akkurat helt likt! Er hovedsakelig på venstre side av hodet, og det har kommet de siste par ukene nå.. blir helt sprø av det!! Jeg er flink til å drikke vann også, noe som ofte er veldig avgjørende.

Tips til deg er nok søvn og nok drikke. Hvis du har prøvd det, har jeg ingen flere forslag, men fortsetter å følge med, for trenger noen tips!

Jeg drikker masse! Sover gjør jeg stortsett hele tiden når jeg ikke er på jobb, orker jo snart ingenting lenger.

Forferdelig at man skal bli plaget sånn med dette synes jeg, da var det bedre å gå med kvalme og oppkast i 9 uker spør du meg! Får håpe vi slipper unna denne hodepinen snart alle sammen :-)

Jeg og sliter med hodepine.. Nesten hele dagen, dritkjedelig for en blir så slapp av det!! Men jeg tør ikke ta paracet, men har flere venninner som sier at det ikke er farlig (men ibux er ikke bra!!) men jeg velger å ikke gjøre det. Skal til legen på 3mnderskontroll imorra så tenkte å høre med han da om det er noe en kan gjøre.. 

Har du prøvd å drikke mye vann? Ut og lufte seg? Skru av lys, lukke gardiner (og pcen!) osv.? Ingenting av dette funker hos meg men.. :-(

Jeg også sliter med mye hodepine, omtrent daglig :( var hos jm på onsdag og hun sa det også kan være hormonelt så tidlig i svangerskapet.. I mitt tilfelle kan det også være at jeg har høyt blodtrykk men hun utelukket ikke at det kunne være hormonelt også..!

Jeg har også hodepine innimellom, og jeg har tatt paracet ved et par anledninger. Prøver selvfølgelig å unngå det, men.. Har hørt at man kan ta det, stemmer ikke det?

Jo, paracet kan man trygt ta så lenge man holder seg innenfor de anbefalte dosene. Jeg har tatt paracet sånn litt innimellom her for jeg har slitt med ei fæl hodepine noen dager nå. Spiser og drikker så godt jeg kan og sover når jeg har sjansen. Men den er der uansett... så jeg regner med det har noe med hormonene å gjøre da. Jeg har migrene så jeg er redd den skal ha blitt verre og at dette her bare er oppladningen til et kjempeanfall. 

Åååh hatt ekstremt med hodepine den siste uken jeg og.. :( Helt grusomt...orker ingenting da..klarer nesten ikke sove en gang :( Har klart å holde meg borte fra paracet..og prøver å drikke masse, og spise jevnlig.,men helt grusomt når det varer så lenge.. og ikke går over i løpet av natten :( usj... gruer meg til å begynne i jobb på torsdag!! :(

Men det er ikke bra med overbruk av paracet, og hvis man har hodepine hver dag, ender man jo opp med paracet hver dag også! :/

Nei, jeg tar av prinsipp ikke smertestillende nå når jeg er gravid, men det hadde ikke kostet meg noe som helst å tatt før jeg ble gravid.. Nå får jeg heller smerte meg igjennom det, drikker vann, bruker solbriller og sover alt jeg kan. Foreløpig ingenting som har hjulpet....

Uff.. jeg tror jeg bare må bite i det sure eplet og reise til legen. I dag holdt jeg på å besvime også brått og plutselig. Så dette kan umulig være bra. Jeg har så vidt nevnt det på et annet forum jeg er på også og der fikk jeg streng beskjed om å kontakte legevakt. :-/ Jeg HATER å gå til lege og legevakt. Føler meg alltid superteit for det er jo sjeldent noe alvorlig. 

Jeg har prøvd det som kan prøves jeg tror jeg... Men jeg tar heller ikke smertestillende, er redd for det som FrøkenFin sier; at man ender opp med å ta det hver dag siden man har hodepine hver dag.

Blodtrykket mitt er helt fint, så skulle ikke være det som er grunnen heller. Er vel disse hormonene da... Håper det gir seg etterhvert altså :-)

Nei, selfølgelig ikke.. snakket med legen om det idag, og han sa at selfølgelig skal en aller helst holde seg unna det. Men om det går utover hverdagen din så er det bedre å ta en paracet enn å la det ødelegge dagen din. Men han sa også at når man er gravid så må man på en måte tåle smerter mer, som f.eks hodepinen - hadde ikke jeg vært gravid hadde jeg tatt en nå men jeg må liksom tåle litt mer nå. Og det er helt riktig. :-) 
Men jeg tør ikke å ta paracet jeg heller!!! Hehe

Jeg er også veldig plaget av hodepine! 
Den går fra bak i nakken og helt opp til bak øynene!
Utrolig slitsomt!!!
I natt sov jeg med kald klut over pannen...
Det føltes ganske deilig, og jeg fikk sove litt bedre enn jeg pleier...
Bruker ikke noe form for smertestillende!!!
Tørr ikke det nå når jeg er gravid!!
Så må nok bruke kald klut trikset litt mer framover!
Våknert i dag...og har fortsatt vondt i hodet...Absolutt hormoner!!!!!
( Målte blodtrykket hos legen i går, og det var fint!! )

Dere nevner stadig blodtrykket... Jeg har visst veldig lavt blodtrykk, både lege og jordmor kommenterte at jeg "sikkert ble svimmel hvis jeg reiste meg fort opp", noe jeg gjør, og innimellom hvis jeg står lenge oppreist av gangen, med hodet og blikket høyt hevet. Kan dette gi meg hodepine? Eller er det høyt blodtrykk som gir hodepine?

Her kjennes det også ut som det kommer fra nakken/skuldrene, så jeg lurer på om jeg kanskje eegentlig skal kontakte kiro/fysio?

Back
Topp