Hodepine råd ???

FanaFrøken2Be

mammaLykke
Har så sykt vondt i hodet særlig på kvelden.. Drikker mye vann og spiser godt.. Men vil ikke ta smertestillende. Noen som har råd ?? Matvarer eller noe som lindrer ??

Signerer deg på alt du skriver! Au au

Eg får samboeren min til å masere meg i nakken å opp under hode hvis du sjønne :p det hjelper veldig mye. Hodepinen min ligger som stress relatert føler eg uten at eg stresse, men blir veldig stiv i nakken å kjenner det godt når han trykker :)

Får også ofte hodepine på kvelden, men vet det går over etter en god nattsøvn så jeg tar ingenting for smerten. Mener å ha lest at hodepinen kan komme av alle hormonene som florerer i kroppene våre om dagen og at det går over etterhvert. Ellers hadde jeg rådført meg med lege.

Jeg fikk grei beskjed fra jordmor at ble det for ille måtte jeg ta paracett :)
Men til nå har det hjulpet og kommet seg ut å gå tur! :)

Jeg har blitt veldig plaget med migrenen nå når jeg ble gravid, å kan ikke ta medisin for det.
Eneste jeg har funnet som demper hodepinen er viss jeg ligger (helst mørkt og kalt) med en kald klut i pannen.

Jeg har blitt veldig plaget med migrenen nå når jeg ble gravid, å kan ikke ta medisin for det.
Eneste jeg har funnet som demper hodepinen er viss jeg ligger (helst mørkt og kalt) med en kald klut i pannen.

Enig med deg (bortsettfra den kalde kluten)! Før det blir så vondt ville jeg også anbefalt en tur i frisk luft. Men du kan jo også ta en paracett når det står på sitt værste. Æsj hodevondt/migrene er det aller værste. Fikk anfall for 2 uker siden, og etter noen timer tok jeg en paracett. Hjalp hvertfall så jeg sovnet.

Back
Topp