Hodepine og paracet

92mamma

Betatt av forumet
Strever noe helt forferdelig med hodepine for tiden. Har ringt fysion min men hadde dessverre ingen ledig time før helgen.

Hva gjør dere som strever? Jeg må ty til paracet, har ingen valg :(

Jeg har slete med tensjonshodepine siden jeg var liten. Prøver å ikke ta noe nå når jeg er gravid, prøver å unngå det sånn ellers også. Er jeg hjemme ligger eg meg bare inn i sengen å håper på det blir bedre i morgen. Er jeg på jobb må eg ta noe viss det blir for intens . Tar kun 1 paracet om gangen. I graviditeten har eg så langt tatt kun 1. Er litt skeptisk til å ta flere

Jeg drikker mye vann og går meg en tur for å få litt frisk luft. Det tar noe av hodepinen, men ikke alt. Men jeg tør ikke ta smertestillende når jeg er gravid, samme hva folk sier.. Jeg prøver også å massere litt, ta meg en kjølig dusj og bare slappe av uten mobil og TV, bare rolig musikk.

jeg måtte ty til paracet når jeg slet med uvi... og desverre ikke i små mengder.. (men maxdose)

Jeg tar Paracet når det blir så ille at jeg ellers ikke klarer å røre meg uten at det kjennes som om hodet skal eksplodere og når det er så vondt at jeg blir kvalm. For meg nytter det ikke med frisk luft, et glass vann, massasje, uttøyning, ro, en gåtur, sunn mat, ekstra vitaminer etc. Så dessverre blir det en eller to Paracet i løpet av uka...

Det er ikke noe låsninger i nakke/rygg som gir hodepine da? Evnt akupunktur kanskje hjelper? :)

Samme her, pga forferdelige hodepiner må jeg ta Paracet 1-2 ganger i løpet av en uka.

Det er ikke noe låsninger i nakke/rygg som gir hodepine da? Evnt akupunktur kanskje hjelper? :)

Jeg går til osteopat, men han var fullbooket før helga :( så får vell bare vente til over helgen. Har låsninger i nakke. Han bruker å sette nåler på meg, men tørr ikke før jeg har kommet over uke 12. Men han hjelper meg masse uten nåler også. Satser på neste uke :)

Samme her, pga forferdelige hodepiner må jeg ta Paracet 1-2 ganger i løpet av en uka.

I går måtte jeg ta 2 på morgen, en på ettermiddag og 1 når jeg la meg :(

Heldigvis ingen idag!!

Jeg tar Paracet når det blir så ille at jeg ellers ikke klarer å røre meg uten at det kjennes som om hodet skal eksplodere og når det er så vondt at jeg blir kvalm. For meg nytter det ikke med frisk luft, et glass vann, massasje, uttøyning, ro, en gåtur, sunn mat, ekstra vitaminer etc. Så dessverre blir det en eller to Paracet i løpet av uka...

Føler med deg!! Så mange som forteller meg at jeg må drikke vann, gå tur osv.. Vann hjelper ikke mot låsninger i nakken..

Blir osteopat tur etter helga :)

Jeg går til osteopat, men han var fullbooket før helga :( så får vell bare vente til over helgen. Har låsninger i nakke. Han bruker å sette nåler på meg, men tørr ikke før jeg har kommet over uke 12. Men han hjelper meg masse uten nåler også. Satser på neste uke :)

Jeg går til kiropraktor jeg. Kjenner forskjell etter å ha fått behandling.
Hvordan hjelper nåler mot låsninger??

Jeg bruker og Paracet når det blir som værst. Når hodet nesten sprenges! Klarer dessverre ikke å sove det av meg. Våkner heller med enda verre hodepine på natta eller dagen etter. Heldigvis ikke tatt mer enn to-tre ganger så langt i svangerskapet. Men sliter med hodepine som kommer fra stive muskler i nakken. Egentlig bedre effekt av Ibux, men kan ikke ta det nå

Jeg går til kiropraktor jeg. Kjenner forskjell etter å ha fått behandling.
Hvordan hjelper nåler mot låsninger??

Setter nåler mest ved muskelknuter :) er som om han stikker hull på noe, letter så mye! Ellers knekker han opp helt øverst i nakken min. Har også satt nåler der oppe

Jeg bruker og Paracet når det blir som værst. Når hodet nesten sprenges! Klarer dessverre ikke å sove det av meg. Våkner heller med enda verre hodepine på natta eller dagen etter. Heldigvis ikke tatt mer enn to-tre ganger så langt i svangerskapet. Men sliter med hodepine som kommer fra stive muskler i nakken. Egentlig bedre effekt av Ibux, men kan ikke ta det nå

Hjelper ikke meg å sove heller... Bare om jeg tar en paracet før sovingen.. :(

Ibux har aldri funket på meg :(

Hjelper ikke meg å sove heller... Bare om jeg tar en paracet før sovingen.. :(

Ibux har aldri funket på meg :(
Ja, hjelper meg og om jeg tar det før soving. Gjorde det igår senest. Godt å våkne uten hodepine.
Ellers går jeg litt til naprapat som knekker og setter nåler. Det er effektivt.

Setter nåler mest ved muskelknuter :) er som om han stikker hull på noe, letter så mye! Ellers knekker han opp helt øverst i nakken min. Har også satt nåler der oppe

Aah, ja, da skjønner jeg. Har fått nåler pga problemer muskulært, men ikke låsninger :p
Er så godt å få knekt opp nakken iblandt. Har strikket en del i det siste så nakken har stått mye stille. Skal få han til å sjekke neste gang. Kjennes litt stramt.

Har hatt sykt hodepine i dag og måtte ty til 2 Paracet. Bedre å bli kvitt smerten. Får så høyt blodtrykk når jeg har smerter.

Jeg bruker Paracet når jeg absolutt må :/ Skal ringe kiropraktoren neste uke, få se om ikke det hjelper litt :)

Jeg bruker Paracet når jeg absolutt må :/ Skal ringe kiropraktoren neste uke, få se om ikke det hjelper litt :)

Samme her, bruker det bare når jeg absolutt MÅ :)

Det hjelper nok masse, skal det selv også :)

Har hatt sykt hodepine i dag og måtte ty til 2 Paracet. Bedre å bli kvitt smerten. Får så høyt blodtrykk når jeg har smerter.

Helt enig! Bedre å bli kvitt smertene og fungere i stede, Vartfall siden jeg hadde enormt me kvalme også de dagene :( nå er hodepine og kvalme borte, og godt er det :)

Back
Topp