Hodepine og paracet...

2725020070603

Glad i forumet
Har hatt sterk hodepine nesten daglig i 5 uker nå... har ikke tatt smertestillende fordi jeg tenker det er best å unngå alle medisiner når babyen vokser seg stor og sterk :) er i uke 13 nå, og hjernen er i stor utvikling om dagen, derfor blir jeg veldig usikker på om det er lurt å ta paracet.... vil helst ikke, men nå er hodepinen nesten uutholdelig :/
Hva ville dere gjort/gjorde dere i svangerskapet?

Nå vet jeg ikke hvordan det er når du har vondt så langvarig, men jeg tar paracet om jeg føler jeg trenger det. Er heldigvis ikke ofte, men veldig nødvendig av og til. Tok i går fordi jeg følte jeg hadde vondt i alle ledd og muskler i hele kroppen, og det var så vanvittig deilig når det hjalp:) er 31 uker. Fosteret har det bedre når mamma har det bra og:)

Paracet kan du se fint ta, men med vedvarende hodepine så bør du ta en tur til legen... med første gikk æ med hodepine over tid og da ble d innleggelse på sykehuset og grundig sjekk for å sjekke at d ikke va skummelt... dem tok masse prøva, va til CT-røntgen osv...sjekka blodtrykk og div mang gang i døgnet de to dagan æ lå innlagt...

Jeg sliter med migrene og cluster hodepine. Jeg tar paracet eller en paralgin når det er uutholdelig. Og har fått beskjed om at det er helt i orden av nevrolog og fødelege. En paracet i ny og ne går fint. Som NikkiNickeløs sa, fosteret har det bedre når mamma har det bra og :) snakk med legen din for rådgivning. Kan være det er noe du kan gjøre til å forebygge. Fysioterapi, kiropraktor, mat og drikke osv.

Er bare å ta paracet. Fikk mye sterkere medisiner av sykehuset i mitt første svangerskap.

Jeg hadde daglig hodepine frem til uke 22. Jeg valgte å ikke ta paracet. Jeg vet ikke om det var det smarteste trekket for de rundt meg. Jeg har migrenehodepine og paracet hjelper ikke for meg, og det jeg kan ta til vanlig er frarådet i svangerskapet. Men du må nesten selv føle på det.. Det er nok absolutt ikke farlig i normale doser :)

Jeg hadde også daglig hodepine og migrene og holdt meg til paracet noe legene sa var helt greit.

Paracet kan man bruke som lenge man følger doseringen.

Er bare å ta paracet. Fikk mye sterkere medisiner av sykehuset i mitt første svangerskap.
Samme her. Men du kan jo nevne for legen/jm at du sliter mye med vondt i hodet.

Ved veldig mye smerter i hodet som gravid bør du kontakte lege og passe på at det ikke er noe galt.

Ang paracet så er det veldig veldig trygt. Jeg ble innlagt på sykehus og ple proppet full i paracet. Det betyr jo ikke at du behøver å proppe deg full, men en vanlig paracet på 500mg er helt trygt å ta innimellom.
Det stresser babyen om du går rundt og har veldig vondt.

Back
Topp