Hodepine og kvalm

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg har i to perioder på én og en halv måned ca vært kvalm eller uvel. Jeg har vært fin nå i et par-tre uker, men idag våknet jeg med hodepine og så kvalm at hadde det ikke vært for paraceten jeg tok hadde jeg provosert fram oppkast... Det hjalp litt etter å ha spist et knekkebrød.
Gravid er jeg ikke da jeg har fått negativ test idag, og det er ikke mulig at det er for tidlig å teste.

Noen som vet hva dette kan komme av? Jeg mistenker litt lite søvn, men kan det være noe mer?

Jeg har i to perioder på én og en halv måned ca vært kvalm eller uvel. Jeg har vært fin nå i et par-tre uker, men idag våknet jeg med hodepine og så kvalm at hadde det ikke vært for paraceten jeg tok hadde jeg provosert fram oppkast... Det hjalp litt etter å ha spist et knekkebrød.
Gravid er jeg ikke da jeg har fått negativ test idag, og det er ikke mulig at det er for tidlig å teste.

Noen som vet hva dette kan komme av? Jeg mistenker litt lite søvn, men kan det være noe mer?

Det kan være jernmangel eller at du mangler ett annet vitamin. Stress kan gi hodeverk. Ville tatt meg en tur til legen om jeg hadde vært deg for å kanskje ta noen blodprøver?

Det kan være jernmangel eller at du mangler ett annet vitamin. Stress kan gi hodeverk. Ville tatt meg en tur til legen om jeg hadde vært deg for å kanskje ta noen blodprøver?

Jeg var på 6ukers kontroll i mai etter å ha født i slutten av mars, og da var blodtrykket mitt lavt, men jeg tenkte at det var fordi jeg ikke hadde spist enda den dagen. Jeg tok blodprøve også, men tror de var normale, om jeg ikke husker feil.
Ja, tenkte idag at jeg får vel ta en tur til legen...

Har du anemi? Omså lett anemi kan gi de symptomene. Men kan være så mye annet også. Slitenhet generelt, stress, for mye koffein, for lite søvn, til og med nakkeproblemer eller synsproblemer (mysing) kan gi hodepine. Og hodepine igjen kan avle kvalme. :/

Jeg har hatt det slik hele uken. Forferdelig slitsomt. Jeg er redd jeg utvikler migrene. Svært vanlig her i familien.

Back
Topp