Hodepine og besvimelse

Attpåklatt?

Blir kjent med forumet
Hadde problemer med blodtrykksfall sist jeg gikk gravid. Husker jeg besvimte når jeg var 6 måneder på vei med førstemann. Den gang var jeg på er kjøpesenter med tilgang til legevakt og ble kjørt bort dit av vektere rett etter. Da hadde jeg alt for lavt blodsukker i tillegg, og fikk beskjed om å starte med jerntilskudd.

Jeg er i dag 12+3. Har spist frokost og drukket i dag. Stod på Bybanen hele veien og kjente jeg ble ør i hodet på stoppet før jeg skulle av. Plutselig våknet jeg på gulvet med mennesker rundt meg som heldigvis hadde klart å ta imot meg, så jeg slo meg ikke. Fikk hjelp av og satte meg på en benk, svett som bare det.

Jeg vet jo at jeg har lett for blodtrykksfall til vanlig, og ofte har lavt jernnivå (går på jerntilskudd fra før).

Har hatt litt vondt i hodet de siste dagene (som heller ikke er unormalt for meg).

Jeg vet jeg sikkert burde, men likevel spør jeg. Bør jeg ta en tur til legen? Blodprøver i uke 10 viste ok jernnivåer og fint blodsukker. Og jeg fikk lett blodtrykksfall før graviditeten også.

Hei! Off, dette er så slitsomt. Hadde det samme i hele forrige svangerskap + to episoder hittil. Det aller viktigste er å spise jevnlig, ha noe salt i vesken og drikke godt med vann. Ikke minst hvile.

Ta en tur til legen. Ta nye blodprøver for å sjekke jernmangel. Du bør kanskje ha gradert sykemelding? Ta vare på deg selv.:Heartred

Det er ganske normalt med litt lavere blodtrykk enn normalt rundt uke 10-15, så om du har litt lavt og lett for blodtrykksfall før graviditet, så får du det nok enda lettere nå.
Men ville i alle fall tatt en telefon til legen, og evt vurdert sykemelding en periode for å slippe å stå på bybanen og heller holde deg mer i ro slik at du kan passe på matinntak osv… :Heartred

Har snakket med lege og fått beskjed om å ta kontakt igjen hvis jeg fortsatt føler meg dårlig i morgen.

Dette var ikke uvanlig i forrige svangerskap og i og med at jeg har blodtrykk på den lavere siden (men innenfor normal) når jeg ikke er gravid, så er det nok bare det som har gjort det. Jeg ble også stående hele bybaneturen, som sikkert ikke hjalp stort. :hungover: :knegg:

Jeg var på vei til campus for forelesning, og kan helst ikke sykemelde meg derfra, men vurderer å snakke med lege om sykemelding noen uker fra deltidsjobben på sykehjem, for å få tid å innhente meg mellom slagene.
Skal egentlig på jobb i helgen og påskehelgen.
Men samtidig får jeg så dårlig samvittighet hvis jeg sykemelder meg:sorry::sorry::sorry:

Back
Topp