Hodepine i første trimester

EllyPrøver

Flørter med forumet
Januarlykke 2026
Hei, er det flere som har merket hodepiner under første trimester/tidlig andre trimester? Jeg er i uke 13 nå og er ofte veldig sliten i hodet med en irriterende murring som ofte henger i hele dagen/flere dager på rad.
Hva gjør dere andre for å prøve å bli kvitt det? Prøver å unngå smertestillende.

Hei, er det flere som har merket hodepiner under første trimester/tidlig andre trimester? Jeg er i uke 13 nå og er ofte veldig sliten i hodet med en irriterende murring som ofte henger i hele dagen/flere dager på rad.
Hva gjør dere andre for å prøve å bli kvitt det? Prøver å unngå smertestillende.
Hadde veldig mye migrene i første trimester med førstemann. Har migrene til vanlig også, men ikke så ofte og langvarig. Brukte sumatriptan når det ble uutholdelig. Dette svangerskapet har det vært en del mindre heldigvis. Har vel tatt 4-5 tabletter totalt nå

Jeg har også hatt en god del hodepine de siste ukene. Har migrene til vanlig, men færre kraftige anfall etter jeg ble gravid. Har migrenehette som har dempet hodepinen godt flere ganger (legges i fryseren). Har også kjøpt eis-gel som har hatt noe effekt når jeg har smurt i tinning og nakken de dagene jeg kjenner at hodepinen kommer fra skuldre/nakken. Tror en del av hodepinen har kommet fra for lite væskeinntak også, mindre plaget de dagene jeg har drukket nok og ikke kastet opp. :) Jeg forsøker også å unngå smertestillende, men har vært to dager hvor det har vært så ille at jeg har tatt Paracet. Håper hodepinen din bedres snart :Heartred

Sniker, hadde mye hodepine tidlig i svangerskapet med førstemann - fikk anbefalt å prøve paracet med koffein. Og det hjalp bedre enn vanlig paracet

Takk for svar og tips alle sammen!❤️

Godt å høre du ble hjulpet av det @Tinycow. Noterer meg det navnet, har tidligere brukt immigrane mot migrene, men har ikke tatt det hittil.

Tror også jeg må bli flinkere med væske-inntaket @Lykkehjul, blir mye løping på toalettet! Eis-gel må testes!

Før jeg ble gravid har Paracet med koffein hjulpet meg @Nukis , så mulig jeg tyr til det på vonde dager.

Back
Topp