Hodeomkrets

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Hva var hodeomkretsen til deres lille ved forrige kontroll? Nå på 5 mnd kontrollen fikk jeg beskjed at hode var litt lite. Er det noe og uroe seg over??

Eh.. 42 eller 43 komma et eller annet.. husker ikke i farta, og er så lat at jeg ikke gidder gå ut av senga.:p

Hvor lite er "lite"? Vokser det fint i forhold til sin egen kurve?

* æpp'n *

Nei, da hadde de vel gått videre med det og henvist deg til barnelege eller hvem det enn er som sjekker hodestørrelser..

Hodet til lille her er også lite - i forhold til gjennomsnittet, men så er jo hun liten i seg selv og da...
Kjenner jeg blir litt smågal av all måling og veiing og under og over og gjennomsnitt og alder og så videre og videre og videre!! Alle er jo forskjellig og jeg har møtt voksne folk med store hoder og andre med mindre hoder, uten at det er noen dramatikk i det.

På 4 mnd kontroll var det 40 komma et eller annet...

Sa ha noe mer eller var det bare en teit kommentar uten oppfølging?

Det var 41,8. Var 41 på 4 mnd kontrollen. 34 når han ble født. Var jo bare 2500gr når han ble født. Men har tatt av i vekt :p men det Roer seg nå. Ja var nok bare en teit kommentar.

Det var 41,8. Var 41 på 4 mnd kontrollen. 34 når han ble født. Var jo bare 2500gr når han ble født. Men har tatt av i vekt :p men det Roer seg nå. Ja var nok bare en teit kommentar.
Det var da ikke lite! Idiotiske HS!
De burde lære seg å holde kjeften lukket i blant! Årr, blir grinete på slike hs som skal mene noe om alt! Alle unger er forskjellig, den malen de har funker ikke på alle.

Emil var 41,3cm på 4mnd og 42,0 på 5mnd, fant frem kortet nå.

* æpp'n *

Hvor gammel er HS? Min erfaring er at jo eldre de er, jo mer nazi er de på de skjemaene og percentilene sine.
Eller så kan hun jo ha hatt en dårlig dag. Hun burde i hvert fall gå og ta seg en bolle.

* æpp'n *

Hvor gammel er HS? Min erfaring er at jo eldre de er, jo mer nazi er de på de skjemaene og percentilene sine.
Eller så kan hun jo ha hatt en dårlig dag. Hun burde i hvert fall gå og ta seg en bolle.

* æpp'n *
Enig! Liker ikke gamle jordmødre eller helsesøstre!!

Oh gad! Det er jo ikke lite noe sted. Er det ikke flott med folk som sier noe bare for å ha noe å si...

Hva var hodeomkretsen til deres lille ved forrige kontroll? Nå på 5 mnd kontrollen fikk jeg beskjed at hode var litt lite. Er det noe og uroe seg over??
Kjenner følelsen! På slutten av møte fikk jeg også kastet ut at W hadde litt lite hodet, men ingenting å bekymre seg for sa hun.. Bekymret meg veldig i lang tid! Hvis det ikke er noe å bekymre seg for, SÅ LA VÆRE Å SI NOE!!!

Lille her var 33 ved fødselen og 39,5 på 4mnd, skal på 5mnd nå på torsdag,så blir spennende å se hva det er nå...

Ikke noe å engste seg over, mn du kan jo følge litt ekstra med i alle fulle fall.
Storebror her i huset hadde for stort hode. Dvs: veksten på hodet overgikk 5 nivåer i vekstkurven mens resten av kroppen passerte ett. Ble sjekket opp og ingenting feilet. Fikk beskjed om at det egentlig var helt normalt at hodet hadde annen vekst enn kroppen, men siden det også kunne være andre ting(i dette tilfellet var det svulst de var redde for) måtte de sjekke.
I ditt tilfelle er det jo motsatt, så det er nok ikke noe å bruke tid på å tenke på så lenge ungen virker frisk og fin:-)

Back
Topp