Hodeomkrets

2410

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Var på 3 mnd kontroll tidligere i uka. Da målte de hodeomkretsen som hadde flata litt ut. Helsesøster sa det ikke trengte å bety noe. Hun var 35cm rundt hodet ved fødsel, og var 39,6 rundt hodet nå. Hvordan har deres barn vokst? Hun utvikler seg normalt ellers, smiler og ler, og følger med på det som skjer rundt henne. Hun følger kurven sin på lengde og vekt.

Hodemålet til Matheo var 38cm ved fødsel og 43,5cm på 3mnd kontroll.

35 ved fødsel, 41 ved 3 mnd kontroll.
Ofte så får babyene flatt bakhodet siden de ligger så mye på rygg, hvis det er tilfelle med ditt barn tenker jeg det kan være en grunn for at hodet ikke har vokst i det "omfang" det skal.

Var 33 ved fødsel og 38 ved 3 mnd kontroll. Kan være hodet er flatt bak eller ho har en favorittside så det er litt flatt på ene siden?
Det kan ofte flate ut målet!
Slik var det med gutten min...var på mange ekstra kontroller! Men han er helt fin nå, snart 3 år :)

Takk for svar. Det er ikke antydning til skjevhet eller flatt bakhode, så det er nok ikke grunnen. De vokser vel litt i rykk og napp, så får håpe målene har bedret seg ved neste kontroll.

Her var han 36cm ved fødsel og 40,6 på 3 mnd kontrollen, så det var jo ganske likt det di jente var. Her sa ho ikkje noko om at det var unormalt :)

Her var mini 32,5 cm i HO da han ble født og var 40 på 3 mnd kontrollen, det hadde flata ut litt fordi han hadde favorittside og ble litt flat der men er 3 nå og alt er bra igjen..

2410 skrev:
Var på 3 mnd kontroll tidligere i uka. Da målte de hodeomkretsen som hadde flata litt ut. Helsesøster sa det ikke trengte å bety noe. Hun var 35cm rundt hodet ved fødsel, og var 39,6 rundt hodet nå. Hvordan har deres barn vokst? Hun utvikler seg normalt ellers, smiler og ler, og følger med på det som skjer rundt henne. Hun følger kurven sin på lengde og vekt.

Det kan også komme av at det er forskjellige personer som har utført målingen.

Mine var 35 ved fødsel og 39 på 3 mnd kontroll. Den hadde de på dagen 3 mnd. Litt flater ut men uten betydning i følge hs.

Var 35 ved fødsel og 40,3 ved 3 mnds kontroll (da var hun 3mnd og 10 dager).

Back
Topp