Hodeomkrets?

Alvepiken

Flørter med forumet

Hei! Lenge siden jeg har vært her nå, for jeg har jobbet 4 uker (!!) Vi måtte gjøre det sånn for mannen min er student og kunne ikke ta papaperm i mars neste år. Men det har gått greit, masse spisebesøk av vesla og kortere dager pga ammepause og sommertid! 

men, vi bekymrer oss litt for hodeomkretsen. Den var bare 40 cm på 3 mnd kontrollen, enda den var 36 ved fødsel... Inbiler meg at den burde vært litt høyere. HS sa ikke noe på det, men vi ser av grafer ol at det er litt lite..  hun er masse blid og legger på seg bra, blir sterkere og utvikler seg motorisk. Så det kan vel ikke være galt...?

Hva var hodeomkrets for deres barn ved 3 mnd kontroll....?

Jeg har tenkt å be om å få målt det på torsdag, da har det godt over tre uker.

Jesper var også  40 cm på 3 mnd kontrollen, han var 36 cm når han ble født. Helt flott sa helsesøster da ho så på skjermen når måla var lagt inn...

Det var jammen veldig god å høre at hun sa det var bra...! jeg begynte å bli redd her nå. Helsesøster var for travel til å se på det når vi var der, og sa ingen ting.. Og siden vesla har falt fra sofaen en gang var jeg så redd for hjerneskade.. Huff, så mye å bekymre seg for..

Her hadde han 35 cm ved fødsel og 42,8 ved 3 mnd kontrollen. HS sa at alt var normalt.

snuppa mi hadde 36 ved fødsel og 40 ved 3 mnd. Litt under kurven er det jo, men ingen fare sa HS:) Helt normalt :)

her var hodeomkrets på lillegut på 35 ved fødsel....38 på 6 uker...38,9 på 3mnd...og 41,5 på 4 mnd:) hs sa på 3 mnd at det var kanskje litt lite...men var ikke bekymret..for gjort pg måle litt feil:) men hadde voskt fint igje til 4 mnd så var ikke no å tenke på sa hu:)

Ja, da høres det jo i hvertfall ut som om flere har opplevd lignende og det hjelper jo litt. Får måle på torsdag, da er det jo bare en uke til hun er 4 måneder.. HJELP hvor tiden flyr, snart er jo første året gått!!

Frøkna mi var 37 ved fødsel og 39,5 ved 3 mnd.. vokste liiiiite de første ukene, men de sa hu fulgte sin egen kurve godt nå.. så får vi se på 5 mnd kontrollen :) 

Zid skrev:
Frøkna mi var 37 ved fødsel og 39,5 ved 3 mnd.. vokste liiiiite de første ukene, men de sa hu fulgte sin egen kurve godt nå.. så får vi se på 5 mnd kontrollen :) 

helt like mål her også..og de har ikke nevnt noe om det på hs

36 med fødsel og 40 på 3mnd kontrollen... men ho va 3,5mnd ca når vi va på kontroll :) hs sa ingenting negativt på d, alt va fint :)

Ja, da er det vel ikke så uvanlig da :) Jeg har så mange venner med barn med stooore hoder, derfor ble jeg bekymret. Vi var på helsestasjonen i går ( 1 uke til hun er 4 mnd), og da var hodet 41 cm. Så alt ser fint ut. Det er jo som hs sa til meg, at det er svært sjeldent noe er galt. God helg alle sammen!

Back
Topp