hodeomkrets på barna.. nervøs..

ORIGINAL: mamma_til_to

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg ble klippet og revnet likevel grad 3B med førstemann. Får sannsynligvis KS med denne. Det er ulike faktorer som avgjør, f.eks om du sliter med inkontinens, om du har fått økte inkontinensplager etter uke 20 av svangerskapet og liknende. Kun 5% av dem som revnet første gang revner like mye eller mer neste gang. Det er altså risikofaktorene som indikerer om man sannsynligvis vil revne for andre gang.

Dette hjalp meg MYYYE!!!!
Jeg revnet også med grad 3B med Sindri, han var 38 cm og gruer meg litt til nestemann kommer men om det bare er
5 % som revner like mye eller mer med andremann kjenner jeg at jeg ble bittelitt roligere.....
Jeg vil nemlig IKKE ha keisersnitt! Er livredd for at jeg evt må ha det....

Du er ikke ironisk sant, det hjalp?

Jeg hadde sete+fot fødsel på førstemann han var ikke så stor men når han kom dobbelt å i tillegg skulle ha denne foten ned der var det stort nok...[&:] Det jeg vil fram til er at på hodet stoppet riene å jeg fikk han ikke ut å det begynte å haste da han skiftet farge bla endte med tang uten bedøvelse og klipping og jeg revna ikke i det hele tatt... fikk 3 små pyntesting som de sa jeg egentlig ikke hadde trengt men de gjorde for det.

Veit ikke om det er noe hjelp i det men jeg også har hørt veldig mange si de som revner med nummer 1 ikke revner så mye med nummer 2 for da har musevisa og område der vært gjennom dette før... å blir mer tøyelig mer "slapt" hmm vanskelig å forklare det her... hehe..

Første gutt hadde 39 cm rundt hodet.. Ble tangforløsning +++ i tillegg, så ja revnet til grad 3[&:]

Første: 4060 gram 36 rundt hodet
Andre: 4690 gram 38,5 rundt hodet

Bare pyntesting på begge to....

Var 3860gr og 37cm rundt hodet.

Ble klipt og rivna en god del, ble tatt med vakum.

37cm i hodeomkrets, og ingen revning[:)]

Min var rett over 3kg - 37 i hodeomkrets. Satte seg fast,så jordmora måtte inn å "flytte" på han....Revnet ingenting,2 små "pyntesting".

Første var 35,5 cm i omkrets å revnet som bare det. Andre var 38,5 og revnet ikke noe.

Min første (jente) var 36 rundt hodet, 4120g. Revna lite (3 sting eller noe). Min andre (gutt) var 38 rundt hodet og 5160 (!) g. Revna enda mindre. Tror jeg fikk 1 pyntesting. Fødte vaginalt begge ganger.

Back
Topp