Hodelus?

[Hildemor]

Elsker forumet
Er det vanskelig å se? Har ikke forstørrelsesglass,men har gått over med lusekam på begge jentene. Går lus i barnehagen så greit å være på den sikre siden. Men jeg er så usikker på om jeg kan overse om de har lus? Hvordan ser det ut? Hadde jeg sett det om det var lus ved hjelp av bare lusekammen?

Dette har jeg også alltid lurt på [&:] Jeg har gredd og gredd og aldri sett snurten, men alltid vært usikker på om jeg hadde kommet til å se dem om de var der...

ORIGINAL: MiniSatan

Dette har jeg også alltid lurt på [&:] Jeg har gredd og gredd og aldri sett snurten, men alltid vært usikker på om jeg hadde kommet til å se dem om de var der...

Ja det er akkurat det, har sett at minsten klør seg litt i hodet for tiden og, så ble så usikker.. men fant to veldig små sår der hun klør da, så er nok derfor.

Hvor store er de da? Klarer man å se dem inne i håret? Hvilken farge er de?

ORIGINAL: Sjokoholiker

Ja, de vises godt i kammen [:'(]

Ok det var bra[:)] Hvordan ser de ut da?

Lusekammen skal avsløre dem, ja.

Ellers så står det mye nyttig info på lusfrinorge.no

Ikke bekymre deg.. du vet det er lus når du finner dem...

Hannene er større enn hoene... og det er STORE. Var rett før jeg håndhilste på en... tja dette var litt overdrevet, men du vil se at det er lus om de har det.

Har de langt hår kan det være et råd å kamme de bakfra i badekaret eller på et hvitt håndkle. Da ser du de som faller av også.

Storebror fikk MYE da han fikk. Vi oppdaget det etter at et annet barn hadde funnet det og vi hadde nok hatt det etpar uker. Lillebror hadde bare to. Men vi tok det nok med en gang på han.

Var forresten utrolig ekkelt der og da, men i dag er jeg ikke så redd for disse lusene lengre.. Gikk greit å få dem fjernet.

http://www.fhi.no/dokumenter/a756ffb359.pdf

ohyes..du ser dem[:'(]
det er størrelse på dem og det er vel ikke så mange andre dyr oppi der så du ser det fort.

ORIGINAL: merete_80

Takk[:)] Der var det endel info ja[:)] Klør jo bare ved tanken jeg da[8D]

ORIGINAL: [Hildemor]

ORIGINAL: merete_80

Takk[:)] Der var det endel info ja[:)] Klør jo bare ved tanken jeg da[8D]

Det gjør jeg også. Jobber som lærer, og de gangene det er snakk om l u s på lærerværelset, så merker jeg at kløen kommer.

Takk for svar[:)] Skulle likt å hatt den gule kammen da istedenfor den svarte. Noen som vet hvor de har den?

Nei, det er ikke så vanskelig å se synes jeg da. Datteren min har heldigvis bare hatt luseegg. På apoteket selges nå en spray som kan sprayes på for å forebygge når man får et skriv i fra bhg. Jeg har kjøpt denne

Back
Topp