Hodeleie?

Lisajenta12

Gift med forumet
Julimammaer 2016
Har kjent meg veldig svær i magen de siste par ukene, og vært vant til mye bevegelse rundt navlen/fram og tilbake. Sist kontroll på mandag lå gutten i hodeleie.
Nå har det liksom roet seg en del med bevegelsene, ikke like voldsomt. Og er noen dager siden jeg har følt at magen har blitt presset oppover:) kanskje han foretrekker å ligge med hodet ned nå? De har jo nesten full lengde på kroppen sin etterhvert, så er vel naturlig at det blir trangere..

Flere som merker endringer i leiet nå?
 
Jeg merker godt at det har "fylt seg opp" i magen, og sparking/åling med bein tror jeg stort sett skjer opp mot ribbeina. Når hun hikker, kommer det fra ned mot lysken :) merker også sinnsykt mye mer halsbrann nå, hele døgnet nå!
 
Skjønner svært sjelden hvem leie han ligger i jeg haha :p
Men tror han ligger med hodet ned eller litt på tvers siden jeg kjente spark ved høyre side ribben idag :)

Men de kan vel enda snu seg før de blir liggende en vei ?
 
Han driver forsatt og snur seg rundt her. Og det er ikke så behagelig akkurat :p men de siste dagene har han lagt mest med hodet ned, eller så har han lagt litt på "skrå". Merker godt at det ikke er like god plass. Kjenner forsatt mye bevegelse, men er på en annen måte nå enn før.
 
Hun ligger på stedet hvil til meg, rører på lemmer og sånn, men hodet er langt nede i bekkenet og rumpa godt plassert under høyre ribbein :p
 
Tror også baby ligger med hodet ned nå. Har gjort det nå i et par uker. Merker godt at det stikker nedi hufsa og at sparking og bevegelser skjer opp i ribbeina :p Håper ikke h*n snur seg igjen for sparking nedover er skikkelig vondt!! ;-)
 
Virket bare som det roet seg så veldig:D haha. Nyter det så lenge det varer:)
 
Både min første og denne (nr 3) har stort sett holdt seg i hodeleie. Legen titter litt på ul hver gang jeg er der, var der i dag og fortsatt hode leie. Det er vondt nok i grunn, for når ungen snur på hue så stikker det noe inni granskauen der nede :p

Nr 2 bytta litt på, i uke 36 var det sete leie, uke 37 var det tverrleie å heldigvis var ho i hodeleie på siste kontroll i uke 39, 4 dager før hun ble født. Det var veldig ubehagelig, spesielt når hun lå i tverrleie. Trangt og vanskelig å puste :p
 
Baby ligger med hode veldig langt ned. Merker ikke så mye bevegelser oppe men ved navelen og ned skjer det mye.
 
Hun ligger på stedet hvil til meg, rører på lemmer og sånn, men hodet er langt nede i bekkenet og rumpa godt plassert under høyre ribbein :p
Samme som her!! Driver og presser rumpa opp, er konstant øm i ribbena...
 
Han har ligger på tvers så sin hele tiden...på tide å snu seg nå!
 
Det er mye bevegelse rundt navlen. Kjennes ut som hun roterer rundt til tider. Vanskelig å skille mellom kynnere og bebegelse til tider. Skjønner noen av dere hvordan hun ligger? Har bare hatt en ul for 8-9 uker siden og jeg er førstegangs, aner ikke :p
 
Lillegutt ligger med hode ned fikk vi bekreftet på ul idag.. :)
 
Skulle ønske man kunne se selv inni magen av og til:p i dag er det litt mer bevegelser igjen, men fortsatt rundt navlen/høyre del av magen opp mot ribbeina. I går kveld kjente jeg en liten hard klump som holdt seg i det området en stund. Del av foten?
 
Jeg er 31+2 og jenta mi snurrer seg rundt som hun vil enda. Men kjente hikking nederst i magen i dag tidlig, sp da lå hun sikkert med hodet ned. Snur seg nok ned når det begynner å bli trangt inni der. *håper jeg*
 
Tror han ligger med hode ned. Kjenner i alle fall mange spark opp mot ribbebena
 
På ul sist lå han med hodet ned mot bekkenet. Følges opp med ul hver måned så spennende å se fra gang til gang:). Kjenner en del spark øverst i magen og på sidene så er nok i det leie han trives best:)
 
Back
Topp