Hodeleie?

Sunny8787

Forelsket i forumet
Har dere sjekket leie? Hode, tverr eller sete? :-) Og på hvilken side av magen din ligger ryggen?
Jeg var hos jordmor igår (uke 35+6) og hun mener han ligger med hodet ned, ikke festet, og med kroppen på venstre side. Håper han holder seg der! :-)

De siste 2 kontroller har baby ligget i hodeleie med ryggen sin på min venstre side. Før det lå.den i tverrleie på alle kontroller og ul'er.

For 5 uker siden lå småen i dyp hodeleie, med ryggen mot venstre, og jeg var superfornøyd. Så på siste kontroll hadde han satt seg opp igjen i seteleie, med ryggen utover. Nå vet jeg ærlig talt ikke. Han sparker i ribbeina og mellomgulv, men har ingen følelse av at han ligger nede i bekkenet. Så her tror jeg at han ligger litt på tvers med hodet skrått nedover, men jordmor sier at han har godt med plass til å snu seg enda :)

Min litt med hovudet ned, gjort det ein mnd tid antakeligvis. Var på ul i går og då låg han på min Høgre side :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

var hode ned sist de sjekka, men vet ikke hvilken vei ryggen er, og tror ikke hodet er festa.

jeg vet ikke en gang om hun fortsatt ligger med hodet ned, kjenner bevegelse og klumper overalt på magen, oppe, nede og på begge sidene :P

På de siste 2 kontrollene jeg har vært på har hun ligget med hodet ned. Hun kan fortsatt snu på seg, men jordmor sa hun tror hun har funnet sin stilling nå :) også ligger hun visst så langt nede i bekkenet hun bare får til :p

Last edited:
Han har ligget med hodet ned siden uke 24 i allefall og han ligger laaangt ned i bekkenet :) men ryggen og rompa fyker litt fram å tilbake mellom høyre og venstre hele tiden. Somregel stikker det ut en liten fot på høyre siden hele tiden. Han er i allefall aktiv:)

Her er han fortsatt i seteleie. Ryggen ligger langs venstre side av magen min. Og hodet er tett oppunder ribbeina.

Her ligger han i hodeleie med ryggen mot høyre..:-)

Her har han ligget med hodet ned i mange uker, og jeg kjenner at han ligger riiiimelig langt ned nå(kjennes noen ganger ut som at han ligger med hodet omtrent på utsiden). Kroppen flytter seg litt, men som regel ligger han med ryggen på høyre side :)

Hodeleie, ikke festet (tror jeg) og ryggen på venstre side :)

Jordmor sjekket det for første gang på kontroll i uke 31. Da lå baby med hodet godt ned i bekkenet, men var ikke festet enda. H*n har forresten ligget med hodet ned alle kontrollene hos jordmor. Er spent på om hodet er festet til neste kontroll, siden jeg har hatt diverse smerter og ubehag i bekkenet, underlivet, skambenet og korsryggen som jeg ikke har kjent på tidligere. Stikninger og press/ubehag. Klarer ikke å forklare det, men var så vondt en kveld at jeg sov bare noen minutter før jeg våknet av smertene igjen, sovnet, våknet osv helt til kl halv 3 om natta. Begynte å lure på om det kan ha vært smerter i forbindelse med at baby bordet seg nedover i bekkenet :-p Det var iallefall uvanlig mye aktivitet i magen samtidig. Blir spennende å se :-)

Han ligger i hodeleie med ryggen på min høyre side. Han har ligget i hodeleie helt siden uke 24 tror jeg, og han lå også i hodeleie på OUL i uke 18. Skifter side av og til, men ligger for det meste på høyre side. :) Hodet er ikke festet.

Sist, for 10 dager siden, lå han med hodet ned. Men det kjennes fremdeles ut som om han snurrer litt frem og tilbake et par ganger i ika :p skal på kontroll igjen om 4 dager :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

Tror det er seteleie, litt usikker går se hva de sier på neste kontroll, enda litt tid;)

Back
Topp