Hodeleie vs seteleie

Hønipønii

Flørter med forumet
Februarlykke 2015
Lurer på hvor stor sannsynlighet det er for at baby kan snu seg fra hodeleie til seteleie nå helt i slutten? Det er jo ganske trangt der inne nå, men kjennes ut som han muligens ikke ligger i hodeleie nå lenger. Er 34+5.

Her var lille i hodeleie i uke 32, seteleie i uke 33 og hodeleie igjen i uke 34. Jordmor sa at leie ikke er noe de bryr seg om før i uke 36, da er det så trangt at babyen sannsynligvis ikke vil snu seg rundt igjen av seg selv. Før det kan allting skje ;)

Her var lille i hodeleie i uke 32, seteleie i uke 33 og hodeleie igjen i uke 34. Jordmor sa at leie ikke er noe de bryr seg om før i uke 36, da er det så trangt at babyen sannsynligvis ikke vil snu seg rundt igjen av seg selv. Før det kan allting skje ;)
Okei, litt betryggende :) det kjennes ut som babyen ligger på tvers over magen liksom. Ble litt urolig siden han har ligget i hodeleie i mange uker nå. :) Får bare håpe han snur seg igjen da før den tid :)

Okei, litt betryggende :) det kjennes ut som babyen ligger på tvers over magen liksom. Ble litt urolig siden han har ligget i hodeleie i mange uker nå. :) Får bare håpe han snur seg igjen da før den tid :)
Jeg hadde akkurat samme følelse i dag. Er 34+3. Men de har fortsatt masse tid på seg til å legge seg til rette :)

Jeg hadde akkurat samme følelse i dag. Er 34+3. Men de har fortsatt masse tid på seg til å legge seg til rette :)
Det følte jeg og! Føler plutselig magen blir helt slapp nederst og hard på begge sider øverst og presser opp mot ribbeina! Men han har ligge med hodet ned hver gang hos jordmor da, og hun sier det er liten sjans for at han snur seg så seint siden jeg er førstegangs... Uke 34+4

Det følte jeg og! Føler plutselig magen blir helt slapp nederst og hard på begge sider øverst og presser opp mot ribbeina! Men han har ligge med hodet ned hver gang hos jordmor da, og hun sier det er liten sjans for at han snur seg så seint siden jeg er førstegangs... Uke 34+4
Forrige gang fikk jeg også høre av jm flere ganger at baby lå i hodeleie, så dro jeg på ul og den viste noe annet;) Hehe.. Den snertene rumpa dem snakka om, viste seg å være et hode:p

Min har vert i sete sio veke 32. Va på UL kontroll igår ( 35+6) då hadde han snudd seg te hodeleie. Hu sa at der blei han, altfor liten plass te å snu seg opp igjen no :) So me får stola på dei ;)

Var på ul på mandag og da lå han i hodeleie. Det har han også gjort de siste gangene jeg har vært hos jordmor. Håper han ikke har snudd seg nå, er veldig usikker. Har hatt en annerledes rar følelse i magen idag så blir en smuuule stressa på om han har snudd seg til seteleie :p

36+3 i dag - for en uke siden sa jordmor at babyen lå i seteleie, men at det ikke var noe stress, det var mye fostervann og jeg har lang rygg, så den babyen her vil neppe ha noen grunn til å stikke hodet ned i bekkenet på en god stund, her er det nok av boltrerom. Fikk også vite at de kan snu seg helt til fødselen er i gang, så at babyen ligger i seteleie nå trenger ikke bety at det blir setefødsel.

Legen min sa at hun enda hadde til gode å oppleve at babyer snur seg fra hodeleie til seteleie hos førstegangsfødende etter uke 30. Mange som snur seg fra sete til hode, men ikke omvendt. Meeen hun ser vel ikke alt og alle, akkurat. Virker som det aller meste kan skje :)

Forrige gang fikk jeg også høre av jm flere ganger at baby lå i hodeleie, så dro jeg på ul og den viste noe annet;) Hehe.. Den snertene rumpa dem snakka om, viste seg å være et hode:p
Men han lå i hodeleie på ul også! Heldigvis :p

Skal på leie-kontroll neste uke. Spent.
En jordmor mener det er hodeleie, den andre er usikker.
Jordmor tok feil på førstefødte - så greit med en kontroll da :)

Back
Topp