Hodeleie uke 30!

Lena33

Glad i forumet
i går skulle jeg og datteren min ut å gå....og det presset noe voldsomt ned mot underlivet, måtte stoppe flere ganger for det kom så sterke kynnere....
Tror det er en liten en som steller seg til fødselen...han har romstert noe veldig de siste dagene, men annerledes liksom....bevegelsene har blitt roligere, mindre plass anntar jeg!!Tror han må ha stilt seg med hodet ned nå....det sparker opp mot ribbena og mellomgulvet og presser ned mot underlivet....skal bli gøy å høre va jordmor sier på tirsdag....

samme her. kjenner at ungen er omså klar til å komme ut, hvis livmora slipper taket...[:D] kjenner gødt kynnere og dem vekker mæ om natta... men,men må nok klare noen uker til...

Jordmor fortalte at knøtttet mitt ligger med hodet ned.. (uke29) gjorde det på forrige kontroll også (4 uker siden) men det var vist litt tilfeldig mente hun[8|]

-merker kynnere, men det har jeg kjendt i flere måneder - er bare blitt sterkere og varer lengre nå[8|]

det gjør jo ikke noe cecci85...bare koselig med litt "terminblanding"

Når det gjelder kynnere...tro om barnet kan komme før når man har mye av dem....sikkert tillfeldig, men kan ikke hjlpe for at jeg tenker på det[:)]

Cecci og Lena.. ville bare skryte litt av de flotte magene dere har!!
så runde og fine[:D]

Takk -fiorelina-[:)]så snill du er....det er jeg sikker på din er å....!!.rund ja, det var det rette ordet...akkurat det jeg føler meg-rund-...[:D]

Hei på dere.
Jeg er den som er bekymret.... Skal til kontroll på onsdag. Synest ikke jeg har blitt noe større den siste mnd. Vokste mye i begynnelsen, så stoppet jeg. Redd for at det er noe galt. Det er mye bevegelse. Og mange sterke kynnere. Har dere lagt på dere mye? og jevnt...?[&:]

hei....ikke godt å gå å være bekymret nei...nå har det seg sånn at magen vokser i rykk og napp....plutselig står det helt stille...leeeenge....men så plopp så begyner den å vokse så det synes igjen, men jeg tror barnet vokser jevnt fordet...bare vi som ikke ser det...magemålet mitt har da steget for hver mnd jeg har vært til jordmor....og mot slutten sa jormor at det er vanlig at den begynner å flate ut.Når du kjenner bevegelse hver dag og kynnere oxo så er det et tegn på at den lille har det bra[:)]

jeg la på meg noen få kilo i begynnelsen, kansje tre eller noe....men så fikk jeg sukker forbud...og nå er jeg fortsatt like tung som når jeg var 12 uker på vei....så det er ikke så galt at det ikke er godt for noe[:)]

Sist kontroll var mage målet langt over snittet. Kan jo hende at det er nermere norm nå.[:)]
Jeg hadde da lagt på meg ca 10 kg sikkert omtrent det samme nå. Så nå er jeg vel 60 kg. Føler meg tung....og uhamsli.

Hørtes veldig kjent ut...[:D]...er du bare 60 kilo tilsammen?hørtes ikke mye ut..., men det spørs jo hvor mye du var før du ble gravid og hvor lang du er da...men som sagt, alt føles tungt å usmidig nå ja i denne tiden ja....få høre etter kontrollen din da....skal selv på kontrol på tirsdag!

Jeg har termin 24/1. Men i dag har jeg sterke og vonde kynnere. Sorry at jeg maser. Men kjæresten er altfor rolig.... Trenger å lette på trykket.[:D]
Kan hende det har med noen fødsel filmer jeg såg her tideligere...
Jeg er altfor nyskjerrig[8|]

Er det slik at man skal gå oftere til legen nå?

Hei Silke!
Ikke uro deg for masse, for det kjenner babyn din, og kynnerne kan bli sterkere av den grunn. Legen min ønsket å ha meg til kontroll annen hver uke etter at jeg passerte 30 uker. Jordmor mente det var opp til meg om jeg ville gå så ofte. SÅ spør legen din, og søk den hjelp du trenger. Ikke engst deg lille venn....Du kan sannelig ikke ha vært så stor før du ble gravid...siden du er 60 kg nå!!! Jeg startet på 60 og er 67...Så vekta går ikka akkurat nedover, men slik skal det jo også være!! Du maser i værtfall ikke;) Husk at vi er alle i samme båt, og det du lurer på kan det være enkelte av oss som undrer på også. Så kom med frustrasjonen din du. Dessuten så har du termin dagen etter bursdagen min:):)
Ellers så har min lille også lagt seg til med hodet nedover...Jordmor sa jeg hadde god plass, for hodet lå langt nede.....Om det er positivt for fødsel, vet jeg sannelig ikke....

rund og vakker.. .
min mage har en sånn ekstra-fettrand nederst den.. det er IKKE pent[8|]

Det kommer ann på øyet som ser fiorelina[;)]

Har vært på kontroll i dag uke 30 +5 : vektøkning 0,5 kg
Hodeleie
3+ på glucose

SF: 30,5 (så nå er jeg akkurat ned på det grønne feltet)

Ellers alt bra....hjertelyden lå på 136 denne gangen...typisk guttelyd[:)]
Har fått mer bekkenløsning etter at den lille har snudd seg nedover...og han står langt neddi.....har oxo hatt en del sterke kynnere den siste uken....må ikke styre så mye i jula om jeg vil ha en januar baby sa jordmor....sterke kynnere har en sammenheng med at babyn kan komme tidligere enn planlagt.....skal på ultralyd om 2 uker...gleder meg til å se han igjen[:)]

Back
Topp