Hodeleie/seteleie

Nybegynner90

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Andre som har baby som snur seg hver dag? :arghh:
Er tredjegangsfødende, 37+5.
Baby snur seg hver dag, og varierer mellom seteleie, hodeleie og tverrleie..
Kjenner det på hvor hodet er når baby hikker.
Selvsagt ligger baby med hodet ned på kontroller, viktig å oppføre seg fint rundt helsepersonell :hilarious:

Med de to andre opplevde jeg ikke dette. De la seg fint med hode ned rundt uke 30-35.
 
Andre som har baby som snur seg hver dag? :arghh:
Er tredjegangsfødende, 37+5.
Baby snur seg hver dag, og varierer mellom seteleie, hodeleie og tverrleie..
Kjenner det på hvor hodet er når baby hikker.
Selvsagt ligger baby med hodet ned på kontroller, viktig å oppføre seg fint rundt helsepersonell :hilarious:

Med de to andre opplevde jeg ikke dette. De la seg fint med hode ned rundt uke 30-35.
Sniker fra juli gruppa. Er tredjegangs også! Mini bytter om på sete og tverleie. Det har vært en gang jeg har kjent hikking nederst. Men ellers går det i spark rett ned i bekkenbunnen. Utrolig slitsomt. Så god plass kan det umulig være. Men JM sier det er normalt når man har hatt to huleboere der inne fra før. Er i uke 34 jeg da så kan jo enda snu seg. Men har mine tvil.
 
Last edited:
Sniker

ja, min gjorde dette. Og det blei setefødsel :hilarious:
Ultralyd to uker før(uke 36) viste hodeleie, og dagen før fødsel da jeg ble igangsatt (uke 38) kjente flere jordmødre utenpå magen og mente at det var hodeleie. Jeg tror kanskje jeg kom inn med seteleie, siden bevegelsen hadde endret seg noen dager i forkant. Men hun kan ha snudd seg etter induksjon var igang også.
Uansett, beste fødselen av mine tre fødsler.
Lykke til :)
 
Sniker

ja, min gjorde dette. Og det blei setefødsel :hilarious:
Ultralyd to uker før(uke 36) viste hodeleie, og dagen før fødsel da jeg ble igangsatt (uke 38) kjente flere jordmødre utenpå magen og mente at det var hodeleie. Jeg tror kanskje jeg kom inn med seteleie, siden bevegelsen hadde endret seg noen dager i forkant. Men hun kan ha snudd seg etter induksjon var igang også.
Uansett, beste fødselen av mine tre fødsler.
Lykke til :)
Så fint å høre. Jeg føder gladelig i sete hvis baby ikke endrer leie. Hva var grunnen til at du ble satt i gang i uke 38? Vle satt i gang sist men det var i uke 42..
 
Skal på ultralyd igjen i dag, så får høre da hva de tenker. Ligger sikkert med hode ned i dag, siden jeg skal på sjekk. I går var det tverrleie :hilarious: vet baby er liten, derfor jeg skal på sjekk.
Håper på igangsettelse i løpet av uken.
 
Så fint å høre. Jeg føder gladelig i sete hvis baby ikke endrer leie. Hva var grunnen til at du ble satt i gang i uke 38? Vle satt i gang sist men det var i uke 42..

Det var på grunn av tidligere svangerskapshistorikk, så ikke egentlig noe med leie til baby å gjøre eller slik :)
 
Sist surfet lille rundt til uke 42, da jeg var på maks overtid og igangsetting var endelig hodet ned og festet.. Virker som det er samme greia denne runden, bare at jeg må blir satt i gang 2 uker før termin, så umulig å si nå føler jeg
 
Back
Topp