Hodeleie eller seteleie på babyene nå?

• Trådstarter Trådstarter *Nyperose*
  • Opprettet Opprettet
N

*Nyperose*

Guest
Nå som alle nærmer seg uke 30 eller er vel forbi, hvordan ligger barna i magen?

Her tror jeg snuppa har snudd seg, kjenner iallefall ikke spark nedover lenger. Mulig hun ligger litt halvis på tvers for kjenner litt spark i sidene også.

Ved siste kontroll i uke 32 lå han på tvers, men føler han har snudd på seg etter det ut i fra sparkene. Men om det er med rompa ned eller hodet ned det aner jeg ikke, men noe beveger seg ihvertfall nede ved skambeinet.

Her er det fortsatt full turning, så hun har ikke lagt seg noen spesiell vei enda, fortsatt god plass i magen virker det som.. Men magen er rimelig lav, og da jeg gikk opp trappen tidligere i kveld følte jeg svakt nedpress, og det kan jeg ikke huske kom før rundt uke 37 eller så sist...

på UL og jordmorkontroll de to siste gangene har han vært med hode nede. Så virker som han har tenkt å bli det :)

Her hun lagt med hode ned siden ordinær ultralyd. Og eroomtrent festet

Her tror jeg faktis hun snudde seg natt til fredag, for torsdag kjente jeg spark nedover, men ikke fredag. Det samme gjorde faktisk kommende storesøster :-)

Min ligger med hodet ned, det har han gjort siden rundt uke 23-24. Men han har ikke festet seg enda.

På kontrollen på torsdag lå han med hodet ned, men lå litt høyt i bekkenet.

Ved sist kontroll var det hodeleie

På kontroll forige veke låg h*n med hode ned. Synes h*n stort sett har gjort det heile tida, har iallefall kjent mest spark opp mot ribbein heilt fra eg begynna å kjenne spark.

Hvis jeg ikke hadde sett det på kontroll så hadde jeg nok ikke visst hvordan han lå. Syns jeg kjenner bevegelse og spark litt i alle retninger til tider

Hvis jeg ikke hadde sett det på kontroll så hadde jeg nok ikke visst hvordan han lå. Syns jeg kjenner bevegelse og spark litt i alle retninger til tider
Det gjør egentlig jeg og... kjenner noe veldig spisst og hardt oppe på ene siden, og har tenkt at det kanskje er en fot. Men etter jeg så på ul, har jeg kommet fram til at det må være rumpa... :p

Tror han her fortsatt ligger m hodet ned, kjennes hverfall ut som det er beina som sparker opp i ribbeina. skal til jordmor på tirsdag, så da får vi se ha hu sier :)

Her ligger de hver sin vei =) Håper at begge ligger i hodeleie når de skal ut, men må nok forberede meg på at minst en av dem kommer med rompa først :S

Du får håpe at den som ligger med hodet ned kommer først, for da har jo den andre masse plass til å snu seg =)

Hun ligger med hodet ned, og har ligget slik i rundt 10 uker.
Hun ligger ganske langt ned også, tror faktisk ikke det går og komme lenger ned.
Jeg kjenner spark nede i magen selv om hun ligger med hodet ned :p Fordi hun ligger bretta inni her :p

Jenta mi ligger fortsatt i hodeleie, har gjort det helt siden uke 28 :) Presser veldig opp mot ribbeina, så jeg må alltid strekke overkroppen nå og orker så vidt å sitte normalt i sofaen.Får ofte åndenød fordi det er så trangt i tillegg :P hehe. Skal bli godt å få henne ut snart kjenner jeg!!

Men altså. Jeg fikk vite at han ikke lå så langt ned enda, men på innvendig ultralyd var hodet rett innenfor livmorhalsen. Hvor mye lenger ned skal han liksom? Det var ikke en centimeter klaring engang...

Back
Topp