hodeine i svangerskap

GledeSprederen

Gift med forumet
Septembermødre <3
er det noen med erfaring på dette? har i siste 3 dagene gått med murrende hode pinne to av dagene har det blitt så ille att jeg har blitt både svimmel og kvalm..

er 20 uker på vei i morgen

vært i kontakt med jm og legekontoret og beskjed jeg fikk var se det ann over helga og ring vis det ikke er bedre da..

men har hatt sånne "anffal" av hode pinne 4-5 ganger siste mnd og jeg blir helt slått ut klarer akkurat og ta meg sammen til og ta vare på sønnen min på snart 8 mnd..
har sovet litt på dagen idag mens guttungen hadde seg en vill for jeg merka det var på vei tilbake igjen..

men har jo en jobb og ta vare på og så kom med gode råd på og få holdt hode pinna i sjakk eller erfaringer på hvordan det har vært for deg..

til nå har eg testa..

vann
mat
smertestilende (tatt kun 2 til nå)
frisk luft (får det daglig pga jobben og da mener jeg 7 dager i uka)

Huff, det høres slitsomt ut..
Eneste tipset jeg har utenom det du allerede har skrevet er å gni litt i "gropen" mellom tommel og pekefinger (om du skjønner) Det hjalp iallefall ei venninne av meg da hun fikk migreneanfall.. (har ikke prøvd det selv)

Har du fått sjekka blodtrykket? Hodepine kan jo være tegn på høyt blodtrykk.

Ellers så er jeg selv snart 20 uker på vei, og har hatt hodepine i en mnds tid hver dag, fra morgen til kveld. Snakka med jordmor om det, og hun sier det er hormoner, og kanskje også stress, da jeg har en stressende jobb.
Mitt beste tips er å (om hodepinen blir vedvarende) kanskje trappe litt ned på jobben, og slappe av så mye du kan :)

Det kan høres ut som du har svangerskapsmigrene. Det er helt forferdelig, var plaget mye med det selv, og det eneste som hjelper er å slappe av, unngå stress, og passe på at du har et regelmessig inntak av mat. Ja, og paralgin forte da, men det skal man jo ikke ta med mindre det er strengt nødvendig. 
Ville tatt meg en tur til legen på mandag og fått det sjekket skikkelig. Det kan jo være, som noen andre har nevnt her, at du har høyt blodtrykk og det bør følges opp. 

tusen takk for svar damer..

har dessverre ikke mulighet og roe ned på jobb.. har ingen til og steppe inn før 1 mai. er bonde og avløser min er opptatt.. så må bare bitte tenna sammen og fortsette..

men skal komme meg til legen på mandag for dette orker jeg ikke i lengden.. tar helst ikke smerte stillende pga babyen selv om jeg faktisk pga fibro skal ta 3 tab på 1 g ved behov..

Jeg sliter med det samme, og akupunktur ble redningen min....Så an befaller deg å prøve det :-)

Back
Topp