Hodeformen...

snusken

Forumet er livet
Hei alle sammen!

I går var vi på 6 ukers kontrollen og da fikk vi vite at alt var i orden. Eivind er nå blitt 4350 og 55.
Han er flink til å løfte hodet og holder det oppe en stund. Men helsesøsteren kunne se en liten antydning til en favorittside å ligge på i følge hodeformen hans. Vi har ikke lagt merke til det men nå da jeg er veldig obs på det ser jeg at det kan stemme..
Så nå går jeg og snur på hodet hans hele tiden.. Mens han snur det tilbake! Stakkaren får ikke sove pga dette...
Er det noen tips om hvordan jeg skal få han til å sove med hodet i rett stilling? Har prøvd å bygge opp med teppe og sånn men nei..
Hva kan skje dersom han fortsetter sånn?
Du kan nesten ikke se noe på hodet, bare en liten antydning..
Noen andre som har det sånn?

Jepp!
JRjr er også sånn - men på torsdag når jeg skal på vektkontroll på helsestasjonen så er det en fysioterapeut der som jeg skulle spørre om råd til hvordan jeg skal få han til å snu seg litt andre veien..

Snur gutten din seg også mot høyre, kansje? det er visst det vanligste[:)]

Da jentene var mindre var jeg veldig obs på at de lå annen hver natt på hver sin side.. men siden de var premature har de vært senere med å klare å snu hodet selv, derfor ingen problem å gjennomføre. Nå derimot, har Norah fått det for seg at hun skal ligge å kikke rett opp uansett... så hun er begynt å bli flat i bakhodet. Håper det vil regulere seg selv etter hvert...

Her er det også høyresiden som er favoritten ja! Nå har Eivind nok en gang snudd hodet til høyre men nå vil jeg ikke prøve å snu hodet for endelig sover han litt!! Han har hatt vondt i magen i dag og fiser surt [:'(] Så jeg har ikke hjerte til å snu han nå!
Jeg gjør som Hanne, håper det regulerer seg selv etterhvert..
Hvis du Fiorelina får noen gode råd av fysioterapeuten håper jeg du vil dele dem med meg [;)]

Skal prøve å huske på å dele alle råd, ja. .
Er ikke så ille at JR må til behandling, altså - men de ville ta det tidlig uansett for å slippe problemer senere[;)]

Når han er våken og opplagt skal jeg prøve å "trene" litt med han - prate til han fra venstre side, og legge alle morsomme leker på den siden - prøve å gjøre det som er på høyre side mindre interessant for småen[;)]
Det var det beste rådet jeg fikk..
- og kunne gjerne holde kroppen hans i ro mens han snudde på hodet, så han bare måtte snu hodet og ikke hele overkroppen - litt vanskelig å forklare kansje..[8|]

ORIGINAL: Ylva

ÅÅÅÅÅÅÅÅ hæregud så skjønn jentene dine er Hanne79!!!
Skikkelig retro

Jepp, Flowerpower er inn altså[:D]

Tusen takk for tipsene Fiorelina!! Da har jeg noe å prøve på i helgen [:)]
Ønsker deg og den skjønne gutten din lykke til med "treningen" [:)]

Back
Topp