Hodedunking...

Bleiemos

Forumet er livet
...min sønn har over lang tid (egentlig siden han lærte å reise seg opp) vekka meg ved å dunke sitt eget hode i kanten på sprinkelsenga. Det er ikke bare såvidt, det er med all hans kraft slik at senga gjerne flytter seg en halvmeter ut i rommet![:(] Hva gjør jeg med dette da? Det kan UMULIG være bra! I dag har han til og med en liten kul i panna si...[:(]

ORIGINAL: Marlu

Det skal visst være veldig vanlig, og mener å ha lest at man ikke skal gjøre noe med det...

men er jo litt skummelt å når de begynner å skade seg da..[&:]

Ja på dagtid pleier jeg å overse det. Eller han pleier jo alltid å gråte etterpå og komme løpende til meg (somregel når han er overtrøtt), og da tar jeg han selvfølgelig opp. Men kan liksom ikke la være å gå inn til han på morningene![&:] Og når han begynner å få kuler i panna synes jeg ikke det er moro i det hele tatt..[:(] Folk må nå begynne å lure når ungen konstant går rundt med blåmerker!

[:D]

Huff, ser ikke bra ut!!![&:][&:][&:] Skal heldigvis MYE til før han her får kuler, den skallen begynner nok å bli bra herdet..[8D] Prøvde å google det, men da kom det jo side opp og side ned med autismesymptomer, dissosiativ adferd hos småbarn, og selvskading.. Såvidt jeg kjenner min sønn er han ikke i nærheten av noen av delene..[8D] Får bare håpe og tro at det går over!!

(Ja for om han fortsatt holder på å slå hodet i sengekanten når han er 23, så søker jeg hjelp til han...)

ORIGINAL: Bleiemos

Huff, ser ikke bra ut!!![&:][&:][&:] Skal heldigvis MYE til før han her får kuler, den skallen begynner nok å bli bra herdet..[8D] Prøvde å google det, men da kom det jo side opp og side ned med autismesymptomer, dissosiativ adferd hos småbarn, og selvskading.. Såvidt jeg kjenner min sønn er han ikke i nærheten av noen av delene..[8D] Får bare håpe og tro at det går over!!

(Ja for om han fortsatt holder på å slå hodet i sengekanten når han er 23, så søker jeg hjelp til han...)

Det kan nok være lurt ja!![8D]

Her dæljer han bakhodet i alt mulig... Ser ikke bra ut[&:][&:]

Det gjorde Sofie også en periode fra litt over 1 år. I senga og i kjøkkenskaper og det som var, for å få oppmerksomhet da selvfølgelig. Det gikk over av seg selv etter et halvtårs tid. Hun gjorde det ofte i forbindelse med at hun ikke fikk viljen sin. Dunket panna i flisene på kjøkkengulvet osv når hun ikke fikk det som hun ville. Vi prøvde også å overse henne og heller ikke gi henne trøst etterpå, men la henne grine litt for seg selv og gå bort etterpå å forklare at det er dumt å dunke hodet, det gjør vondt osv.

Det går nok helt sikkert over og jeg ville nok bare prøvd å overse det...[;)]

Uff, jeg kjenner til det. Har en gutt på 20 mnd som har gjort dette siden han var rett under året. Blir ha sint, så kaster han seg ned på gulvet og dunker hodet i gulvet. Gjerne 4-5 harde dunk. Jeg får helt vondt av han, men vil jo ikke gi han så mye oppmerksomhet på det heller. Håper det gir seg snart... for jeg blir sprø!!!

Han er en veldig viljesterk gutt, vet hva han vil... Ser nok positivt på det når han blir voksen [8D]

Back
Topp