Hode!

lisabet86

Elsker forumet
Aprilbarna`15
❤ Juliskattene 2018 ❤
Da er hode festet, så da blir det en spennende tid fremover :-) Er 37+1 i dag, så hvem veit! Han er hjertelig velkommen ♡♡♡
Men kjenner at det har lettet en del av stølheten/vondten mellom bena, kjenner det enda, men ser ikke ut som en bestemor lengre :-P

Da er hode festet, så da blir det en spennende tid fremover :) Er 37+1 i dag, så hvem veit! Han er hjertelig velkommen ♡♡♡
Men kjenner at det har lettet en del av stølheten/vondten mellom bena, kjenner det enda, men ser ikke ut som en bestemor lengre :p

Så gøy! :-)
Da kommer babyen riktig vei iallfall! :-)

Min første festet hodet to uker før fødsel.
Festet i uke 35, og fødte i uke 37.

Nå har hodet ligget ned et par uker allerede, uke 35 nå, men jordmor sier det ikke alltid fester seg med nummer tre. Så veldig spent på om han bare ligger ned, eller fester seg. :-)

Så gøy! :-)
Da kommer babyen riktig vei iallfall! :-)

Min første festet hodet to uker før fødsel.
Festet i uke 35, og fødte i uke 37.

Nå har hodet ligget ned et par uker allerede, uke 35 nå, men jordmor sier det ikke alltid fester seg med nummer tre. Så veldig spent på om han bare ligger ned, eller fester seg. :-)
Ja, og takk gud for det! Var redd med min flaks at han skulle komme med stumpen, men så har han ligget med hode ned siden uke 32 ca, og nå er det festet! Og det er jeg veldig glad for :-)

Får håpe han fester seg hos deg da, og at han kommer riktig vei ;-)

Ja, og takk gud for det! Var redd med min flaks at han skulle komme med stumpen, men så har han ligget med hode ned siden uke 32 ca, og nå er det festet! Og det er jeg veldig glad for :)

Får håpe han fester seg hos deg da, og at han kommer riktig vei ;-)
Veldig godt å vite at de kommer med hodet først ja! :) Vet ikke om man må legge seg ned lenger jeg, om vannet går uten hodet festet? Tryggere når det er festet iallfall, og da slipper du setefødsel ja! :)

Nå er det jo bare å vente igjen for deg da! Det kan jo skje når som helst, veldig spennende! :)

Håper og tror at min holder seg riktig vei. Har ligget sånn så lenge nå, og merker hikkingen lenger og lenger ned. Og stikninger da. Hi hi. ;-)

Veldig godt å vite at de kommer med hodet først ja! :) Vet ikke om man må legge seg ned lenger jeg, om vannet går uten hodet festet? Tryggere når det er festet iallfall, og da slipper du setefødsel ja! :)

Nå er det jo bare å vente igjen for deg da! Det kan jo skje når som helst, veldig spennende! :)

Håper og tror at min holder seg riktig vei. Har ligget sånn så lenge nå, og merker hikkingen lenger og lenger ned. Og stikninger da. Hi hi. ;-)
Det høres jo veldig lovende ut ;-)
Skal krysse fingre og tær for deg :-D

Jeg fikk beskjed på fredag at hodet ikke var festet (uke 38) og legen sa jeg skal legge meg ned dersom vannet går. Så tror det fortsatt er slik ja. For at babyen ikke skal få navlestrengen rundt hodet sa han.

Jeg fikk beskjed på fredag at hodet ikke var festet (uke 38) og legen sa jeg skal legge meg ned dersom vannet går. Så tror det fortsatt er slik ja. For at babyen ikke skal få navlestrengen rundt hodet sa han.
Takk for info! :-)
Min ble født med navlestreng rundt halsen.
Etter vannavgang, men hodet festet da.
De kan visst vikle seg inn i den i magen også.
Jeg var heldig med at navlestrengen min var lang, hadde den vært kortere....

Kan den ikke også komme i klem, og stenge av for surstoff? Om den faller ned i bekkenet hvor det er harde bein?

På st Olavs sa de for to uker siden at de ikke praktiserte dette med å legge seg ned lengre. Jordmoren jeg pratet med sa hun hadde sagt det til en fødende en gang på ti år siden de visste baby lå i seteleie. Ligger baby med hodet ned skal det visst godt gjøres at navlestrengen kommer imellom. Jeg skal ikke gå imot hva leger sier altså,men de er visst ikke helt enige da;)

På st Olavs sa de for to uker siden at de ikke praktiserte dette med å legge seg ned lengre. Jordmoren jeg pratet med sa hun hadde sagt det til en fødende en gang på ti år siden de visste baby lå i seteleie. Ligger baby med hodet ned skal det visst godt gjøres at navlestrengen kommer imellom. Jeg skal ikke gå imot hva leger sier altså,men de er visst ikke helt enige da;)

Jeg fikk samme beskjed da jeg spurte jordmoren min idag. Hodet er ikke festet, men fordi det ligger ned skulle det ikke være nødvendig å legge seg ned. Trengte ikke å starte med husvask om det skulle skje akkurat da men ;)

Så bra :) er usikker på om hun er festet enda her... Skal til ny kontroll hos jordmor i morgen, er da 39 uker..

Vet at babyen ligger med hodet ned og har gjort det en god stund, men vet ikke om det er festet. Skal til legen i morgen, så håper han kan fortelle meg litt;)

Greit å vite. Jeg kommer uansett til å ringe føden å spør hva jeg skal gjøre dersom vannet går. Er jeg ute kommer jeg bare til å sette meg på nærmeste stol å ringe :) Så tar jeg det deretter :) får ikke ny kontroll nå før dagen etter termin nå, men har en følelse på at hodet kanskje har festet seg siden fredag. For har plutselig blitt kvitt bekkensmertene.

Festet her også.. kan vel gå uker før fødsel uansett.. :-)

Greit å vite. Jeg kommer uansett til å ringe føden å spør hva jeg skal gjøre dersom vannet går. Er jeg ute kommer jeg bare til å sette meg på nærmeste stol å ringe :) Så tar jeg det deretter :) får ikke ny kontroll nå før dagen etter termin nå, men har en følelse på at hodet kanskje har festet seg siden fredag. For har plutselig blitt kvitt bekkensmertene.
Høres ut som det hsr festet seg da ja, bekkensmertene mine har blitt bedre etter det festet seg :-)

Med første så festet hodet seg i uke 35, jeg fødte uke 41+0. Alle sa at "ja, da føder du sikkert før uke 40". FOR en nedtur å gå over tiden :p
Nå er jeg 38+2 og hun er ikke festet, men hun ligger laaaaaaangt nede og mye mer nedpress og alt det det enn første gangen.
Nå så kommer hun ikke lengre ned, før hun er ut igjennom åpningen :D

Babyen min er heller ikke festet og jeg skal settes igang i morgen.. Er nummer tre og da skjer det visst ikke bestandig at hodet fester seg før fødselen er i gang..

Back
Topp