Hode til en side

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Her foretrekker veslegutt helt klart å ha hode til venstre når han ligger på rygg.
Har deres bebis noen favorittside? :)
Bør vel helst variere?
Hmmm....:confused:

Han hadde høyre som favside, men ble obs på å leke på motsatt side så han måtte venne seg på andre nå også, så nå varierer han;-(

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Man bør absolutt vende hodet til den andre siden, ellers kan dem få stiv nakke og skjevt hode (nakken er det man mest må tenke på).. er lettere å gjøre det når de sover på dagtid ;) mellomste her ble veldig skeiv i bakhodet, men nakken ble heldigvis ikke stiv..

Lillegutt har hatt favorittside fra fødselen av. Han strakk noe i nakken under fødselen og ble derfor vond og hoven på ene siden (hadde en stor bul på høyre side av nakken), og snudde seg derfor kun til venstre en periode før hevelsen gikk ned. Siden da har han foretrukket den siden. På dagtid legger jeg han kun på andre siden når han skal sove, samt oppmuntrer med leker og sånn. På 6 ukers kontrollen var han litt skjev i bakhodet, men nå har det jevnet seg nesten helt ut og hs var veldig fornøyd ;)

Så lenge man er obs på problemet og jobber med det så pleier det å gå helt fint. Hvis du mistenker at han har vondt i nakken så kan du få time til fysio på helsestasjonen ;)

Vi tror ikke han har vondt. Det virker ikke sånn. Jeg bare begynte og tenke på det i går når han lå på leketeppe,og prøvde da vende hode andre veien. Han syns ikke det var like gøy, men det gikk jo. :):)

Min har også favorittside, og siden han er blitt litt skeiv i bakhodet, fikk vi henvisning til fysioterapi. Er veldig obs, og har vert det hele tiden, og snur han alltid til motsatt side når han sover osv... men, det er tydeligvis ikke nok. De er jo redde de er stive i nakken dersom de foretrekker en spesiell side. Er iallefall veldig betryggende å få time til fysioterapi for å utelukke stive muskler osv...

Vi bruker pute som er støtte på sidene, men laken i bånn utrolig kjekt for å jevne ut skjevheten på hodet. Vi prøver også å leke på venstre og flytte hodet ditt, men den havner alltid på favsiden igjen (høyre)

Lille gutt ligger helst med hodet til venstre, spesielt i vogga i stua. Vi snudde han slik at han ligger med hodet i det som var fotenden, nå ligger han med hodet like mye begge veier. Vinduet som han ligger foran er nå på høyre side, dette får han til å ikke bare ligge på favoritt siden.

dere som har vært hos fysio i forbindelse med favorittside, hva gjør de der??
vi skal dit imorgen da vår plutselig har begynt å få skjevt bakhode, nå er han 3 mnd + 1 uke..

Fysio trykket på noen punkter. Det har ikke hjulpet så mye. Bekreftet at det det ikke var låsninger Og at vi burde prøve å legge han i i sengen vendt slik at han snur seg på andre siden og alltid komme inn på hans side, slik at at han snur seg på motsatt side av favorittsiden. .

Her har han venstre som favorittside og kul på høyre side av nakken. Har vært til fysio, han viste måter å strekke nakkemuskler. Var tilbake i går og da bare så han på kulen og testet at han kunne bevege hodet til begge sider. Skal tilbake igjen om 2 uker. Kulen kan ta noen måneder å bli borte.

dersom deres barn har fått litt flatt bakhode slik som min, har dere fått noe beskjed om hvor lang tid det jan ta til det jevner seg ut igjen om man er flink til å legge babyen annerledes el og merke:)

Her har hun ingen favoritt side :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Akkurat det samme her og, han snur hodet til venstre når han sover.. Jeg vet ikke om jeg skal bekymre meg for det siden han snur hodet ellers da :)

Back
Topp