Hode ikke festet ved termin

En tråd i 'Oktober 2019' startet av Bkno6665592, 8 Okt 2019.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Bkno6665592 Andre møte med forumet

Hei,

Jeg har termin i dag og fikk beskjed på kontroll i dag at hode ikke er festet eller langt nede i bekkenet. Er førstegangsfødende.

Lege virket ikke bekymret, og sa at fødselen kunne begynne når som helst uansett.

Noen med erfaringer? Redd jeg går mye over tiden..:(

2. Aprilbeibi17 Forelsket i forumet Oktoberlykke 2019 Aprillykke 2017

Både/og erfaring, storebror festet seg aldri men han låg i sete. Men han låg langt oppi magen sjølv under fødselen, og fødte 3 veker for tidlig :happy: sjølv om dei fleste fester seg så er det absolutt ikkje alle :happy:

3. Knøttet2017 Glad i forumet Novemberbarna 19 Oktoberlykke 2019 Februarhjertene2017

Førstemann festet seg aldri, sikkert ikke dette du vil høre men jeg gikk 14 dg over. Ble satt igang på dag 11.

4. Lil-17 Forumet er livet Septemberbarna 2019 Oktoberlykke 2019 Desemberlykke2017 Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Første var festet i uke 34. Gikk likevel 13 dager over og måtte settes igang.
    De to siste (tvillinger) var en festet og en som snudde seg fra sete til hodeleie og tilbake i seteleie samme dag de ble født.

Så.. det har nok ikke allverdens å si om hodet er festet eller ikke.

5. Veivalsa Forumet er livet Marshmallows2021 Himmelbarn Febbisbebbis'18 Snøfnuggene 2018

Her festet ikke hodet seg før 10 timer uti fødselen eller noe sånt. Men hn kom ut lell!

6. Jolanda Forumet er livet Desemberlykke2017 Februarbarna 2020

.

Last edited: 1 Sep 2020
  7. Villa83 Elsker forumet Oktoberlykke 2019

Førstemann festet seg aldri. Lå høyt oppe og var stjernekikker. Han måtte ut med keisersnitt til slutt, men det var ikke på grunn av hvordan han lå men fordi kroppen min absolutt ikke var moden for fødsel. Nummer to nå har vært festet noen uker allerede, og nå ligger hun med hodet veldig langt nede i bekkenet. Regnes som førstegangsfødende denne gangen også, siden jeg ikke fødte vaginalt forrige gang. Kjenner flere som har født helt problemfritt selv om babyen ikke har vært festet før fødsel :)

8. Bazinga Glad i forumet Oktoberlykke 2019

Her var ikke hodet festet eller godt nede i bekkenet når jeg hadde 6 cm åpning en halvtime før han var født engang, så det skal du ikke tenke på i det hele tatt :)

9. Mummimamma95 Blir kjent med forumet

Min første festet seg heller aldri.. han kom 9 dager etter termin, men han var ikke «festet» da heller :happy: tror ikke det har så mye å si. Overtid ville jeg forberedt meg på om jeg var deg. Det gjorde ikke jeg, og hadde det grusomt tøft de dagene over :arghh:

• Liker Liker x 1
  10. Surrehuet Glad i forumet Oktoberlykke 2019

Han her var ikke hode festet fredag og ble født søndag, usikker på om hodet var festet iløpet av den tiden - men var vertfall ikke noe problem ved fødselen :)

11. Bkno6665592 Andre møte med forumet

Dag 6 på overtid i dag, og ingen tegn til at han vil komme ennå:p Får bare smøre meg videre med tålmodighet:nailbiting:

12. Nøtteliiten Flørter med forumet

Ingen av mine var festet før fødsel. Første kom 3 uker før termin, hode var fortsatt ikke festet etter vannet hadde gått. Nr. 2 kom 5 dager på overtid og var ikke festet før han kom. Det er veldig forskjellig og trenger ikke bety at det er lenge til fødsel.

13. Septokt19 Forumet er livet Juli13-jentene Oktoberlykke 2019

Ingen av mine tre har hatt festet hode før fødsel. Født i uke 36, uke 36 og uke 40.

14. Strikkedilla Flørter med forumet Marshmallows 2022 Oktoberlykke 2019

Termin og kontroll i går, hodet var ikke festet men legen min sa at dette ikke var noe de var så veldig opptatt av lenger

15. Bkno6665592 Andre møte med forumet

Dag 10 på overtid i dag og skal settes i gang i morgen tidlig heldigvis:dummy:

På kontroll i går hadde hodet hvertfall festet seg;)

• Liker Liker x 3
  16. Strikkedilla Flørter med forumet Marshmallows 2022 Oktoberlykke 2019

lykke til! :)

17. Høstbaby19 Flørter med forumet Septemberbarna 2019

Frøkna mi festa seg aldri. Så ble satt i gang på dag 11

Del denne siden