Hode ikke festet ved termin

Bkno6665592

Andre møte med forumet
Hei,

Jeg har termin i dag og fikk beskjed på kontroll i dag at hode ikke er festet eller langt nede i bekkenet. Er førstegangsfødende.

Lege virket ikke bekymret, og sa at fødselen kunne begynne når som helst uansett.

Noen med erfaringer? Redd jeg går mye over tiden..:(
 
Både/og erfaring, storebror festet seg aldri men han låg i sete. Men han låg langt oppi magen sjølv under fødselen, og fødte 3 veker for tidlig :happy: sjølv om dei fleste fester seg så er det absolutt ikkje alle :happy:
 
Førstemann festet seg aldri, sikkert ikke dette du vil høre men jeg gikk 14 dg over. Ble satt igang på dag 11.
 
Første var festet i uke 34. Gikk likevel 13 dager over og måtte settes igang.
De to siste (tvillinger) var en festet og en som snudde seg fra sete til hodeleie og tilbake i seteleie samme dag de ble født.

Så.. det har nok ikke allverdens å si om hodet er festet eller ikke.
 
Hei,

Jeg har termin i dag og fikk beskjed på kontroll i dag at hode ikke er festet eller langt nede i bekkenet. Er førstegangsfødende.

Lege virket ikke bekymret, og sa at fødselen kunne begynne når som helst uansett.

Noen med erfaringer? Redd jeg går mye over tiden..:(

Her festet ikke hodet seg før 10 timer uti fødselen eller noe sånt. Men hn kom ut lell!
 
Førstemann festet seg aldri. Lå høyt oppe og var stjernekikker. Han måtte ut med keisersnitt til slutt, men det var ikke på grunn av hvordan han lå men fordi kroppen min absolutt ikke var moden for fødsel. Nummer to nå har vært festet noen uker allerede, og nå ligger hun med hodet veldig langt nede i bekkenet. Regnes som førstegangsfødende denne gangen også, siden jeg ikke fødte vaginalt forrige gang. Kjenner flere som har født helt problemfritt selv om babyen ikke har vært festet før fødsel :)
 
Her var ikke hodet festet eller godt nede i bekkenet når jeg hadde 6 cm åpning en halvtime før han var født engang, så det skal du ikke tenke på i det hele tatt :)
 
Min første festet seg heller aldri.. han kom 9 dager etter termin, men han var ikke «festet» da heller :happy: tror ikke det har så mye å si. Overtid ville jeg forberedt meg på om jeg var deg. Det gjorde ikke jeg, og hadde det grusomt tøft de dagene over :arghh:
 
Han her var ikke hode festet fredag og ble født søndag, usikker på om hodet var festet iløpet av den tiden - men var vertfall ikke noe problem ved fødselen :)
 
Dag 6 på overtid i dag, og ingen tegn til at han vil komme ennå:p Får bare smøre meg videre med tålmodighet:nailbiting:
 
Ingen av mine var festet før fødsel. Første kom 3 uker før termin, hode var fortsatt ikke festet etter vannet hadde gått. Nr. 2 kom 5 dager på overtid og var ikke festet før han kom. Det er veldig forskjellig og trenger ikke bety at det er lenge til fødsel.
 
Ingen av mine tre har hatt festet hode før fødsel. Født i uke 36, uke 36 og uke 40.
 
Termin og kontroll i går, hodet var ikke festet men legen min sa at dette ikke var noe de var så veldig opptatt av lenger
 
Back
Topp