hode festet

jeanetteff

Blir kjent med forumet
vært hos jordmor i dag og fikk bekreftet at hodet nå er festet c,') først nå gikk det liksom opp for meg hvor fort ting kan skje[:)] hvor lenge før fødsel pleier hodet å feste seg egentlig? husker ikke hvor lenge før førstemann festet seg [8|]

Spennende[:)]

Hos meg tror jeg hodet festet seg i rundt uke 36, men fødte ikke før i uke 42+3.

Festet seg veldig tidlig sist svangerskap- husker ikke akkurat uken, fødselen starta på termindato'n.
Denne gangen har han ikke festet seg...

Tror det kan variere. Ofte fester hodet seg tidligere med førstemann enn i 2., 3., osv svangerskap. Da jeg ventet nr 2 sist, fikk jeg beskjed om at hodet var festet på kontroll ca 3 uker før termin, men da jeg kom på kontroll neste gang lå han i tverrleie... Heldigvis snudde han seg ned igjen, men hode festet seg aldri før i fødsel. Håper ikke jeg skremmer deg nå! [;)] Det var i tilfelle ikke meningen!

Får håpe du slipper å gå helt til termin, da! Misunner alle som får det... [:)]

Første gang festet det seg i uke 36 og jeg fødte i uke 39. Denne gangen sier han at hodet er godt nede i bekkeninngangen, men er ikke festet. Han mener at det ikke fester seg på samme måte hos flergangsfødende som hos førstegangs, men jeg blir jo så klart utålmodig når jeg ser at det fester seg hos andre som er 2.gangs[;)]

trodde ikke han kom til å feste seg her heller. men det var en virkelig oppvekker på hvor lite tid jeg har igjen som 1 barns mor [:)] håper oxo han kommer litt før tiden, litt rar følelse å kjenne hodet så langt ned i bekkenet når jeg går[;)]

ORIGINAL: frøkenL

Å så arti [:)] Kor langt e du på vei?

Æ va å i dag hos jm(e 35 uke + 1 dag)....hodet e ikkkje festa men godt innstilt i bekkeninngan, d vil sei at æ må ikkje lægg mæ ne vest vannet går..så førnøyd! 

er 37 uker i morgen c,')

Jeg var til jordmor i dag og nå har endelig hode festet seg[:)] vi er i uke 38+3.

Back
Topp