Hode festet

Prøvere

Betatt av forumet
Når er det vanlig at dette skjer? Var på kontroll i går (uke 30+2) og fikk beskjed om at lillegutt hadde festet seg godt nede, og at det var enkelt å kjenne at jeg har mye kynnere

Her var ikke hodet festet når vi var på UL dagen før termin, men i dag, 1 dag etter termin, så var det festet :p jordmor sa at det er ikke alltid det fester seg, heller :)

Hodet fester seg ofte ganske tidlig hos førstegangsfødende, men det er store variasjoner. Hos flergangsfødende er det ikke alltid det fester seg.

Sent from my iPhone using BV Forum

Aner ikke nåe det bruker å skje, men så bra at babyen har gjort det, da er det ingen fare for setefødsel i allefall :-)

Hvordan kjenner man at hodet fester seg?
Fikk noen saftige karameller oppover mot ribbena i dag, og det har vært rart å gå - og var sikker på at nå hadde han snudd seg med hodet ned! Meeeen så kom det spark alle veier - så det var vel rein innbilling :P

Jeg har ikke kjent noe spesielt annet enn at han sparker mest opp mot ribbeina, men det er der jeg har kjent mest bevegelse hele tiden pga myom og morkake fremover. Kjenner at det er blitt vanskeligere å bøye seg fremover med beina samlet, og føler meg tyngre...men har tenkt det kommer av at ting vokser:p

Var på UL på tirsdag og fikk beskjed om at han lå med hodet ned, men vi snakket aldri om hodet var festet?
Er dette noe man kjenner selv? Formen min har vært bra, men for en uke siden hadde jeg sykt vondt nederst, fra navlen og ned. Dette varte et helt døgn, kunne verken ligge, sitte eller noe. Eneste som funket var å stå/gå. Kan det være at han festet seg da? Jeg er helt blank på dette... :P

Var hos legen i dag og hun sa at hodet lå ned, men hun sa også at ungen kan finne på å snu seg igjen. Så da betyr det vel at det ikke har festa seg enda...?

Sent from my iPad using BV Forum

Hvordan kjenner man at hodet fester seg?
Fikk noen saftige karameller oppover mot ribbena i dag, og det har vært rart å gå - og var sikker på at nå hadde han snudd seg med hodet ned! Meeeen så kom det spark alle veier - så det var vel rein innbilling :P

De fleste kjenner ikke det... Man kan ofte kjenne at hodet ligger ned fordi det borrer seg litt ned mot blæra og sparkene kommer opp, men er vel ingen klare tegn på at det er festet.

I følge jm her var d ganske vanlig at hodet ikke fester seg i hele tatt ved flergangsfødende. Det var j ikke klar over :)

I følge jm her var d ganske vanlig at hodet ikke fester seg i hele tatt ved flergangsfødende. Det var j ikke klar over :)

Ikke jeg heller. Har hørt at det gjerne skjer senere enn første gang. Men noen som kan korklare hvorfor det er sånn? Er det fordi bekkenet er mer "slerkete" andre gangen?

Lillegull lå i seteleie på UL for 2 uker siden. Og selv om det er altfor tildlig å bekymre seg for setefødsel enda, så må jeg si at jeg går å kjenner etter bevegelser som ligner på vending...Nå føler jeg det er spark og dunk i alle retninger så aner ikke hvordan han ligger nå. Har over hodet ikke bekymret meg for fødselen, men kjenner at frykt for setefødsel eller haste KS har meldt seg :(

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Ikke jeg heller. Har hørt at det gjerne skjer senere enn første gang. Men noen som kan korklare hvorfor det er sånn? Er det fordi bekkenet er mer "slerkete" andre gangen?

Lillegull lå i seteleie på UL for 2 uker siden. Og selv om det er altfor tildlig å bekymre seg for setefødsel enda, så må jeg si at jeg går å kjenner etter bevegelser som ligner på vending...Nå føler jeg det er spark og dunk i alle retninger så aner ikke hvordan han ligger nå. Har over hodet ikke bekymret meg for fødselen, men kjenner at frykt for setefødsel eller haste KS har meldt seg :(

Vet ikke hvorfor...

Min er oxo i seteleie, så kjenner hver stressa sjæl jeg.. :/

Var på UL på onsdag, og da lå min i seteleie... Samboer har en sønn fra før som ble tatt med KS pga seteleie, så håper mini snur seg til fødsel :) ingen tegn på snuing enda, da det virkelig kjennes når det blir rare bevegelser :p

Med førstemann festet hodet seg ca 6 uker før han kom. Kom i uke 38. Denne gangen ligger ungen med hode ned i bekkenet,men har ikke festet seg.

Min hadde heller ikke festet seg da jeg var i uke 30 hos jordmor. Den snur seg alle veier fremdeles. Jeg trodde den hadde snudd seg siden jeg pleier og kjenne hikken helt nede og svake "spark/slag"
Begynnte og tenke litt på seteleie fødsel etter det besøket. Selv om hun sa at den hadde god tid på seg ennå

Har en mageboer som har ligget i tverrleie i seks uker så håper virkelig han snur seg ned og blir der snart!

På alle kontroller har han ligget med hodet nede, og i dag føles det ut som om han borrer seg litt nedover. Er det sånn det føles når hodet fester seg, eller er det kanskje bare at det blir trangere og mer press på blæra??

Vet ikke hvorfor...

Min er oxo i seteleie, så kjenner hver stressa sjæl jeg.. :/

Vi får trøste oss med at det er mange uker igjen og det mest sannsynlig bare tar et øyeblikk å få snudd seg, når de først bestemmer seg for det

Back
Topp