Hobbytråd!

ImageUploadedByBV Forum1385452388.697836.jpg
Et lite tips til dere som hekler:) veske beregnet til makeupbørster er en genial måte å ha ordner på heklenålene:) kjøpte den for ca 30-40kr på dealextreme.com :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Så flinke dere er! Jeg kan ikke strikke, jeg :( Er vel en 15 år siden jeg gjorde det sist. Så får ikke lagt ut noen bilder av søte ting til babyen, men et lite prosjekt jeg driver med nå er å sortere gjennom alt tøy jeg ikke har bruk for og gir det bort til kvinner som har måtte flykte fra hjemmene sine grunnet vold. Begynner å bli en del brukte og nye klær i både voksen str og etter lille.

ImageUploadedByBV Forum1385469419.158465.jpg
Pulsvarmere til søsteren min:)

ImageUploadedByBV Forum1385469440.109966.jpg
Litt av en julegave:)

Så flinke dere er! :) Min hobby er ute, og han sier knegg ;) =Absolutt ingen tid til husmorhobby, har aldri vært interessert i slike ting heller dessverre :(

Holder på med en genser til meg selv akkurat nå :-)
Er første gangen jeg strikker en annen genser enn osloanorakk, og første gang med voksen størrelse :-p

Her er det foreløbige resultatet, mangler ermer og hals på den. Samt festing av en hel haug med tråder :-p haha 1385722027613.jpg

♥Lars Gunnar 06.02.12♥ lillebrøster ventes 07.02.14 ♥

De var kjempe fine! Har si en oppskrift? :)

Brukte tykkt garn og heklenål nr 8. La opp 13 masker og heklet til det var kvadratisk. Jeg brukte 12 runder, men dette må du se an hva som passer best hos deg. Så heklet du 8 lapper pr tøffel. Disse skal bli str 36-38. Alt etter hvor mye du tover dem etterpå. Ønsker du mindre eller større størrelse øker du eller minker masker og laget dermed større eller mindre kvadrater alt etter som.
Syntes denne oppskriften var lettest å forstå i forhold til montering: http://moatrolla.blogspot.no/2007/11/firkant-tfler.html
Et lite tips kan også være å hekle alle de 6 lappene som ligger på rad, sammen med det samme, da slipper du å montere dem sammen etterpå:) gjorde ikke dette selv da jeg fant ut av det etterpå:p

Sent from my iPad using BV Forum

Brukte tykkt garn og heklenål nr 8. La opp 13 masker og heklet til det var kvadratisk. Jeg brukte 12 runder, men dette må du se an hva som passer best hos deg. Så heklet du 8 lapper pr tøffel. Disse skal bli str 36-38. Alt etter hvor mye du tover dem etterpå. Ønsker du mindre eller større størrelse øker du eller minker masker og laget dermed større eller mindre kvadrater alt etter som.
Syntes denne oppskriften var lettest å forstå i forhold til montering: http://moatrolla.blogspot.no/2007/11/firkant-tfler.html
Et lite tips kan også være å hekle alle de 6 lappene som ligger på rad, sammen med det samme, da slipper du å montere dem sammen etterpå:) gjorde ikke dette selv da jeg fant ut av det etterpå:p

Sent from my iPad using BV Forum

Tusen takk, det skal jeg prøve!

Back
Topp