Hobby-tråd

Prestekragen92

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
*Aprilbaby 2018*
Hobby-tråd, har vi det?:)

Hvis ikke startet jeg en:D

Hvilke hobbyer har du? Noen der du lager noe til babyen? Eller en som hjelper deg å få dagene til å gå, nå som formen kanskje ikke er helt på topp?:)

Få se da vel:joyful:

Jeg scrapper og strikker noe. Blir nok noe til babyen etterhvert[emoji846]

Så kjekt, hadde lurt på å starte en strikketråd, men en hobbytråd er jo bedre. Jeg strikker, har ikke begynt enda for å ikke jinxe det (superteit, jeg vet), men har planene klare for litt av hvert. Begynte forrige svangerskap (som ikke endte godt) med å sy skinntrekk til håndtakene på vogna, det skal jeg klare å fullføre denne ganga, har alle materialene klare. Har også litt småplukk liggende til å lage smokkeholdere og evt en uro, og så har jeg store ambisjoner om å sy både ringslynge og slyngevugge selv-så får vi se hvor mye jeg gidder når det kommer til stykket :)

Er strikkeholik [emoji7] strikker hver dag og har gjort det siden jeg var i tenåra [emoji4] så blir masse fint til den lille så fort vi får vite kjønn [emoji4]

Strikker og baker[emoji28] Holder på med Marius-traktorgensere til storesøsknene nå, samt broderer adventskalender til storebror. Også skal jeg visst lage en bryllupskake til helgen[emoji28]

Jeg er strikkefan! Er jo så gøy å strikke til de små, for det går jo så fort. Holder til til kjønnsnøytrale plagg foreløpig. Straks ferdig med en romper. Legger ut bilde når den er ferdig

Jeg har så lyst til å begynne å strikke, har til og med kjøpt inn garn og pinner til et babyteppe. [emoji28] Problemet (problemene) er at jeg aldri har strikket noe annet enn bare remser med rett fram-strikking i hele mitt liv. Kan ikke noen ting. [emoji85]

De to største barna mine hadde såå mye fine strikkaklær- mamma var storprodusent! Og jeg er så glad i strikkaklær selv. Men hun døde for fire år siden, så det er egentlig på tide at jeg tar meg sammen og lærer det selv! Må bare bli kvitt denne kvalmen først... [emoji85]

Har så lyst på denne om det blir jente:
aad9d8152d97a6942d721b8ad4c8b9a5.jpg

Jeg strikker - og lager kort på bestilling. Før scrappet jeg mye men det dabbet av etter et dødsfall i familien, så nå er det kun kort ved forespørsel :)
Hekler og, og syr litt av og til.

Jeg har så lyst til å begynne å strikke, har til og med kjøpt inn garn og pinner til et babyteppe. [emoji28] Problemet (problemene) er at jeg aldri har strikket noe annet enn bare remser med rett fram-strikking i hele mitt liv. Kan ikke noen ting. [emoji85]

De to største barna mine hadde såå mye fine strikkaklær- mamma var storprodusent! Og jeg er så glad i strikkaklær selv. Men hun døde for fire år siden, så det er egentlig på tide at jeg tar meg sammen og lærer det selv! Må bare bli kvitt denne kvalmen først... [emoji85]

For meg hjalp det faktisk litt å strikke da jeg var kvalm, det fikk tankene over på noe annet. Men jeg kunne det fra før da. Nancy er veldig fin.

Vil anbefale noe enkelt til å starte med, uten mønster kanskje... mye fint og enkelt fra klompelompe

Jeg strikket en babylue til en venninne for to år siden. That's it:-D Men den ble faktisk fin! Så jeg må prøve meg etterhvert hvis dette går bra. Takknemlig for tips til enkle, fine ting man kan strikke :-)

Jeg strikket en babylue til en venninne for to år siden. That's it:-D Men den ble faktisk fin! Så jeg må prøve meg etterhvert hvis dette går bra. Takknemlig for tips til enkle, fine ting man kan strikke :-)

Ta en tur på biblioteket og lån deg en av klompelompe sine bøker :) Finn en oppskrift du liker og gå i garnbutikken og få hjelp videre :)

Vil anbefale noe enkelt til å starte med, uten mønster kanskje... mye fint og enkelt fra klompelompe

Takk for tips! Jeg skal prøve meg på et enkelt babyteppe etter hvert. Den strikkajakka på bildet må jeg nok bestille av noen andre. [emoji6]

Back
Topp