Hobby sa du?

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
seriøst, er det bare jeg som ikke har noen form for hobby? det er visst veldig rart det skjønner jeg..
jeg kan lett kjede meg mye, og samboeren min sier at jeg må skaffe meg en interesse\hobby.
Men jeg har jo ingen, thats the problem  Altså, jeg liker å være med familie og venner og sånn, men det er visst ikke under kategorien hobby\interesse.
Ting jeg har prøvd opp igjennom:

1. Håndball (virker morsomt det, men jeg er ikke god og har absolutt ikke kondis nok..faktisk hater jeg trening) heh...

2. Hester\ridning (dette drev jeg med i mange år når jeg var yngre, men så la alle hestesentrene ned her, så da var det ingen steder å få ridd da.. så ble gutter mer interessant, og jeg prøvde hest igjen i min voksne alder, men nå er jeg mer redd de enn begeistret selv om det er fine dyr...pluss at jeg fortsatt ikke kejnner noen med hest)

3. Skrapping (har prøvd meg aldeles lite, men det holdt..veldig fint altså, men jeg finnes ikke kreativ! og ikke er jeg særlig tålmodig med sånt pirk)

4. dans (dette var også lite, bare noe freestyle greier når jeg var fjortis som "alle" var med på..eier ikke rytme i min stive kropp, også var det det med trening igjen da...cant help it)

5. Baking (jo det kan være gøy det altså, men for at det skal bli en hobby må de for det første se fine ut, helst for fine til å spisesog der rekker igjen ikke kreativiteten min inn...også må man kanskje ha noen å selge det til, eller? hvis ikke blir det jævlig mye kaker som bare jeg spiser her i huset) ingen poeng--

hmm..det var det jeg kom på i farten..
hehe..

Hva er din hobby?

Brodering :)

Og må jo ikke glemme tromma mi da, selv om det har ligget i ro i et år nå ;) Har vært min følgesvenn i 25 år ++

Sorland skrev:

Og må jo ikke glemme tromma mi da, selv om det har ligget i ro i et år nå ;) Har vært min følgesvenn i 25 år ++

kult men da må man likso være flink til noe igjen, og det er ikke jeg

Føler det er litt "kjerring- hobby", men jeg syr hardangersøm jeg;)
Er noen uker siden sist nå da, da jeg er ganske sikker på at jeg trenger nye briller - blir så rar i øynene av å sitte med det over litt tid. Så syet ligger bare her frem til synstest neste uke og evt. nye briller:)

Om du bare har noen flinke til å lære deg, greier du det fint! Det finnes ikke vanskelig, og blir skikkelig fint, nesten uansett mønster!:)

min hobby er å trene hund/hunder.

blir enda mere trening når jeg får henta valpen min.

men liker veldig godt fjellturer og friluftsliv å.

gutt09jente11 skrev:
Kjøp deg hund og begynn å trene med den? :P hehe

Eller kaniner? :P

har prøvd hunde-biten også, glemte å nevne det hehe..

Jeg er heller ikke flink til noe, men noe finner jeg da på for jeg kjeder meg aldri. Jeg liker å lese bøker, elsker shopping (gjerne nettshopping som ebay), liker å trene jeg da, strikker litt, tar bilder og redigerer.

Hvis jeg hadde kjedet meg, hadde jeg nok begynt på en oppussing av meg selv. Manikyr, pedikyr, skrubb og rens, hårkurer, farge vipper og bryn, voksing og barbering. Kunne sikkert funnet på noe nytt hver dag i et par uker, og så er det bare å begynne fra nytt igjen. Også hadde jeg ryddet i klesskapet mitt og gitt masse til veldedighet. Jeg elsker å rydde i klesskapet (ikke at det trengs for alt har tellekanter), og når ting forsvinner ut er det lov å kjøpe nytt

Pucca skrev:
Jeg er heller ikke flink til noe, men noe finner jeg da på for jeg kjeder meg aldri. Jeg liker å lese bøker, elsker shopping (gjerne nettshopping som ebay), liker å trene jeg da, strikker litt, tar bilder og redigerer.

Hvis jeg hadde kjedet meg, hadde jeg nok begynt på en oppussing av meg selv. Manikyr, pedikyr, skrubb og rens, hårkurer, farge vipper og bryn, voksing og barbering. Kunne sikkert funnet på noe nytt hver dag i et par uker, og så er det bare å begynne fra nytt igjen. Også hadde jeg ryddet i klesskapet mitt og gitt masse til veldedighet. Jeg elsker å rydde i klesskapet (ikke at det trengs for alt har tellekanter), og når ting forsvinner ut er det lov å kjøpe nytt

vil du komme til meg??? du får et lite hjerteinfarkt, iallefall Angina, når du ser mitt

Ønsker meg også hobby, har prøvd å hekle, strikke, scrappe og sy men får det faen ikke til for jeg er ikke kreativ eller smart når det gjelder sånt altså 

har begynt å trene men ser på det som noe nødvendig og ikke en hobby jeg kan kose meg med på triste og grå kvelder eller lignende...

Aner ikke hva man kan finne på jeg..skulle gjerne hatt noen felles interesser med gubben også sånn at vi har noe å gjøre sammen når unga blir store men aner ikke hva

Rebecca85 skrev:
Ønsker meg også hobby, har prøvd å hekle, strikke, scrappe og sy men får det faen ikke til for jeg er ikke kreativ eller smart når det gjelder sånt altså 

har begynt å trene men ser på det som noe nødvendig og ikke en hobby jeg kan kose meg med på triste og grå kvelder eller lignende...

Aner ikke hva man kan finne på jeg..skulle gjerne hatt noen felles interesser med gubben også sånn at vi har noe å gjøre sammen når unga blir store men aner ikke hva

haha.."godt" å høre det ikke bare er meg.. eneste jeg kan se for meg at jeg og gubben gjør sammen senere som kan være morsomt er å spille xbox sammen eller noe men blir lei det å gitt.. Trene er viktig og bra det, jeg veeeeeeeeeeet...hehehe..men det er så KJEDELIG! så da blir det ikke til at jeg fortsetter nå er ikke det så farlig mtp vekta akkurat, men jeg er uansett i jævlig dårlig form

Jeg har litt hobbyer jeg da, men av de varierer jeg ettersom hva jeg går lei:) Jeg hekler, scrapper, baker, hage, interiør og hund. Jeg anser ikke meg som flink, men jeg prøver:) Og nå holder jeg på med mitt fjerde babyteppe som er til alle som føder rundt meg. Jeg må ha syv:o Synes du bare kan prøve deg frem litt jeg, du er garantert flink til noe:) Jeg spiser ikke kaker, de gir jeg til naboen, og ikke spiser jeg det jeg sår i Hagen heller, jeg er for kresen til det. Så det gir jeg bort, men det er jo morsomt å få ting til å gro:p Så om vinteren binder jeg Bjørk i kranser. De aller fleste bestiller hjerte da:)

Jeg maler, strikker og tegner. Og nå har jeg jo plutselig begynt å fiske i følge typen :P
Serier og er for meg nesten en hobby, jeg laster ned og ser hele sessonger på rappen, og følger ett helt tonn av de!

Det finnes jo helt uendelig mange hobbyer der ute som ikke krever kreativitet eller dyr.  haha

Rekekreke skrev:
Jeg maler, strikker og tegner. Og nå har jeg jo plutselig begynt å fiske i følge typen :P
Serier og er for meg nesten en hobby, jeg laster ned og ser hele sessonger på rappen, og følger ett helt tonn av de!

Det finnes jo helt uendelig mange hobbyer der ute som ikke krever kreativitet eller dyr.  haha

ja, det er bare å finne de:p hvis tv eller data er hobby,er jeg inne..haha..(mer tidsfordriv i mangel på liv vil jeg si i mitt tilfelle men)

Kjenner til problemet! Har så lyst til å finne på noe kreativt, å bli flink til noe, men neeeida. Broderer litt, men får å vondt i nakken av det så det blir ikke så ofte.

Jeg leser bøker, men det er innen fiksjonsjangeren og uansett hvor jeg ender opp så ser de bare litt rart på meg før de begynner å snakke om Stieg Larsson eller Jo Nesbø... Jeg leser The Hunger Games, A Song og Fire and Ice (Game of Thrones) og lignende for tiden  (og jeg leser på engelsk så mange av bøkene jeg leser er det ingen som har hørt om enda)

Jeg elsker også gode filmer, men også her mest ekte Hollywood science fiction. Såg Prometheus i går og var storfornøyd, elsker Star Trek og hadde ikke stått på bar bakke blant trekkies. Vi har kinorom i kjelleren så jeg deler filminteressen med min mann, dvs. jeg har blitt lært godt opp.

Men når jeg snakker med andre (f.eks. på jobb) så ser de igjen bare rart på meg og begynner å snakke om filmatiseringen av Stig Larssons bøker før de hopper rett over på siste fjelltopp de besteg eller en fotballkamp.

Så jeg er visst ikke helt A4... I alle fall ikke blant mine kollegaer og de fleste venninnene mine er bare litt overbærende med meg, for noen ganger introduserer jeg de for en skikkelig perle av en film :-)

Jafseslafsaslappfis skrev:

Sorland skrev:

Man blir jo ikke flink til noe hvis man ikke øver. Ingen er supergod på noe de prøver for første gang :p

Kjæresten min spiller golf, og jeg tenkte jeg skulle prøve det. Virkelig prøve, ikke bare gjøre det en gang også gi meg fordi jeg ikke er flink. Jeg er nemlig av den typen jeg også..
Ellers spiller vi squash sammen innimellom, det er jo ganske gøy. 

Av andre hobbyer liker jeg å lese bøker, spille kunnskapsspill, lage mat..

FancyPants skrev:

Jafseslafsaslappfis skrev:

Sorland skrev:

Man blir jo ikke flink til noe hvis man ikke øver. Ingen er supergod på noe de prøver for første gang :p

Kjæresten min spiller golf, og jeg tenkte jeg skulle prøve det. Virkelig prøve, ikke bare gjøre det en gang også gi meg fordi jeg ikke er flink. Jeg er nemlig av den typen jeg også..
Ellers spiller vi squash sammen innimellom, det er jo ganske gøy. 

Av andre hobbyer liker jeg å lese bøker, spille kunnskapsspill, lage mat..

sant nok, men man må liksom ha visse ting litt "i fingrene" uansett føler jeg..hvis det skal bli bra en tonedøv person kan ikke begynne med kor eller instrument kanskje,if you see where im going? hehe..

Jeg har mange kreative hobbyer, men helt ærlig talt er vel internett den største hobbyen min.
Det tells vel det og?

Back
Topp