Hobby sa du?

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
seriøst, er det bare jeg som ikke har noen form for hobby? det er visst veldig rart det skjønner jeg..
jeg kan lett kjede meg mye, og samboeren min sier at jeg må skaffe meg en interesse\hobby.
Men jeg har jo ingen, thats the problem  Altså, jeg liker å være med familie og venner og sånn, men det er visst ikke under kategorien hobby\interesse.
Ting jeg har prøvd opp igjennom:

1. Håndball (virker morsomt det, men jeg er ikke god og har absolutt ikke kondis nok..faktisk hater jeg trening) heh...

2. Hester\ridning (dette drev jeg med i mange år når jeg var yngre, men så la alle hestesentrene ned her, så da var det ingen steder å få ridd da.. så ble gutter mer interessant, og jeg prøvde hest igjen i min voksne alder, men nå er jeg mer redd de enn begeistret selv om det er fine dyr...pluss at jeg fortsatt ikke kejnner noen med hest)

3. Skrapping (har prøvd meg aldeles lite, men det holdt..veldig fint altså, men jeg finnes ikke kreativ! og ikke er jeg særlig tålmodig med sånt pirk)

4. dans (dette var også lite, bare noe freestyle greier når jeg var fjortis som "alle" var med på..eier ikke rytme i min stive kropp, også var det det med trening igjen da...cant help it)

5. Baking (jo det kan være gøy det altså, men for at det skal bli en hobby må de for det første se fine ut, helst for fine til å spisesog der rekker igjen ikke kreativiteten min inn...også må man kanskje ha noen å selge det til, eller? hvis ikke blir det jævlig mye kaker som bare jeg spiser her i huset) ingen poeng--

hmm..det var det jeg kom på i farten..
hehe..

Hva er din hobby?
 
Jeg strikker til meg selv og datteren min, og syr personlige puter på bestilling. Jeg baker også nå og da, og eeeelsker å pusle med blomster og oppsattser :-) Så her er det ikke tid til å kjede seg! :-))
 


Nr.2 på vei! skrev:
Jeg strikker til meg selv og datteren min, og syr personlige puter på bestilling. Jeg baker også nå og da, og eeeelsker å pusle med blomster og oppsattser :-) Så her er det ikke tid til å kjede seg! :-))


det er bra bare jeg som er fryktelig vanskelig kanskje... når det kommer til håndarbeid så må man være litt flink igjen da, så der taper jeg nok...hehe.. jeg lærte meg faktisk å strikke nå i påsken, men det varte bare noen dager, så dabbet det helt av også
 


ruth1 skrev:
har ikke noe hobby jeg heller,hehe...og syns det er greit


wohoo, im not alone men jeg skulle egentlig ønske jeg hadde det jeg da,men..
er liksom så kjedelig å ikke ha noe å gjøre eller glede seg til hvis du skjønner...men men
 
Jeg har heller ingen hobby... danset en del under studiene, men da jeg flyttet til ny by ble det liksom ingenting. Hender jeg tar fram strikketøyet, men det blir produsert særdeles lite... Godt å høre at det er andre som ikke har noen spesielle hobbyer, føler meg jo egentlig litt kjedelig. Samboeren har masse å gjøre hele tiden med sykling/reparering og fiksing av de TRE syklene han har... men men, skulle gjerne hatt en hobby da!
 
Har ikke tid til sånt fortiden jeg:) årsaken til det er en liten, søt,aktiv og viljesterk gutt som ikke er i barnehagen :-D
 


bolla2010 skrev:
Har ikke tid til sånt fortiden jeg:) årsaken til det er en liten, søt,aktiv og viljesterk gutt som ikke er i barnehagen :-D


ser den, det er hobby mer enn nok
 
min hobby er scrapbooking, baking og fotografere.. prøv deg på å ta bilder? det er dritmorro:)
 
Eneste hobbyen jeg har er røde kors :P 

Der er jeg med på kurser, korpsmøter, hjelpekorpstrim osv når jeg har mulighet til det. Også er jeg på sanitetsvakter da, somregel på konserter og festivaler og lapper sammen folk :D 

Ellers har vi jo mye sosialt ellers. Sommerfester, vinterfester og julebord og sånnt. 

Stortrives med "hobbyen" min jeg altså  Bare synd jeg ikke kan være med på så mange vakter jeg vil nå som jeg er gravid..
 
Min hobby er hunden min, har en Border Collie, som jeg trener flere dager i uka, i lydighet og Rally lydighet, også konkurerer vi litt sånn innimellom:)
 
Jeg har ikke så veldig mye hobby jeg heller nå.

Periodevis har jeg lesing og strikking, men de periodene går det ofte noen år mellom. Og når det gjelder strikking stanser perioden ofte midt i et prosjekt..

Det er i grunn mye å gjøre med en liten gutt og jobb. Også er jeg med i menighetsrådet og sitter i et par styrer til. Så da er det jo noen møter i blant.

Før var jeg veldig aktiv i Røde Kors. Både hjelpekorpeset og ungdomsgruppa. Etter 4 år var jeg helt utslitt. Ble i flere år kvalm bare av å tenke på å dra på en korpskveld etter det. Kan si jeg gikk litt på veggen. Jeg satt i alle styrene, og det ble veldig mye jobb. Også var det  masse kurs jeg både holdt og var deltager på.

Jeg liker forresten også å bake, men det kan man jo ikke gjøre hele tiden. Da blir det litt vel mye kake å spise. :) Pleier ofte å tilby meg å bake hvis det skal være noe arrangement.
 
mine hobbyer:
papegøyer
male
sy
strikke
kortlaging
smykkelaging
filting

jeg lager gjerne gaver istedenfor å kjøpe når jeg skal i bursdag, bryllup og lignende.

om du kjeder deg mye annbefaler jeg å få deg en hobby.
har utrolig mange venner på face, som hver dag skriver at de kjeder seg. ikke bli som dem...
 
Jeg har heller ingen spesielle hobbyer. Strikket en del før førstemann kom, men etter det har det ikke blitt så mye tid til det. Nå er jeg sykmeldt, så nå skal jeg finne frem strikketøyet igjen selv om jeg synes det er litt tidlig å begynne å strikke babytøy.... Men hvis du synes det er kjedelig å strikke er det helt annerledes å strikke babytøy enn voksentøy. Det er litt motiverende å strikke babyplagg, for det tar liksom form så fort og tar ikke så lang tid. Trenger ikke være så vanskelig heller :-)

Ellers føler jeg at jeg har nok å gjøre med med jobb, en liten gutt på snart to år og en herlig mann :-) Ikke så mye dødtid at jeg har følt behov for en hobby. Vi er veldig glad i gode TV-serier da, så etter leggetid og husarbeid på kveldene ser vi et par episoder av noe. Er i ferd med å se ferdig siste sesong av The West Wing (Presidenten) som jeg tror vi snart har brukt et år på :)
 
Mine hobbyer er vel håndball, ridning og trene hund.

Håndballen men håndballen måtte jeg jo slutte på når jeg fant ut at jeg var gravid.
Jeg er ellers heste passer for ei som har en fjording nå. Men ho har reist på sommerbeite nå i noen uker. Tviler på at jeg kommer til å orke å ri igjen når høsten kommer. Så da blir nok det satt på vent til neste år igjen :)
Ellers trener jeg lydighet med hunden min. Helt i nybegynner fasen, men veldig gøy :)
Vurderer å prøve meg i agility til neste år. Nå er han ikke gammel nok, så er gøy å holde på med lydigheten nå :)

Ellers er det jo jobb i uka og er ganske utslitt for tiden så da er det egentlig like greit at jeg ikke har for mye å styre med :)
 
Tja.. Hobby, ja... Hmm.. Jeg er veldig glad i hekling, ellers har jeg interiør som min store lidenskap.. Plutselig snekkrer jeg en trekasse til blømster, eller så pusser jeg opp gamle skap, hvis ikke jeg får lyst til å bytte farge på spisebordet.. Om sommeren ELSKER jeg å jobbe med hagen og plante blomster.. Jo, jeg er veldig glad i foto. Og fugler. Hehe!
 


bolla2010 skrev:
Har ikke tid til sånt fortiden jeg:) årsaken til det er en liten, søt,aktiv og viljesterk gutt som ikke er i barnehagen :-D


som om jeg skulle skrevet det selv! :)
 


bolla2010 skrev:
Har ikke tid til sånt fortiden jeg:) årsaken til det er en liten, søt,aktiv og viljesterk gutt som ikke er i barnehagen :-D


som om jeg skulle skrevet det selv! :)
 
Jeg prøver meg på leire skulpturering. Men har i grunn ikke tålmodighet til det...
Har veldig lyst til å lage små vakkre babyfigurer som man kan bruke som f.eks kaketopp på dåpskake.
Hvis man Googler Polymer clay Baby sculpture så finner man mange skjønne.
 
Jeg driver med strikking, hekling, sying, scrapping og sang
Men er lite jeg får gjort noe for tiden for energien strekker ikke til.
 
Back
Topp