Ho hadde babyen forovervendt!

• Trådstarter Trådstarter EFM
  • Opprettet Opprettet

Labambie skrev:
Hva som er tyyypisk BV? DETTE er typisk BV... 

Nå mangler vi bare "du er bare misunnelig siden du sier dette", så er tråden komplett. 

JAAA!!! Tråden "typisk bv".. trodde jeg skulle være et emne der slike saker som dette ble nevnt.... haha!

Mallory Weiss skrev:

Tina1989 skrev:

Så enig med deg Nesly;) Jeg har min sønn på 19 mnd bakovervendt, men jeg er helt for at det får være opp til hver enkelt å bestemme sånn. Er forferdelig mange der ute som stikker nesen sin borti for hver minste ting. Hvis hver og en sørger for dere selv, så blir nok verden bedre å leve i;)

Må være veldig slitsomt å hele tiden ha meninger om andre..

Det er så dumt å si. Tenk på alle de barna som aldri ble tatt i fra uskikkede foreldre hvis ingen brydde seg om andre, for eksempel.

Den type kvinnfolk (og mannfolk) hun refererer til har aldri hjulpet en kjeft! Mennesker som er oppriktig opptatt av barnets beste, har imidlertid hjulpet mange små. De vifter ikke med pekefingeren til foreldre, men ser at foreldrene er barnets viktigste personer i livet og går derfor litt klokere og mer konstruktivt til verks enn å være moralsk vokter

Labambie skrev:

Nå mangler vi bare "du er bare misunnelig siden du sier dette", så er tråden komplett. 

samt; det gikk jo bra før/med oss...

Labambie skrev:

I know. Kroneksempel
Ja, men i stedet har vi "du har ungen forovervendt fordi du, ja, bare fordi atte du stiller deg kritisk til tråden min" (du føler deg tråkket på personlig). Nemlig.
Også alle etterpå som føler de må avslutte med å forsvare seg: "bare så det er sagt, ungen min sitter bakovervendt"

heidu skrev:

Nææææ?? Du kødder!!
Vet du hva jeg så en dag da? Ei som var gravid og kjøpte seg salami på butikken!! hun skulle sikkert spise den!!!

Dette synes jeg rett og slett blir for teit. Det er helt greit å opplyse om hva som er tryggest osv,(mange har tydligvis et stort behov for det er inne....STORT ;-)) på en ordentlig måte.Men når man kommer med uttrykk som at alle de som ikke gjør det er dumme ++., så gidder jo ingen å ta dere seriøst. Sånne ;"vet du hva jeg så"-tråder synes jeg i seg selv er helt talentløse..... 

Du kunne sagt det til vedkommende stede får gå på Babyverden :-)

ROFL!!!emoticon

Juras skrev:
HERREGUD!!! blir dere aldri lei av denne jæ**** masingen om forovervendt/bakovervendt???????????????????????????????????????????????????

Trodde virkelig ikke det var mulig!???! de fleste idag er OPPLYST OM HVA SOM ER TRYGGEST, men noen velger annerledes!

Onanere du mens du tenker på kronprinsen???? Oh, thats right... NOT MY BUSINESS!

blir så lei av denne nesevise holdningen her noen ganger!

Denne likte jeg 

Mallory Weiss skrev:

*Skorpion84* skrev:

jeani skrev:

*Skorpion84* skrev:

Mallory Weiss skrev:

Tina1989 skrev:

Så enig med deg Nesly;) Jeg har min sønn på 19 mnd bakovervendt, men jeg er helt for at det får være opp til hver enkelt å bestemme sånn. Er forferdelig mange der ute som stikker nesen sin borti for hver minste ting. Hvis hver og en sørger for dere selv, så blir nok verden bedre å leve i;)

Må være veldig slitsomt å hele tiden ha meninger om andre..

Det er så dumt å si. Tenk på alle de barna som aldri ble tatt i fra uskikkede foreldre hvis ingen brydde seg om andre, for eksempel.

Blir ikke dette også en dum sammenligning?

Nei, ikke i det hele tatt! Takk gud for at folk bryr seg om barns beste, og at folk gidder å bry seg.

Men det er jo ikke snakk om å bry seg om andre hvis man ikke sier fra når man ser noen som sitter forover. Det er ikke alle som er inne på bv og kan bli godt opplyst her inne.

Håper for guds skyld ingen mener at man bør miste ungen sin fordi den sitter forovervendt i bilen. Eller er uskikket som forelder. For da bør dere virkelig spørre hver enkelt som har barnet sitt forvovervendt hvorfor de har det.

Hvordan i all verden klarte du å lese dette ut av denne tråden?

Fordi det står skrevet over. Skjønner at det var en avsporing, men når det ble trukket fram, så tar jeg opp den parallellen. Når det er det er det verste i verden å ha barnet sitt forovervendt i bilen, kan det til tider virke som enkelte mener at disse foreldrene ikke burde hatt unger i det hele tatt.

Nesly skrev:
Hvorfor gidder du å bry deg? Hva med å holde nesen din for deg selv? 
De fleste land setter ungene forovervendt, og BEGGE DELER er LOV. Regner med at ungen satt i et sete som var beregnet etter dets vekt. Kanskje det var en stor 1/2 åring. Mine veide begge 9 kg ved 6 mnd. 

Jeg har aldri latt meg synke ned til dette nivået før.. Men, nå føler jeg at jeg bare får dale ned på lavest mulige plan...;

Er du helt korka????

Nesly skrev:
De fleste land setter ungene forovervendt, og BEGGE DELER er LOV. Regner med at ungen satt i et sete som var beregnet etter dets vekt. Kanskje det var en stor 1/2 åring. Mine veide begge 9 kg ved 6 mnd. 

Jeg har aldri latt meg synke ned til dette nivået før.. Men, nå føler jeg at jeg bare får dale ned på lavest mulige plan...;

Er du helt korka????

"det gikk bra før med oss" er ikkje et veldi slående argument... Mange barn har blitt drept/skadet  i trafikkulykker oppigjennom uten at vi kansje kjenner noen! VI var heldig! Men vist uhellet er ute, vil vi da sitte tilbake å tenke: "det var mest praktisk slik..." "jaja vi sparte en tusen lapp på det sete..." eller..... vi gjorde alt vi kunne...??

Bakovervendt er det som er best for barna.. Det er desverre lov med bag festet med nett og boxette-stoler enda :-( (boxette monteres sideveis som bagen) Hovedårsaken til at det er anbefalt å ha de bakovervendt fram til ca. 4 år (18kg) er fysiske lover under kollisjon. Hvis barnet sitter framovervendt og man kræsjer inn i noe kan barnet i teorien dø TRE ganger. bakovervendte stoler dr best når du kræsjer inn i noe. Hvilket det er mest ulykker av. Forovervendt er kun godt for påkjørsel bakfra, men skadeomfanget for barna er bedre med bakovervendt sete og påkjørsel bakfra enn forovervendt sete og påkjørsel forfra! Har solgt barnestoler i noen år og tatt kurs med trygg trafikk, dere vil ikke tro hvor mye rart som er ute i trafikken. Folk vet rett og slett ikke bedre tror jeg

Må si jeg er veldig satt ut etter å ha lest gjennom tråden her. MITT valg var enkelt etter å ha sett kollisjonsvideoer fremover vs bakovervendt, gutten min sitter bakovervendt og det råder jeg også andre foreldre til å ha barna sine lengst mulig. MEN synes det blir mye teit diskusjon og angriping av hverandre her i tråden.. helt satt ut jeg.

Labambie skrev:

Nesly skrev:
Jepp! 

Begge mine sitter forovervendt (3,5 og 5 år gamle). Har gjort det siden de var rundt ett år. Og nei, jeg ble ikke støtt av det i det hele tatt! Jeg bestemmer nemlig selv hva jeg gjør med mine unger, akkurat som du gjør med dine, ikke sant? Hva som er sikrest kommer ann på kollisjonen (om en blir påkjørt forfra/bakfra). IKKE altid bakover er det beste!
EFM skrev:

Nesly skrev:

Jeg bryr meg om sånt for det er snakk om sikkerheten til et barn! Du har kanskje ungen din forovervendt du og siden du ble støtt av det?

Det blir jo like dumt som å skulle debattere at 1+1 =2. Det ER mye sikrere med bakovervendt. Men det er klart, du har bestemt deg. Det vil ikke hjelpe med linker, motbevisninger. Du får leve i den troen. Du skal vite at du tar feil iallefall.

Det kommer til å komme et påbud med bakovervendt. Det er bare snakk om tid. 

Du vet.. det er jo ikke alltid 1+1 = 2... noen ganger kan det bli 3.. og 4 for den saks skyld..

Jafseslafsaslappfis skrev:
jaja....god gammeldags diskusjon det her:p er ikke sikkert hun veit bedre.
hvis det provoserer deg så mye, så kunne du jo gått bort å sagt det?
(nei, ikke støtt jeg heller..snuppa sitter fortsatt bakovervendt, enn så lenge)

Skikkelig dumt å ta opp temaet her inne altså, hvor det bare er småbarnsmødre...

Denne tråden viser bare hvor langt vi har igjen før bakovervendt blir det naturlige valg å sikre barna sine med. Når man har infoen og alikevel benekter at dette er det beste, så vet jeg ikke om det er håp jeg. Og jeg klarer ikke å fatte og begripe hvorfor svenske barn er mindre bilsyke og mer plass til barnets bein enn det vi har i Norge. For i Sverige er det unntakene som sitter fremovervendt i Norge er det stikk motsatt. Tror det er Sunt at det kommer slike tråder som dette i blandt. Bakovervendt er det eneste rette mener jeg. Og håper snar at det kommer ett påbud i allefall til to år.

Måtte bare slutte å lese når jeg kom til "klaske i panna"... sier meg enig.
Om så 100 blir påkjørt bakfra og 10 front-mot-front. Er jeg sikker på at det er størst sjangse for dødsfall i frontkollisjonen og ikke bakfra. Og det er vel dødsfall som er det viktigste å unngå. Jeg kan ikke si jeg blir overrasket av den logikken noen har ang det med forover/bakover..... og forstår at man velger selv. Men man burde da klare å se fakta?

Juras skrev:
HERREGUD!!! blir dere aldri lei av denne jæ**** masingen om forovervendt/bakovervendt???????????????????????????????????????????????????

Trodde virkelig ikke det var mulig!???! de fleste idag er OPPLYST OM HVA SOM ER TRYGGEST, men noen velger annerledes!

Onanere du mens du tenker på kronprinsen???? Oh, thats right... NOT MY BUSINESS!

Haha ! der sa du det som jeg stusser en del på ! De fleste idag er opplyst om hva som er tryggest, men noen velger annerledes??? hvorfor i pokker velger noen annerledes når de vet hva som er tryggest??? for å få bedre plass til beina? for at 1 åringen skal se mer?? kall meg gjerne nesevis, men jeg velger det tryggeste for mine barn og syns det er rimelig rart at andre foreldre ikke gjør det samme ! 

det er vel heller ingen som dør av å tenke på kronprinsen mens man onanerer ! 

Altså, folk er tøffe nok til å sitte her inne og skrike om det, men ikke faen om de tør å gå bort og si ifra. Jeg tenker at selv om det ikke er en synlig grunn, så kan det hende det er en grunn til det. Her inne var det en som hadde sonde, og ungen satt forovervendt fordi at en gang de hadde kjørt hadde sonden falt ut og nesten kvelt barnet.

Juras skrev:

Svaret er *trommevirvel* NEI! Jeg har vært her siden 2007 og de blir AAAAAALDRI lei! Skulle ønske folk var like flink til å fortelle andre om sikkerhet som de er til å fortelle oss på BV det. Vi vet det vi, men det er ikke alle mødre der ute som vet det.

Lissyjane skrev:
Altså, folk er tøffe nok til å sitte her inne og skrike om det, men ikke faen om de tør å gå bort og si ifra. Jeg tenker at selv om det ikke er en synlig grunn, så kan det hende det er en grunn til det. Her inne var det en som hadde sonde, og ungen satt forovervendt fordi at en gang de hadde kjørt hadde sonden falt ut og nesten kvelt barnet.

Derfor informerer jo man de rundt seg også. Jeg informerer alle jeg ser jeg. Jeg forteller de hva som er best og hvor man kan kjøpe gode seter. Jeg viste ikke så mye om sikkerheten i bil før jeg ble medlem her i 2008 og jeg synes det er flott med masse info og man kan godt spille litt på samvittighet. Denne hysteriske sikkerheten kan utgjøre forskjellen på liv og død.

Back
Topp