hmmmmmmmm.....

ella1

Gift med forumet
jeg har fått dilla på appelsiner,o spiser opptil ti om dagen....tenkte ikke noe videre over det,bortsett fra at jeg får i meg hæl....mye c-vitaminer[8D] Så i dag sier en venninne av meg at jeg ikke burde spise så mye av det,hun hadde hørt at baby kunne få c-vitamin sjokk.....jeg har aldri hørt om dette før,.....noen andre??

Det har jeg også hørt. Men det gjelder ikke bare babyen, det gjelder forsåvidt deg også.. For mye C-vitaminer kan føre til C-vitaminsjokk som kan føre til død..

Det er jo faktisk mer C vitmainer i både paprika (4 ganger så mye som en appelsin), poteter, jordbær, spinat og en rekke andre ting. Er en myte at det er så voldsomt mye i appelsiner. Tror ikke noen hadde reagert om du spiste 10 poteter på en dag f.eks[;)] Dessuten er det en vannløselig vitamin, så de blir skylt ut av kroppen fort, og det er vanskelig å få en overdose.

Når det er sagt så trenger en gravid kvinne ca 80mg C vitamin per dag, og 1 appelsin inneholder ca 70, så du får mer enn nok i deg i hvert fall[8D]

ORIGINAL: nurkeklar er gravid

Det har jeg også hørt. Men det gjelder ikke bare babyen, det gjelder forsåvidt deg også.. For mye C-vitaminer kan føre til C-vitaminsjokk som kan føre til død..

død??? det var voldsomt da[8D]

ORIGINAL: Cybele

Det er jo faktisk mer C vitmainer i både paprika (4 ganger så mye som en appelsin), poteter, jordbær, spinat og en rekke andre ting. Er en myte at det er så voldsomt mye i appelsiner. Tror ikke noen hadde reagert om du spiste 10 poteter på en dag f.eks[;)] Dessuten er det en vannløselig vitamin, så de blir skylt ut av kroppen fort, og det er vanskelig å få en overdose.

Når det er sagt så trenger en gravid kvinne ca 80mg C vitamin per dag, og 1 appelsin inneholder ca 70, så du får mer enn nok i deg i hvert fall[8D]

ja,det var det jeg trodde også...at det fort ble skylt ut av kroppen!
hmmm,får vel spise litt færre da[8D] gå ned til 5 eller noe..,hahaha[;)]

ORIGINAL: ella1

Ja, men tror det er mer i ekstreme tilfeller da[8D] Naboen til svigers hadde noe spiseforstyrrelsesgreier og av en eller annen grunn klart hun bare å spise appelsiner.. Spiste maaaaaange om dagen - og hun døde etterhvert fordi kroppen hadde fått for mye C-vitaminer.... Men det er vel som sagt, sikkert i de mest ekstreme tilfellene..

Ja, men tror det er mer i ekstreme tilfeller da[8D] Naboen til svigers hadde noe spiseforstyrrelsesgreier og av en eller annen grunn klart hun bare å spise appelsiner.. Spiste maaaaaange om dagen - og hun døde etterhvert fordi kroppen hadde fått for mye C-vitaminer.... Men det er vel som sagt, sikkert i de mest ekstreme tilfellene..

ok[:)]
ingen fare for spiseforstyrrelser her...alt går inn,o lite går ut igjen,hehe[;)]
går jo ann å kutte ned noen da[8D]...er så godt bare

grunnen er kanskje da at hun spiste bare appelsiner.. ikke noe annet over lang lang tid, da er det kanskje større sjanse for at sånnt kan skje?

Tror det går fint du...[;)]

Trur nok det er verre ting du kan få dilla på [;)] har hørt om både murpuss og eksos [:D][:D][:D]
Kos deg med appelsinene, du!

ORIGINAL: anziii

grunnen er kanskje da at hun spiste bare appelsiner.. ikke noe annet over lang lang tid, da er det kanskje større sjanse for at sånnt kan skje?

hehe jeg aner ikke, men legene hadde sagt at det var fordi hun hadde fått C-vitamin sjokk siden hun hadde spist så mye C-vitaminer[8D]

appelsiner terer veldig på tennene også pg siden vi gravide får fortare hull hadde jeg nok begrenset antallet til halvparten i alle fall...:P men appelsiner er godt da...:D

Så flott at du får i deg mye frukt da!
Her går det kun dersom det er fruktsalat med vaniljekesam! nam nam...

Back
Topp