Hmmmmm...

siqveland

Blir kjent med forumet
Åååårh nå plutseligt har eg blitt babysjuge ijen men eg tåre kje føda ijen:'( d va d versta å vonnaste eg har våre me på nogen gång!!!!!!!!0 kontroll på slutten,0 pause mellom rie,di klipte mg så eg kjente for bedøvelsen funka kje(rett før eg drog t legen,hadde kje mannen holdt mg ijen hadde eg slått)koss i all verden ska eg kåma øve sånt?eg vil jo ha enn onge t men jah...opplevelsen har skremt mg heilt av!!*godt å få d ud for har kje sagt t ngen koss eg igroen opplevde d*

Di sa allre t mg ka som på slutten,ting jekk mega fort,tog mini me sugekopp,så plutseligt kom mini så sprang di så fekk eg kje veda ka som sjedde før enn time ittepå:-(

Uff :(
Så utrolig kjipt å ha en sånn opplevelse!
Jeg forstår at du blir skremt av det, men husk at ingen fødsler er like :)

Og om du forteller jordmor/lege underveis hvordan du føler det,
så er de veldige gode på oppfølging, heldigvis :)

Om dere ønsker et barn til i nær fremtid, så ikke la det stoppe deg!

Fornuften seie at ingen fødsla e lige men alt aent teseie at d komme t å bli liga jævligt ei gång t:'( prøvde å sei litt t ei jordmor men hu bare lo d vekk å sa at d va kje nge å d va mg d va nge gale me:'( hjalp kje akk på...va ei gammale hurpa så sko våre pensjonert for mange år si!!årh så har eg fleire vennine så ska ha å har akk fått å eg mesunne di sånn...men eg tåre kje:-( *dagens syd fra mg d her*

Om du har skikkelig fødselsangst er det mulig å få innvilget keisersnitt.
Personlig synes jeg er det et mye verre alternativ,
men om du får et planlagt KS har du i alle fall en mer planlagt og kontrollert fødsel :)

Hadde en ganske lik opplevelse som deg første gang... Sverget at jeg aldri kom til å gjøre der igjen. Men så ble jeg gravid med spiral, veldig overraskende og uplanlagt. Vurderte seriøst abort, mye pga tungt svangerskap som toppet seg med en 36 timers lang fødsel som endte med klipping uten bedøvelse og vakuum. Hadde mange samtaler med jordmor under andre svangerskapet ang fødsel. Er jo sjeleglad nå for at jeg ikke lot frykten ta overhånd og tok abort, og fødselen denne gangen var utelukkende en positiv opplevelse. Hvis/når du blir gravid igjen, så vær rask med å ta kontakt med jordmor. Mye av bearbeidelsen ligger i å snakke med noen som kan faget sitt :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hadde en ganske lik opplevelse som deg første gang... Sverget at jeg aldri kom til å gjøre der igjen. Men så ble jeg gravid med spiral, veldig overraskende og uplanlagt. Vurderte seriøst abort, mye pga tungt svangerskap som toppet seg med en 36 timers lang fødsel som endte med klipping uten bedøvelse og vakuum. Hadde mange samtaler med jordmor under andre svangerskapet ang fødsel. Er jo sjeleglad nå for at jeg ikke lot frykten ta overhånd og tok abort, og fødselen denne gangen var utelukkende en positiv opplevelse. Hvis/når du blir gravid igjen, så vær rask med å ta kontakt med jordmor. Mye av bearbeidelsen ligger i å snakke med noen som kan faget sitt :)

Så bra at du fikk en bedre opplevelse denne gangen Tomrane. Første fødsel bruker jo ofte å være veldig annerledes enn de neste pga. at kroppen nå vet hva dne skal gjennom.

Kjære deg. Du må få prata med nokon om fødselsangsten din. Dette går ikkje over av seg sjøl, det må jobbes med. Ta kontakt med helsestasjonen eller fastlegen din og forklar situasjonen.. :)

Kjære deg. Du må få prata med nokon om fødselsangsten din. Dette går ikkje over av seg sjøl, det må jobbes med. Ta kontakt med helsestasjonen eller fastlegen din og forklar situasjonen.. :)
Signerer!

Hadde en ganske lik opplevelse som deg første gang... Sverget at jeg aldri kom til å gjøre der igjen. Men så ble jeg gravid med spiral, veldig overraskende og uplanlagt. Vurderte seriøst abort, mye pga tungt svangerskap som toppet seg med en 36 timers lang fødsel som endte med klipping uten bedøvelse og vakuum. Hadde mange samtaler med jordmor under andre svangerskapet ang fødsel. Er jo sjeleglad nå for at jeg ikke lot frykten ta overhånd og tok abort, og fødselen denne gangen var utelukkende en positiv opplevelse. Hvis/når du blir gravid igjen, så vær rask med å ta kontakt med jordmor. Mye av bearbeidelsen ligger i å snakke med noen som kan faget sitt :-)

Hbe eg tåre ijen:-/ eg følte allri di tog mg seriøst nogen:-/ derfor har eg bare sagt at d jekk bra t alle så spurte mg i itteti...eg prøvde litt på sygehuse men d va jo ingen gronn t å reagera sånn fekk eg besje om...

Kjempegodt å hørra at du tårte å hadde enn posetiv å bra opplevelse av d:-D jer mg litt tru på at eg au kan få enn sånn opplevelse ijen...

Eg har allri våre ei så har snakkt om ting eg har opplevd ol...spør folk så seieg at alt går bra/jekk bra:-/ har eg fått avslag ett par gånge stenge eg d bare inne å lokke ijen alt:-/ føle d blir teit å ta kontakt nå så lenge ittepå,nesten 7 mnd itte fødsel:-/ hbe eg tåre sei nge når/viss eg blir gravid ijen:-/

Eg har allri våre ei så har snakkt om ting eg har opplevd ol...spør folk så seieg at alt går bra/jekk bra:-/ har eg fått avslag ett par gånge stenge eg d bare inne å lokke ijen alt:-/ føle d blir teit å ta kontakt nå så lenge ittepå,nesten 7 mnd itte fødsel:-/ hbe eg tåre sei nge når/viss eg blir gravid ijen:-/
venninna mi sa ifrå 2 mnd før termin med barn nr 2, og blei tatt like seriøst.... :) har ingenting å seie at det Har gått 7 mnd, men jo før jo betre!!:) og du er ikkje til bry, det er jobben deira! Men dei er ikkje tankelesera, og kan ikkje hjelpe deg uten at du seier ifrå

Jeg ville ikke gjennom det samme igjen og var i samtale med føden. Vi skrev en avtale på dataen som kom opp da de gikk inn på min fil der:) Avtalen gikk ut på at jeg skulle ha epidural tidlig i løpet og at jeg skulle informeres om alt som skjedde og at ikke fødselen skulle vare så lenge som sist(kraftige rier og 4cm i tre døgn)..
Denne fødselen blei hjemmefødsel rett og slett. De krevde minst en cm i timen og gav meg epidural ganske tidlig.
Synes ikke du skal være redd for å gjøre det igjen.. Mye hjelp å få om man ber om det:)

Jeg så fra ved neste graviditet til jordmor og ble da henvist til noen på føde/barsel som hadde om dette. Det var mer enn tre treårs siden forrige fødsel. Hadde time der 2,5 mnd før termin:)

Jeg så fra ved neste graviditet til jordmor og ble da henvist til noen på føde/barsel som hadde om dette. Det var mer enn tre treårs siden forrige fødsel. Hadde time der 2,5 mnd før termin:)
Hbe eg tåre je besje:-/ får hba eg får den hjelpå eg ska ha å at di endeligt tar mg seriøst:-) tusen takk for svar:-)

Back
Topp