hmmmm... råd?

IngiManathingi

Gift med forumet
Jeg har ei herlig svigerinne som jeg ikke kjenner så godt enda!
Hun jobber på FRETEX og jeg vet hun er veldig glad i å kjøpe gaver der. Nå har hun begynt å spørre hva farger jeg liker på babyklær og sånt, og jeg ser bare for meg at hun kommer med noe brukte klær fra FRETEX til vår zebra!
Ikke noe galt med FRETEX, men liker ikke brukte ting til mitt barn når jeg ikke vet hvem som har brukt det.

Hva gjør jeg? Hun er ganske ny i familien og det er dermed ikke veldig naturlig å ta dette opp. Men er jo bare enda verre om hun kommer med ting etterhvert som jeg ikke vil bruke...

Bare bruk noe annet under [8D] Evt sleng d til vask når hun er på besøk [:D]

Svigerinne, som i at hun er gift/sammen med din bror? Jeg hadde tatt det opp med han da...

ORIGINAL: mamihe

Svigerinne, som i at hun er gift/sammen med din bror? Jeg hadde tatt det opp med han da...

Det hadde jeg også.. Eller når hun spør om farger sagt at du likte sånn og legge til: de har mye fint på HM/cubus eller noe[8D]

Hun er gift med min manns bror, egentlig svigerinna te mannen min da kanskje... Tror svoger min er litt i samme gate!

Jeg hadde bare sagt takk for gaven og lagt det sammen med andre ting jeg fikk/får som jeg ikke liker.

Jeg har fått mye til junior som ALDRI er blitt brukt, mange har en tendens til å handle på salg eller rive av lappene, jeg takker og sier ikke mer [:D]

Kan du ikke bare si det til henne da? På en litt fin måte

ORIGINAL: Miss lilla m baby

alle fretex klær blir renset og vasket. så det er ikke noe farlig å bruke det[8|]
jeg hadde ikke hatt noe imot det hvertfall.[&:]

enig ! man sparer miljøet og lommeboka [:)]

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

alle fretex klær blir renset og vasket. så det er ikke noe farlig å bruke det[8|]
jeg hadde ikke hatt noe imot det hvertfall.[&:]

enig ! man sparer miljøet og lommeboka [:)]

hadde det vært fretex i nærheten her, så tror jeg at jeg hadde handla der oftere. baby og barn vokser veldig fort ut av klæra.

jeg såg på luksusfellen i går og der var de på en butikk med bare brukte barneklær ! var jo så mye fint ! jeg elsker å spare penger !!! hehe..

Da sier du bare tusen takk og så legger du det i bunken av klær du ikke kommer til å bruke. Eller gir det tilbake til Fretex igjen.

Selv om hun jobber der er det på LANGT nær sikkert at hun kommer med Fretex klær til dere. Hadde overhodet IKKE tatt opp det. Herregud så frekt. Du vet jo ikke om hun gjør det engang.

Dessuten hvis hun jobber der, kanskje hun kommer med noe skikkelig gull fra Fretex som vintage designerklær til barn eller noe sånt? Det kan jo være pengesterke folk som gir bort til Fretex.

seriøst? hadde du virkelig giddet å tatt opp noe sånt?

Å få gaver er luksus, å diktere hvor man skal få gaver fra er frekt.

ORIGINAL: Hello_Cupcake

i grunn enig med deg ! kunne aaaldri sagt noe sånt !

tror eg hadde tatt i mot og vasket klærene 1 eller 2 ganger[:)]
Har en svigrinne som har handlet en del klær til babyen sin på fretex og hun er kjempe fornøyd, hun har vasket alle klærne 2 ganger før hun tok de i bruk[:)]

Takk for råd:)
Ikke noe galt i brukte klær, og om det er ei jente i magen min er det masse arveklær å få fra søstera mi og, noe vi setter stor pris på - deilig å spare penger!

Mente ikke det er noe galt med FRETEX, jeg er bare for min del litt skeptisk når jeg ikke vet hvem som har brukt klærne før...

veldig mye barneklær som er på fretex er helt nytt også! Mye klær til barn som fortsatt har merkelappen på!
Jeg kommer nok ikke til å handle der! har vært på litt mer shopping i dag! :) gøy!!!

Jeg ser ikke noe galt i å si på en ordentlig måte at man ikke ønsker brukte klær. Det er jo ikke snakk om å diktere hvor man ønsker ting skal kjøpes hen, bare at man ikke ønsker at det skal være brukt. Samme som når noen sa at jeg måtte se på finn.no for der var så mange fine ting som kunne kjøpes brukt til baby. Jeg jatter ikke med, men sier at men vi ønsker ikke å kjøpe ting brukt og vil at alt skal være nytt så for oss er ikke det interessant[:)] Må da gå an å si slikt til familien.

ORIGINAL: Myshild Bergsprekken

ORIGINAL: Hello_Cupcake

i grunn enig med deg ! kunne aaaldri sagt noe sånt !

Personlig har jeg ikke noe mot brukte klær, men her svarte jeg bare på et spørsmål om hva jeg hadde gjort OM jeg hadde hatt noe i mot det, eller ikke ville hatt det.
Jeg synes ikke det er frekt å ta det opp på en fin måte at man ikke ønsker det. Jeg synes det er verre å ikke si noe, om de kanskje merker at du ALDRI bruker klærne. Det synes jeg er litt falskt på en måte.
Jeg er stor fan av ærlighet, og ønsker gjerne at noen sier til meg at yndlingskjolen min ikke passer til meg fordi jeg er for feit. Da slipper jeg hvertfall å gå rundt å tro at jeg ser bra ut, mens alle som ser meg hviske seg imellom. (litt avsporing[8D])

Back
Topp