hmmmm nattmat igjen-lang-

tretroll

Forumet er livet
VIP
Nate har våknet og villet ha mat de siste 2 nettene igjen, etter nesten 2mnd uten nattmat. Han har jo gått til vektkontroller fordi han har lagt lite på seg i dt siste for å se om han må begynne med fast føde.
Hs sa på 3mnd kontrollen at begynte han å våkne på natta igjen var det et tegn på at det var på tide med grøt. Men i dag sa ho at ho er kjempefornøyd med at han våkner på natta (det betyr bare at han vet hva han må gjøre for å bli stor og sterk[:'(]) og at jeg må fortsette med nattamming til han er 6mnd. Og at jeg ikke skal gi han grøt. Har jo ikke lyst å begynne med grøt enda, men er IKKE klar for å begynne med nattamming igjen!!!! så hva gjør jeg  nå da, liksom? Er egoistisk og gir han grøt eller nattamme og være sur, bitter og trett hele tiden? Bare lyst å sette meg ned og grine jeg nå. og det er etter bare to amme-netter.....

(må bare legge til at jeg ikke hadde noe problem med nattamming i begynnelsen, men nå har jeg liksom innstilt meg på at vi var ferdig med det og da klarer jeg ikke helt å omstille meg....)

Uff, eg føle med deg. Nattmating tar virkelig på kroppen. Eg blir veldig sur og grinete når eg må opp om nettene. Kødde ikkje med meg da nei[&:]

Skjønne det godt visst du begynne med graut eg, men skjønne jo også at du vil amme lengst mulig. Vanskelig valg. Men det kan jo hende du venne deg til å våkne om natta igjen. Kroppen venner seg jo fort.

Lykke til iallefall!

Da er det bare å omstille seg. Det er bare for en liten periode. 3 mnd til så kan du begynne med grøt. Stå på!

Er nattamming så ille da?

Jeg synes det er helt greit. Er han sulten så skal han jo få mat stakkars liten. Han våkner for mat hver 3. time. Så han våkner som regel når jeg legger meg i 23-tiden, eller litt etter jeg har sovna. Så er det 2 ganger til før morgenpuppen og jeg prøver å lure han til å sove litt mer, men det går ytterst sjelden.

Men jeg synes som sagt nattamming er greit, så lenge han sovner igjen med en gang! Det er så sjukt frustrerende å ha en lyyys våken baby midt på natta. Men det er heldigvis ikke ofte. Nå har jeg også fått på gyngeklosser på sprinkelsenga, så han har ligget hele natten oppi sin egen seng, bortsett fra når han fikk mat da. Det har vært deilig!

Stålsett deg, legg deg litt tidligere og prøv å ta deg en hvil på dagen. Dette er bare en kort periode. Og husk på at babyen er jo bare sulten.

Jeg synes du skal gjøre det som passer best for dere begge. Hvis du blir utslitt av nattammingen vil det gå utover Nathaniel igjen...Han har ikke vondt av grøt spør du meg da[:)] Sebba storkoser seg med grøt smaksprøvene sine[;)]
Husk at du må ha det bra for at Gutten din skal ha det bra[;)]

Utrolig så mye forskjellige de HS sier.....Vi var på 3 månders i går, fikk tillatelse for 9 dager siden til å begynne med velling på kvelden, hun sa at vi også kan begynne med en liten porsjon til frokost nå...
Samt starte med vanlig middag når han blir 4 måneder(smaksprøver ja...[:D]), ikke nødvendig å vente til han blir 6m... 

Du bestemmer selv, men ser at Mathiasen helt klart blir roligere når han får litt velling, våkner allikevel for en pupp rundt kl 04, men hvis det får Nate til å sove natten over...Så ville ikke valget vært vanskelig mener jeg..

Ikke rart man er forvirra....[8|]

ORIGINAL: Frøydis26

Da er det bare å omstille seg. Det er bare for en liten periode. 3 mnd til så kan du begynne med grøt. Stå på!

Jeg synes det er helt greit. Er han sulten så skal han jo få mat stakkars liten. Han våkner for mat hver 3. time. Så han våkner som regel når jeg legger meg i 23-tiden, eller litt etter jeg har sovna. Så er det 2 ganger til før morgenpuppen og jeg prøver å lure han til å sove litt mer, men det går ytterst sjelden.

Men jeg synes som sagt nattamming er greit, så lenge han sovner igjen med en gang! Det er så sjukt frustrerende å ha en lyyys våken baby midt på natta. Men det er heldigvis ikke ofte. Nå har jeg også fått på gyngeklosser på sprinkelsenga, så han har ligget hele natten oppi sin egen seng, bortsett fra når han fikk mat da. Det har vært deilig!

Stålsett deg, legg deg litt tidligere og prøv å ta deg en hvil på dagen. Dette er bare en kort periode. Og husk på at babyen er jo bare sulten.

hvorfor om 3mnd? han er jo 41/2 og de kan egentlig få grøt fra de er 4 mnd. Og hs sa han burde få fra han var 5 mnd....men samtidig sa ho jeg ikke burde begynne enda. Synes ikke nattamming var ille jeg heller men er noe med at når det har gått nesten 2 mnd siden vi slutta med det så er ikke lengre kroppen innstilt på det, og da er det MYE værre nå....

ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: Frøydis26

hvorfor om 3mnd? han er jo 41/2 og de kan egentlig få grøt fra de er 4 mnd. Og hs sa han burde få fra han var 5 mnd....men samtidig sa ho jeg ikke burde begynne enda. Synes ikke nattamming var ille jeg heller men er noe med at når det har gått nesten 2 mnd siden vi slutta med det så er ikke lengre kroppen innstilt på det, og da er det MYE værre nå....

Ok, jeg trodde han var 3 mnd jeg. Eller det var det jeg forestilte meg i hodet mitt da jeg skrev.. [8|]

Ja, dem kan få grøt fra 4 mnd, men HS vil jo helst at man skal vente til dem er nærmest mulig 6 mnd. Så du får vurdere selv. Begynner du å gi han grøt hadde jeg ikke sagt noe til HS bare for å slippe kommentarer og mas og kjas.

Hva med velling og sånt da?

Sjkønner at det er kjipt å begynne med nattamming igjen etter 2 mnd opphold.

Lykke til da, og jeg regner med du forteller oss åssen det går!

Jepp, gjør som mammahjertet ditt sier[;)]

Jeg tror nok jeg hadde begynt med litt grøt på kvelden jeg. Han er jo gammel nok. Gjør det du føler er best for deg. I slike tilfeller så vet mor bedre enn helsestasjon.

Back
Topp