Hmmm?

Gidder ikke bry meg mer med dette.. Dere gjør som dere vil, tror og mener og det samme gjør jeg.. Gifter meg i kirken selv om jeg ikke er kristen, men fordi det er en fin tradisjon. Tar en skål etterpå fordi vi får lov.. Så kan dere mene akkurat hva dere vil om det.. Bryr meg en viss plass egentlig..

linda29:
jeg har ikke sagt at du ikke skal få ta den skålen din på trappa, er det lov i din kirke så er det lov, men synes ikke at de som gifter seg i en kirke som er imot alkohol skal gjøre det samme som deg, da bør de iallefall spørre presten om lov først, er jo de som går der til vanlig i den kirka som føler seg truffet av det... å kan ikke være så vanskelig å vente til man kommer på parkeringsplassen eller til festlokalet med den skålen.

ORIGINAL: dagosi

linda29:
jeg har ikke sagt at du ikke skal få ta den skålen din på trappa, er det lov i din kirke så er det lov, men synes ikke at de som gifter seg i en kirke som er imot alkohol skal gjøre det samme som deg, da bør de iallefall spørre presten om lov først, er jo de som går der til vanlig i den kirka som føler seg truffet av det... å kan ikke være så vanskelig å vente til man kommer på parkeringsplassen eller til festlokalet med den skålen.
Det er greit det. skrev det for lenge siden at det er lov i min kirke.. Men både dette og at de som ikke er kristne ikke skal gifte seg i kirken provoserer meg..

Men selv om jeg lover det ovenfor Gud, så må jeg ikke være kristen for det.. Sånn jeg ser på det (selv om det ikke er sånn) så er det min mann og min familie jeg lover det for.. Han som sitter der oppe (for de som tror på det) han har ikke noe med meg og mine løfter å gjøre.. Dette er altså i mine egne øyne.. Skjønner at du har et annet syn på det og det respekterer jeg.. Så vær så snill og respekter at jeg skal gifte meg i kirken selv om jeg ikke er kristen.. Har til og med døpt sønnen min i kirken. For meg er dette to fine tradisjoner og det ville ikke vært "ekte" utenfor kirken..

Back
Topp