x1x*månesol*
Glad i forumet
Den skålen med champagne utenfor kirken, er det bare for brudeparet eller forlovere oxo?
Hvem har ansvar for å ordne med dette / servere?
Hvem har ansvar for å ordne med dette / servere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: OlineKirken vi skal gifte oss i, der synes presten det er en fin tradisjon han [:)] Så jeg har null problem med å sippe til meg litt sjampis på kirketrappen.. Og så er jeg ikke kristen heller da så for meg gjør det ingenting..
ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤
Har jeg aldri hørt om! Og så syntes jeg det høres svært lite respektfult ovenfor kirken man gifter seg i! Man gifter seg faktisk inne i et trossamfunn!
ER virkelig kirkene i Norge så "nærtagende" at det er et problem å sippe litt sjampis etter at man har giftet seg?[8|]
I såfall er jeg glad jeg skal gifte meg i tinghuset
ORIGINAL: *Frøken Dings*
ORIGINAL: Sicily
Jepp, det gjorde de, men når det heter seg at man skal holde seg unna alkohol, og kirken har et standpunkt på det, så syns jeg og det er respektløst å gjøre det. Det er også veldig fy-fy å fremføre en Ave Maria i en luthersk kirke. Gikk fint når vi leide kirken til en verdslig konsert, men hadde det vært i regi av kirken, hadde vi ikke fått fremføre dem. For det om man selv er uenig og syns det er teit, så bør man jo respektere det. Jeg syns Islam er verdens styggedom, men jeg kan ikke la vær å respektere enkeltmenneskene som er muslimer, eller deres skikker. Hadde du satt deg ned i en moské og spist svinekjøtt og drukket? Det er direkte sammenlignbart. Nei, det ville du nok ikke gjort selv om du ikke er muslim, av respekt for de som er det. Hvorfor er det så annerledes å respektere den norske kirken?
Ehhh... jeg kaller ikke dette å respektere andre religioner...[8|][&:]
ORIGINAL: Grete71
Eeehm hva med altervin da????? Tror ikke det er noe hysteri rundt alkohol i kirken..... Jesus lagde jo vann om til vin, han...
Vi tok champisen på parkeringsplassen til kirka, vi! Der sto jo gliset vi brukte til transportmiddel. Det var forloveren til Jone, sammen med Jone, som ordnet dette.
ORIGINAL: Apple
Man trenger ikke å være kristen nei, men jeg synes det blir så feil å stå og love at man skal elske hverandre ovenfor en gud man ikke tror på. For uansett hvordan man ser på bryllupssermonien i kirken, har Gud en veldig sentral plass. Da er det etter min mening bedre å gifte seg borgerlig der faktisk kjærligheten mellom de to partene står alene i fokus og at man lover ovenfor hverandre at man skal være trofast og elske hverandre. For det er jo faktisk det som betyr noe! Og man kan ha en like fin seremoni med både høytidelighet og fin musikk og alt som hører med selv om man ikke gjør det i kirken. Det er i hvert fall min mening da. [;)]
ORIGINAL: Linda29
ORIGINAL: OlineKirken vi skal gifte oss i, der synes presten det er en fin tradisjon han [:)] Så jeg har null problem med å sippe til meg litt sjampis på kirketrappen.. Og så er jeg ikke kristen heller da så for meg gjør det ingenting..
ORIGINAL: ¤Rosa skydått¤
Har jeg aldri hørt om! Og så syntes jeg det høres svært lite respektfult ovenfor kirken man gifter seg i! Man gifter seg faktisk inne i et trossamfunn!
ER virkelig kirkene i Norge så "nærtagende" at det er et problem å sippe litt sjampis etter at man har giftet seg?[8|]
I såfall er jeg glad jeg skal gifte meg i tinghuset
ORIGINAL: AppleGud har nok en veldig sentral plass i kirken ja.. Men nå er det ikke han jeg lover å elske for evig og alltid heller.. Det er min kjære mann..
ORIGINAL: Linda29
Jeg skal gifte meg i kirken selv om jeg ikke er kristen. Er døpt og komfet og i kirken. For meg er det en veldig fin tradisjon. Hadde ikke blitt et skikkelig bryllup for meg borgerli... Trenger ikke å være kristen for å gifte seg i kirken heller da..
Man trenger ikke å være kristen nei, men jeg synes det blir så feil å stå og love at man skal elske hverandre ovenfor en gud man ikke tror på. For uansett hvordan man ser på bryllupssermonien i kirken, har Gud en veldig sentral plass. Da er det etter min mening bedre å gifte seg borgerlig der faktisk kjærligheten mellom de to partene står alene i fokus og at man lover ovenfor hverandre at man skal være trofast og elske hverandre. For det er jo faktisk det som betyr noe! Og man kan ha en like fin seremoni med både høytidelighet og fin musikk og alt som hører med selv om man ikke gjør det i kirken. Det er i hvert fall min mening da. [;)]
ORIGINAL: dagosiFordi, at i den kirken jeg skal gifte meg i er det faktisk LOV å ta skålen på kirketrappen..
skjønne ikke hvorfor man ikke kan respektere at noen kirker er i mot alkohol selv om man ikke er kristen, de lar jo dere komme inn og gifte seg i deres tro selv om dere ikke velger å tro, bør man ikke respektere deres tro i samme grad som de respekterer dere? det er jo de som går der til vanlig som føler seg truffet av det...
blir litt fortvila over at det kan være så vanskelig og ta den skålen på parkeringsplassen eller i festlokalet i stede for på kristen grunn....