Hmmm...

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Våknet nesten liggende på magen. Da jeg la meg på rygg var magen "tom" på sidene, og jeg så tydelig baby ligge på midten. En virkelig spiss! Nesten vemmelig.... Da jeg satte meg opp ble magen vanlig, men hard over hele. Ser ikke hvor baby ligger på en side som jeg pleier... Og ingen spark.

Spiser litt, men venter på bevegelser. Tok doppleren, fant min puls og en på 167. Men doppleren er dum, ga rare tall sist gang også. 167 skulle jo baby vært aktiv? Stresset? Men er iallfall hjertelyd da. Den andre lå rundt 80.

Kan det være at baby kun sover, noe som er uvant for tiden. Eller bør jeg sjekke opp nærmere?
Andre som har fått hele magen hard? Jeg kjenner alltid kuler bule ut ellers... :confused: Jeg kan vel ikke ha klemt baby når jeg lå nesten på magen? Eller?

Tror nok babyen har det fint jeg :)
Det skader ikke om du ligger nesten på magen, de er godt beskyttet med fostervannet rundt seg ;)
Jeg får oftere og oftere hard mage nå. Kynnere. De kommer når jeg reiser meg etter å ha ligget eller sittet en stund, når jeg har gått opp trapper og anstrengt meg litt mer. Dette er helt normalt.
Jeg vil tro at babyen bare er rolig jeg, og ikke spreller så mye ;)
Før du vet ordet av det så kjenner du sprell og spark :)

Er samme med meg... Han har blitt så rolig den siste tiden. Tror nok det bare er fordi han har blitt så stor og har mindre fostervann (får ikke til å ta fart med sparkene sine).
Kjenner litt bevegelser nedenfor magen, i kånemor-området (helt fascinert over at det var mulig for baby å knø seg der... Alltid sett for meg at baby skal ligge i magen, men min ligger temmelig langt nede... Livmora mi rykker såvidt over navlen liksom..).
Ellers så kjenner jeg når jeg sitter på en stol eller noe at babyen får hele ryggen til å bevege seg. Tror han sparker mye mot rygg - og dette kjenner jeg ikke. Men vet han er der inne - og med slike bevegelser så vet jeg at det er liv i karen.

Når det kommer til å ligge på magen... Babyen ligger i en stor muskel sekk som er flere cm tykk. I tillegg har han vann rundt seg.
Eneste som tar skade over å ligge på mage er nok deg selv som evt lider av ubehag.
Jeg sover på mage hver natt jeg (eller på siden, men stort sett mage...)
Og baby har det heeeeeelt fint :)

Men er litt nysgjerrig på nøyaktig posisjon på karen, så skal bli godt å se hvor stor han er og hvordan han ligger på ultralyd i morgen...

Er nok bare kynnere. :)
Har en del av det for tiden jeg også. Babyen er gjerne stille og magen ''fryser'' til.
Livmoren din øver seg på fødsel. :)

Er nok bare kynnere. :)
Har en del av det for tiden jeg også. Babyen er gjerne stille og magen ''fryser'' til.
Livmoren din øver seg på fødsel. :)
Hatt mye kynnere i lang tid nå, men alltid da kjent hvilken side baby ligger på, for ved kynnerne buler alltid ryggen eller rompa ut! :p
Og etter kynner har jeg alltid kjent baby bevege på seg. :)

Derfor var det så rart at jeg brått ikke kjente noen babydeler, og at hele magen føltes lik. Rett før så jeg jo veldig tydelig hele babyen i en spiss midt på magen. Vemmelig, for magen var liksom tett omslynget om den, ikke noe mage på sidene av babyen... Og ikke noe spark etter kald drikke og mat.

Den dumme doppleren viste iallfall hjertelyd da, så godt å ha den! :)

Men spark kjente jeg ikke før langt utpå ettermiddagen/kvelden, noe som ikke er vanlig etter at den har fått fast sovemønster.

Nå ligger jeg iallfall her med en veldig aktiv jente igjen; akkurat sånn jeg er vant til på morgenen! :)

Rart hvor bekymret man blir når babyen bryter mønsteret en dag. Men har alltid våknet med masse sprell, så når det var helt rolig og magen annerledes enn alltid igår, var det litt vemmelig. Kan jo ikke kontrollere den lille der inne, så morgensparkene er så herlig bekreftelse på at alt er bra! :)

Men, det blir vel roligere når det blir mindre plass framover. ;)

Ja. Jeg forstår ikke helt søvnmønsteret på min gutt lenger. :P
Forsøker å ikke følge med/ legge for mye i det for da blir jeg i verste fall stressa om jeg ikke kjenner han kl 17 og han ''alltid'' bruker å være våken da. :P

Har jeg kjent han i løpet av dagen tenker jeg ikke over det og det går jo vanligvis ikke såååå mange timer i mellom hver gang - heldigvis. :)

Her har det også endret seg betraktelig. Før var det masse liv nesten hele tida, så ble det veldig rolig og nå er det skikkelig aktivitet noen ganger i løpet av dagen. Altså, han vrir og vender på seg samtidig som han sparker i alle retninger :P Tar det som et tegn på at det er mindre plass der inne men at han trives :)

Back
Topp