Hmmm, paracett bruk...

Liquid84

Elsker forumet
Kort fortalt:

Dag 1 - Iselinn skrek i 2 timer, vi gav paracett/rakett og etter 5 minutter med kosepupp sov hun som en stein.

Dag 2 - Hun la seg greit nok etter kveldspuppen, men små våknet hvert 30 minutt igjennom kvelden og gråt litt (hun sover igjen før jeg kommer meg inn på soverommet).

Dag 3 - Hun hyl griner i 10-15 minutter, jeg vil ikke vente like lenge som dag 1 så jeg gir en rakett og etter 5 minutter kosepupp sover hun som en stein... Hun var som en filledokke i armene mine når jeg bar henne i seng.

Betyr dette at hylgriningen er smerter, eller at hun bare ikke vil sove?

Jeg vet hun har slete med tennene, men nå er dei komt igjennom tannkjøtte - skal dei ikke slutte å verke da? [8|]
Kan jo seff være flere på vei som jeg ikke klarer å få øye på enda.
Jeg vil jo ikke gi henne paracett hver kveld vist hun bare er vanskelig (hun er ikke alltids like lett å legge), men jeg vil jo ikke at hun skal ha det vondt heller. [&:]
Og hvorfor er hun lett å legge noen minutter etter raketten vist det bare er "jeg vil ikke sove"? [8|]
Bruker dentinox en del igjennom dagen, er en god del syt fordi om og om kvelden virker den vist ikke i det hele tatt. [:'(]

Både jeg og sambo er i mot overdreven bruk av smertestillende, men vi tar jo selv vist vi har vondt nok...

Jeg synes det er så vanskelig... [&o]
Hvorfor kan dei ikke bare si "aua" og peke. [:(]

Den der syns jeg også er vrien... men du hører ikke forskjell på "jeg vil ikke sove hyling" og vondt hyling? er jo vanskelig å si da men... Men siden ho sovna på 5 min etter paracet så kan det jo tyde på smerter...?

Huff dette synes jeg er vanskelig og [&o]

Har en liten en som sovna kl 19 og våkna igjen nå og gråt.
Han holder på å få to tenner oppe,så jeg tror kanskje det er det som gjør det. Han pleier ikke å være vanskelig å legge.
Men så er det spørsmålet da,om man skal gi paracett. Stygt og ikke gi og hvis han har vondt [&o]

ORIGINAL: Lene J

Den der syns jeg også er vrien... men du hører ikke forskjell på "jeg vil ikke sove hyling" og vondt hyling? er jo vanskelig å si da men... Men siden ho sovna på 5 min etter paracet så kan det jo tyde på smerter...?

Om Iselinn ikke vil sove eller har falt å slått seg så høres det egentlig helt likt ut.
Hun hyyyyyyl skriker, tårene renner, hun veiver med armer og er heeelt hysterisk + at det tar en liten stund etter hun blir plukket opp før hun gir seg.
Så ja, det kan være litt vanskelig å høre forskjell på overtrøtt og vondt. [&:]

Men nå holder hun hendene inn i munnen og på gommene sine eller holder seg på kinnene så sånn sett føler jeg hun "sier" litt mer enn å bare strekke ut armene fordi hun vil opp eller prøve å snu seg på magen fordi jeg vil krype å leke.

Har aldri hørt om at paracet også virker som sovemedisin, så det fønker nok bare mot vondter... MEN - den virker ikke etter bare fem minutter - har jeg hørt - mener det skal ta ca 15-30 min før den virker. Vanskelig... 

Her er det skriking dagene etter tenne har kommet gjennom, altså når de vokser for å si det sånn. Bruker ikke å skrike før jeg har sett de (men har bare fått 2 enda, så kan jo bli noe annet med resten).
Så kan være det som plager henne nå ja. Ville gitt, for er det tennene så vil det jo bare være snakk om ett par dager til forhåpentligvis.

ORIGINAL: Lene J

Paracet skal nå tross alt suges opp gjennom tarmen før det begynner å virke da.......... Tar litt legre tid enn 5 min før den virker.

Back
Topp