hmmm... FN dagen

*yummymummy*

Gift med forumet
I dag er det FN dagen i barnehagen, og jeg hadde egnetlig sagt at vi skal komme, for har lyst til å kjøpe kunsten som ungene har laget.
Det de har laget koster 50 kr, og det er jo greit, det er absolutt verdt det.
Men for å komme inn, koster det 100 kr for meg.
Så totalt blir det 200 kr.
Og med ikke verdens beste økonomi nå, pga at jeg er student, er jeg i tvil om vi skal gå allikevel.
Er det kjipt å kjøpe kunsten de har laget på mandag?
Og droppe hele FN dagen?

Det er jo fordi det er matservering der. Og man da får spise hva man vil.
Ungene er egentlig hjemme med meg i dag, så tenkte vi bare skulle innom og kjøpe kunsten de hadde laget, og gjerne tatt en kopp kaffe eller noe bare.
Men syns det blir dyrt med 100 kr for en kopp kaffe[&:]

her har de også inngangspenger... 20 kroner pr voksen - spis så mye kaker og kaffe du vil.. [:)] og loppemarked med stort sett ting til 10 kroner.. [:)]

Har du ikke råd, så har du ikke råd. Det forstår de nok. Hvis du forklarer det for de i barnehagen og sier du ikke skal spis, så får du sikkert komme.

Det var jo en del i inngangspeng da. Vi hadde FN dag i går, og vi betalte vel kun for maten og kunsten som ble laga. Ble gjerne 100 kr tilsammen.

Har du ikke råd til det, så syns jeg det burde gå ann å heller kjøpe kun kunsten. Hadde gjerne snakka med noen i BHG om det da ja.

Håper det ordner seg [:)]

ORIGINAL: Marlu

200 kr til en god sak? hadde glatt gjort det...

Men når man har 1300 kr på konto, og masse masse masse regninger som ikke er betalt, fordi nav somler med å behandle søknad om å øke overgangsstønaden, så man rett og slett ikke har penger, så er 200 kr er litt mye akkurat nå, selv om det er en god sak.

Oj, det var dyrt!

I bhg til sønnen vår var det Forut kafè i går. Vi betalte ingenting for å komme inn. Drikke (kaffe og saft) var gratis, så kunne en kjøpe pølse i brød, muffins og kake. Ingenting av det kostet mer enn 15 kr pr stk.

Barna hadde laget kjempeflotte, små kunstverk. Et lite lerret hver der de hadde malt med metallic-farget maling, og etterpå hadde personalet laget til med håndavtrykk. Et kjempefint minne som bare kostet 20 kr! [:)]

dei kan no ikke gjøre det sånn?? hadde det no vør 25kr for å komme inn da. det er jo så kos for barna at foreldra kommer. skjønner dej utrolig godt!!!! det er en del penger når man ikke har verdens beste råd. vet da ej var student, me en unge gikke ej mer eller mindre i minus hver mnd=(

har spurt gutten min, han har ikke lyst til å gå opp engang, så da dropper vi det ganske enkelt.
Og om barnehagen spør hvorfor vi ikke kom, så kan jeg jo forklare at jeg syns det var dyrt å betale 100 kr for å komme inn, når jeg ikke hadde tenkt å spise noe.

Synes 100 kroner i inngangspenger var dyrt!!

ORIGINAL: SofieHenriette

godt noen er enig med meg i det[:)]

ORIGINAL: *yummymummy*

ORIGINAL: SofieHenriette

godt noen er enig med meg i det[:)]

også enig i deg[;)] Dyrt med 100 kr ja.. 20 kr hadde vært mere passende...

Back
Topp