Hmm..

Heidi:)

Glad i forumet
Sitter og lurer på om jeg kanskje har urinveisinfeksjon..må tisse hele tiden, er ikke vondt når jeg tisser men..er utrolig sliten, litt vondt i ryggen de siste dagene og kjennes litt ut som nedpress eller hva jeg skal kalle det i underlivet... lest litt rundt på nett..hmm.. vurderer å bestille time på volvat i morgen..kan en gyneokolog se om det er urinveisinfeksjon eller teste mot det? Da får jeg en ultralyd i samme slengen tenkte jeg på.... :) 

om du er redd uvi så tisser du bare på et glass på morran(kan kjøpes på apotek) så stikker du innom legen din, sier at du bare vil teste urinen for uvi så gjør de det på 2 minutter. jeg gjør det sånn innimellom og er null problem. ikke noe poeng i å få time på volvat om det er det du vil undersøke.

angående de andre tingene du beskriver så ring heller jordmor og forklar hva du har, så vil hun fortelle deg om dette er normalt. nedpress er stort sett normalt men jeg husker ikke hvor tidlig. men å sjekke uvi er ingen stor greie! =))

Ja, kan jo stikke ned på legekontoret å høre om jeg bare kan levere en prøve.. Det å dra på volvat var mest for å få sjekket at alt var som det skulle der..når jeg først tok tester..og hvis jeg kunne ta urinveisnfeksj.test der og hadde det jo vært 2 fluer i en smekk :)

Den nedpress-følelsen du nevner kan høres ut som bekkenløsning. Når det sitter foran kjennes det ut som om noe presser nedover. 
Ellers er dette andre ganske normale symptomer på baby i magen. :)
Bare levere urinprøve på legesenteret, så tester de på et par minutter.

Åh, bekkenløsning har jeg ikke tenkt på! Kanskje det er det.. hmmm... hvordan kjennes det? Og er det vanlig å få i uke 14? Sitter og lurer på om jeg skal bestille en ultralyd imorgen bare for å se at alt er bra eller klare å la være...håper ikke det er noe alvorlig...har hatt litt vondt i ryggen og.. :/ huff... det baller seg på med symptomer når jeg er bekymret :p

Back
Topp