hmm?

mamma2010!

Glad i forumet
Hei jenter! Håper dere koser dere i solen alle sammen :)
Et lite spm bare, vet at det er normalt med å kjenne litt "mindre liv" nå på slutten. Er 36+4 i dag. Men de to siste dagene har det vært litt extra stille, hodet å sånn er godt festet langt ned i bekkenet. Men det er så veeeeeldig lenge mellom hver gang jeg kjenner at han/hun vrir på seg. Normalt eller ikke?[8|]

Vet ikke jeg, men jeg er 33+4 og har nesten ikke kjent liv siden igår.. Jeg har prøvd ALT av "kjerringråd" for hvordan man skal få de til å røre seg.. Men får ikke kontakt.. Bare noe sånt små bevegelser innimellom.. Kjenner jeg er bekymra[&:] Jeg vet at han ligger langt nede i bekkenet, men tror ikke det har noe å si for det har han gjort lenge å jeg har jo kjent liv forde..

For man skal jo følge med på at man skal kjenne rikelig med liv hver dag uansett hvor nære man er liksom..

hmm det lurer eg å på, jenta mi har vært veldig rolig i to dager no..

Hmm..man blir jo lixom litt bekymra, for jeg kjenner jo liv noen ganger.. Men syns det er så fryktelig lite i forhold til hvordan det var for bare noen få dager siden[&:] hmm...

ORIGINAL: mamma2010!

Hmm..man blir jo lixom litt bekymra, for jeg kjenner jo liv noen ganger.. Men syns det er så fryktelig lite i forhold til hvordan det var for bare noen få dager siden[&:] hmm...

Lurer på det samme. Her har det også vært roligere noen dager.

det eneste jeg vet er at du skal kjenne liv hver dag.
jeg merker at hvis jeg er veldig aktiv og styrer mye en dag så er hu mye roligere..men jeg kjenner liv..men nå de siste ukene er det ikke så mye spark å sånn som det var før,ruller mere på en måte..

er du bekymra og har prøvd litt kjerringråd kan du jo eventuelt ringe føden å få deg en sjekk?
lykke til

Sånn som i dag har jeg vel kjent at han/hun har vridd på seg 2 ganger i dag... Og det syns jeg er lite[8|]

Et lite spm bare, vet at det er normalt med å kjenne litt "mindre liv" nå på slutten. Er 36+4 i dag. Men de to siste dagene har det vært litt extra stille, hodet å sånn er godt festet langt ned i bekkenet. Men det er så veeeeeldig lenge mellom hver gang jeg kjenner at han/hun vrir på seg. Normalt eller ikke?[8|]

Det sies jo at de blir roligere i dagene før fødsel...![;)][:D]
Men min har også perioder hvor han er kjeeeeemperolig...skremmer jo meg, men så er han der igjen.[:)]

Hmm.. ja.. Frustrerende når man ikke har noe fasit på dette altså[:(]

Ja, jeg veit... Er frustrerende og skremmende!

Fant dette her inne fra JM :

Hvor mye skal fosteret sparke?
Det finnes ikke noe fasitsvar på hvor mye ditt barn skal sparke. Etter å ha telt spark i et par uker vil du oppdage at sparkingen varierer litt fra dag til dag, men at dagene stort sett ligner hverandre. Og da vet du mer om hvor mye ditt barn skal sparke.

Du skal ikke oppleve stor eller vedvarende nedgang i antall spark, eller at det tar stadig lengre tid å få telt ti spark. Det er svært sjelden at et friskt foster sparker vesentlig mindre i en periode hvor det normalt er aktivt. Synes du at det er lite liv i magen, sørg for å telle en gang til i løpet av de neste 12 timene. Er du bekymret, skal du ta kontakt med helsepersonell. Og husk – det er bedre å sjekke en gang for mye enn en for lite.

min er temmelig rolig av seg...
Men jeg får litt liv innimellom så jeg er ikke bekymret[;)]

Men om du er bekymret så ring føden, du kjenner barnet ditt best[:)]

Da har jeg snakket med føden, de ville jeg skulle komme på sjekk, så bare å vente til sambo er ferdig på jobb klokken tolv også ned for sjekk[:)]

Jeg er 37 uker og kjenner han nå mer enn noen gang, men det kan sikkert variere fra dag til dag.
Har hatt 2 dager nå hvor han er helt i 100.
Nå på fredag var han veldig rolig...

om det er normalt vet jeg ikke...[:D]
men har det helt likt selv....i tillegg har jeg forran liggende morkake...så det demper også spark og bevegelser..

godt at det ikke bare er jeg som har det sånn. min har vært mindre aktiv de to siste dagene :s
men han sparker jo av og til da. men ikke så mye som han har gjort.

Syns det er godt å få det sjekka jeg da, de ville i hvertfall ha meg inn til sjekk og registrering.. Så slipper man å bekymre seg [:)]

Da skal jeg gi deg et tips :)  jeg har fått beskjed om at hvis jeg ikke kjenner så masse liv, så må jeg drikke et glass med STERK saft, eller kaldt vann, eller eple juice :) da skal baby bevege seg ;)

ORIGINAL: førstegangsmama

Da skal jeg gi deg et tips :)  jeg har fått beskjed om at hvis jeg ikke kjenner så masse liv, så må jeg drikke et glass med STERK saft, eller kaldt vann, eller eple juice :) da skal baby bevege seg ;)

Det har jeg gjort... Har til og med prøvd med iskald Coca cola når det ikke funka[&:] Derfor jeg blir litt sånn extra bekymra når det ikke er så mye liv ....

Back
Topp