Hmm..vekt?

Hanne :)

Betatt av forumet
På 36 ukerskontrollen i går hadde jeg bare gått opp 1 kg siden uke 28.. Å sf målet var nesten ikke forandret siden uke 32..
Flere som har det slik?
Fødte en gutt på 2870, 6 dager over temin sist gang. Så tror ikke det er noe kjempe stor jente som kommer. Men trodde at d var nå man skulle legge på seg en del.
Ble plutselig litt beskymret...

Sist kontroll hadde jeg lagt på meg 600 g,ram på fire uker og symfysemålet hadde ikke endret seg noe særlig. Jordmora ble litt bekymret, men hadde akkurat vært på vekstestimering og hun var helt på gjenomsnittet, så tenker ikke så mye på det :) Spiser normalt og kjenner liv hver dag så prøver å ikke bekymre meg. :) Hva sa jordmor da? Fikk du time til oppfølging? Hvordan man legger på seg er veldig individuelt :) Noen legger på seg mye i starten, noen på slutten. Jeg la på meg ca 1 kg i mnd under første svangerskap. Fødte en stor og fin gutt på 3890 g så trenger ikke kommer noe byks mot slutten :)

Jeg har heller ikke gått opp ekstremt mye de siste ukene. Og når jeg var hos jm for snart to uker siden sto symfysemålet nesten stille. Var hos legen fire uker før og lå da midt på streken, og hos jm fire uker etterpå lå jeg rett under det grønne feltet. Jeg ble jo kjempe redd. Men jm satt meg opp 14 dager etter for ny sjekk. Mente at grunnen kunne være at babyen hadde endret stilling, lå lengre nede i bekkenet. At magen hadde sunket osv. Så sa hun at nå vokser de individuelt, og det var normalt å få babyer helt ned i 2,5 kg - 4,5 kg. Så jeg skal tilbake på tirsdag, og er veldig spent på nytt symfysemål. Er det fortsatt nesten ingen endring blir det ultralyd for å sjekke at alt er bra. Men enn så lenge bekymrer jeg meg ikke. Kjenner godt med liv, og da mente hun at alt var helt i orden :)

Godt å høre. Kjenner liv hver dag jeg også. Så prøver å ikke bekymre meg. Skal tilbake ol 14 dager. Var en annen jordmor denne gangen, hun sa at de kunne ha forskjellig teknikk. Men når jeg ser på papirene mine fra forrige sv.skap så flatet sf målet ut mot slutten der også:)

Hmmm... Bare min lege og JM som ikke lar SF mål flate ut eller dale uten UL kontroll? :confused: Må si jeg er overrasket.

Jeg har bare gått opp 1-1,5 kg totalt jeg, 1 kg den siste mnd kanskje.
Ikke tatt sf mål på 5 uker nå, men tror nok alt er bra:)

Back
Topp