Hmm .. Tenker !

Synne*

Elsker forumet
Jeg var på sykehuse idag .. Første behandling, akupunktur !
Det gikk bra [:)]
Skal dit på onsdag å fredag igjen [:)]

Meen, hun mente at det kanskje var lurest at jeg sykmeldte meg resten av svangerskape, men måtte innom fastlegen min da, så bestilte meg time til henne, men fikk ikke time før 22 Sept. Men men..

Men jeg vet jo ikke om jeg får noe mye penger om jeg sykmelder meg, men jeg kan jo ikke jobbe med disse smertene bare for penger, må jo tenke på meg selv å den lille [:)]

Men Markus har jo 60% i b.hagen nå, men lurer på å ta han ut fra b.hagen, for da får jeg full k.støtte..
Bare så jeg har litt penger iallefall.. Tamt å gå uten noen ting.. Samboeren har ja, men vil jo gjerne ha litt selv..
Litt godt å være hjemme sammen med han å [:)]
Å jeg trenger ikke å løfte på han å det, han går jo selv dit han skal, elr at vi triller når vi er ute [:)]

hvis du blir 100% sykemledt så får du jo de pengene du ville fått når du jobber ;)

ORIGINAL: fru gravdal

hvis du blir 100% sykemledt så får du jo de pengene du ville fått når du jobber ;)

Ikke nødvendigvis... jeg jobbet 40 timer i uka før ! Og jeg har 52% stilling fast. Når jeg ble sykmeldt ( og nå som jeg ikke klarer jobbe mer enn min faste ) får jeg utbetalt 8000 kr i mnd. Thats it.
pga jeg har vært sykmeldt, og ikke klarer jobbe mer nå enn min faste stilling , får jeg også kun permisjon av disse 8000.. [X(]

Syns jeg hørtes rart ut... det NAV har sagt til meg er at jeg skal få utbetalt sykepenger basert på det jeg får i lønn til vanlig, hvis jeg blir sykemeldt!.... Håper det er slik hvertfall.

Jeg har nettopp vært i kontakt med NAV ang dette, har selv 75 % stilling fast, men har jobbet mye mer de siste månedene. Hun på NAV sa at arbeidsgiver kunne sende inn lønnslipp for de siste månedene også regnet de sammen et gjennomsnitt man fikk utbetalt som sykepenger. Dette var også utgangspunkt for permisjonspengene. Vet ikke helt om det funker enda, for har nettopp blitt sykemeldt, men det går jo ann å prøve :)

Jeg er 100 % sykemeldt og jeg får 9000 utbetalt i mnd, like mye som jeg har fått når jeg har vært i jobb. Har en 50 % jobb. Syns det er dumt om dere tar gutten ut fra barnehagen når dere først har fått plass, da havner dere jo bakerst på listen igjen og det er godt for deg å ha han i barnehagen så du kan få hvile og slappe av nå som du er gravid og han trives sikkert i barnehagen [:)]. Jeg ville hvertfall aldri tatt ut jenten vår fra barnehagen bare for å få full kontantstøtte men det er min mening da [:)]

Men det er en del problemer i b.hagen som han går..

Mange av ansatte har sluttet, å mange av barna ..
Å jeg ser det kjempe godt på Markus at han ikke trives lengre :/
Å da er det ikke noe gøy å sende han dit..

Har søkt på en annen barnehage til han, men står på venteliste, så blir jeg sykmeldt, så tar jeg han ut fra der han er, å venter å ser om han kommer inn på den han står på venteliste på [:)]

Back
Topp