hmm...skal jeg?

Jafseslafsaslappfis

Forumet er livet
VIP
sambo skal på julebord i kveld, g jeg har tenkt litt på at jeg egentlig ikk vil være her når han kommer full hjem, siden vi har det litt vanskelig om dagen, og jeg er redd for å høre noe jeg ikke vil i fylla...

Også lurer ei veninne på om jeg vil komme(ikke sikker på om hu mente sove over,men får sikkert lov,hehe)
det hadde vært kjempekos og barna våres leker veldig godt sammen, men så er det dilemmaet da.
Han har vankopper[&:] og det er jo forsåvidt greit nok at snuppa får vannkopper, men nå 1 uke før jul?[&:] skeptisk.

har barnet ditt hatt det? er det bare vannkopper, eller får de feber ol å`?
hva ville du gjort?

rett meg hvis jeg tolker dette feil, men pga at du og samboeren har det vanskelig, så vil du risikere at barnet ditt får vannkopper like før jul??

ORIGINAL: Lunatics

rett meg hvis jeg tolker dette feil, men pga at du og samboeren har det vanskelig, så vil du risikere at barnet ditt får vannkopper like før jul??
haha, nei[8D] men kunne tenke meg å reise til henne å være der i kveld iallefall, mens han er borte..
Hu lurte på om vi ville komme! og vannkopper er jo ikke noe stress å bli smittet at, vet flere som reiser til folk med vannkopper slik at ungene skal få det å bli ferdig med det..
Men bare tenker det kan bli litt slitsomt nå 1 uke før jul...
Hu hadde sikkert kosa seg der hu å,men..

Slik jeg har forstått det med vannkopper tar det litt tid før det bryter ut...Jeg hadde nok reist og kost meg. [:)]

ORIGINAL: Ruusk

Slik jeg har forstått det med vannkopper tar det litt tid før det bryter ut...Jeg hadde nok reist og kost meg. [:)]
over 1 uke? han har hatt det noen dager nå, så vet ikke om de kan smitte lengre heller jeg?

Om jeg hadde vært sikker på at alle i juleselskapet hadde hatt vannkopper så hadde jeg reist og kost meg med venninnen min [:)]Barn blir sjelden slått helt ut av vannkopper så om hun får det vil hun nok allikevel orke å feire jul [:)] Er du "heldig" så ryter det ikke ut før etter julaften [:)]

om alle der har hatt det, vet jeg ikke helt, men regner med det..(er bare voksne folk, men kan sikkert dobbeltsjekke)
får se da, om jeg tar sjansen.. ringer veninna mi å hører hvordan vannkoppene er nå, hvis de er på veg til å gå bort, har fått skorpe osv så er det jo en sjanse for at hun kanskje slipper å...iallefall før jul håper jeg

Det tar 10-21 dager fra du smittes til sykdommen bryter ut. Sykdommen starter oftest med lett feber like før utslettet oppstår. Du er smittefarlig fra et par dager før utslettet opptrer til alle blemmene har fått skorper. I løpet av 1 uke er de fleste barn med normalt immunforsvar friske igjen. Barn bør være hjemme fra barnehage eller skole til de er feberfri og utslettet har tørket helt inn. Etter gjennomgått infeksjon blir man immun, men viruset ligger latent i kroppen.

ORIGINAL: MiLfYwAy

Det tar 10-21 dager fra du smittes til sykdommen bryter ut. Sykdommen starter oftest med lett feber like før utslettet oppstår. Du er smittefarlig fra et par dager før utslettet opptrer til alle blemmene har fått skorper. I løpet av 1 uke er de fleste barn med normalt immunforsvar friske igjen. Barn bør være hjemme fra barnehage eller skole til de er feberfri og utslettet har tørket helt inn. Etter gjennomgått infeksjon blir man immun, men viruset ligger latent i kroppen.
ahh, ok..da kan vi sikkert ta sjansen da[:)] takk[:)]

ORIGINAL: Jafseslafsaslappfis

ORIGINAL: MiLfYwAy

ahh, ok..da kan vi sikkert ta sjansen da[:)] takk[:)]

Bare hyggelig :) Jeg har ei snuppe med vannkopper nå og hun er i fin form, men hadde feber i ca 2 dager..

Back
Topp