Hmm, jordmor?

MammaMarit87

Flørter med forumet
Er det rart/uvanelig å ikke gå te jordmor under svangerskapet??
Jeg har ikke vært hos noen jordmor, og alle venninnene mine som er/har vært gravide synes dette er veldig rart og synes jeg burde det..

Men føler liksom ikke at jeg trenger det, jeg er jo på kontroll hos legen annenhver uke. Og der blir jo urin, blod og blodtrykk sjekket og ellers annet hvis det sku vært noe.

Gjøres noe annet hos en jordmor som gjør at jeg burde ha ei å gå te?

jeg har bare vært hos JM, ikke hos lege. du kan sikkert bestemme det selv, vet ikke hva mere legnen gjør jeg.. min JM sjekker blod, urin,mage, hjerterytme til barnet og BT og snakker ALT for mye spørr du meg..

Du velger selv om du vil gå til bare lege, bare jordmor, eller begge deler.[:)]
Jeg har gått mest til legen min, men går nå til jordmor i tillegg pga. anbefaling av legen min.
Han er bare allmennlege, og syns jeg burde snakke med en jordmor om svangerskapsrelaterte spørsmål...[:)]

Vel, jeg går til jm for å ha en å snakke med. Hun tar seg god tid og vi kan snakke om ting som legen ikke har peiling på (ikke medisinske ting). Jeg føler jeg får bedre oppfølging hos jm enn lege og at hun kan myye mer, men har gått til begge. 

Jeg har gått til lege og jordmor, men mest hos jordmor. Jeg føler meg bedre tatt vare på hos jordmor, det er hun som kan svare best på mine spm og forklare skikkelig. Legen min er kjempeflink hun altså, men likevel ikke som en jordmor. Det er jo tross alt jordmor som er utdannet innen graviditet og fødsel[:D]

Men det er jo valgfritt[;)]

Søstern min gikk kun til lege i 1. og 2. trimester siden legen hennes sa det ikke var noen grunn til å gå til jordmor, men jeg anbefalte det så hun prøvde. Hun følte seg nesten lurt av legen siden hun likte seg så mye bedre hos jordmor, følte seg også mye bedre tatt vare på.