Hmm.. Hva sier dere jenter?

Malin88

Flørter med forumet
Vel.. Jeg har ikke mistet noe sexlyst, men det med horomonforandringer... Hmm..

http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/sexogsamliv/article525348.ece

ja, nesten samme artikkelen var i dagbladet eller vg eller noe i forrige uke.. Skummelt! Kan ikke huske at jeg fikk høre noe om det før jeg begynte på pillen?

Helt enig!! Jeg er nå ikke så sikker på at jeg har noe særlig lyst til å begynne på pillen igjen når den dagen kommer..
Særlig ikke fordi at kroppen min ikke har fått orden på syklusen ennå, etter 5 måneser... Skummelt..

Jeg er mer og mer enig.. Men hvilket annet prevansjonsmiddel skal en bruke da? Gummi utgår!

Tror at jeg også styrer unna pillen etter dette. Merket faktisk at sexlysten steg etter at jeg sluttet på pillen......[:D]

kommer ikke inn så jeg får lest [:@]
i korte trekk, hva står det?? noen som kan fortelle meg ..

miss85,her har du det![:)]

P-piller ødelegger sexlysten din for alltid, viser ny forskning.

(SIDE2): Det er gammelt nytt at p-pillerbruk kan gi nedsatt sexlyst. Men nå viser nyere forsking at hormonforandringene hos mange kvinner blir permanente også etter at de har sluttet å ta dem, skriver Expressen.

- Jeg tror ikke kvinner innser hvor mye p-pillene påvirker de, sier doktor Claudia Panzer ved universitet i Boston.

Der har de gjennomført en studie på 125 kvinner som viser at det tar lang tid for kroppen og komme i gang med hormonproduksjonen.

- Visse kvinner kan bli påvirket for livet, sier forskeren Irwin Goldstein i Daily Mail.

De fleste p-piller minsker nivået av testosteron, ett hormon som er sentralt både for kvinners og menns seksualdrift. Studiet, som skal publiseres i Journal of Sexual Medicine, viser at nivåene av det testosteronbindene hormonet globulin er opp til fire ganger så høye over ett år etter at kvinnene har sluttet med p-piller.

takk trine [:D]
uff da .. og jeg som har brukt p-piller så lenge [:'(]
sex lysten merker jeg ikke noe forskjell på men det er verre med det hormon greiene, for det kan jo være vanskelig å merke [:'(]

Back
Topp