hmm feber?

I følge legen jeg var hos i forrige uke så er alt over 38.0 feber.

Legen og hs vår sier 38,3.. Så nok engang strides de lærde[;)] Men jeg ville nå sett det ann på minsten jeg, virker han utilpass og uvel, så gi en rumperakett. Mamma'n kjenner de jo tross alt best[:)]

ORIGINAL: Christine88

Legen og hs vår sier 38,3.. Så nok engang strides de lærde[;)] Men jeg ville nå sett det ann på minsten jeg, virker han utilpass og uvel, så gi en rumperakett. Mamma'n kjenner de jo tross alt best[:)]

Han er forkjøla , hoster og sover nesten ikke på natta og han er varm..
virker som om nesa er det som plager han mest , skikkelig snørrete stakkars..
Vet ikke om det er noe poeng i en paracet i rompa da?[8|]
Har aldri opplevd syk unge før jeg , så vet virkelig ikke.. nå leker han på gulvet da , men han er mer sutrete enn til vanlig..
Stakkars håper virkelig at dette går fort over vi trenger jo nattesøvn begge to..[&o]

Noen tips?

ORIGINAL: Drømmeren

Har aldri opplevd syk unge før jeg , så vet virkelig ikke.. nå leker han på gulvet da , men han er mer sutrete enn til vanlig..
Stakkars håper virkelig at dette går fort over vi trenger jo nattesøvn begge to..[&o]

Noen tips?

E hain mytti tætt i næsa eiller berre reinn d? Når snuppa vårres har vorri forkjøla eiller tætt så har æ dryppa ho me litt nesedråpa for å få løst opp d, spesielt når ho skoill såvva. Så hæva vi sænga sånn at ho låg me haue høgt.
Veit itj nå sånt kain jølp da....men håpe d[:)]

ORIGINAL: triknu

E hain mytti tætt i næsa eiller berre reinn d? Når snuppa vårres har vorri forkjøla eiller tætt så har æ dryppa ho me litt nesedråpa for å få løst opp d, spesielt når ho skoill såvva. Så hæva vi sænga sånn at ho låg me haue høgt.
Veit itj nå sånt kain jølp da....men håpe d[:)]

Han er ikke direkte tett , men snørret renner.. hevet hode enden i natt og det hjalp bare bittelitt

Så lenge han leker osv så hadde ikke jeg gitt han paracet på 38.2
Jeg har gitt Alexander paracet de gangene han har hatt rundt 39 i feber og vært veldig slakk.

ORIGINAL: Drømmeren

Noen tips?

Vi har saltvannsspray til Jacob, da får det litt "fart" opp i nesa, og jeg føler det løsner litt mer enn hvis man bare drypper det inn. Hev sengen, legg håndkle under madrassen, eller bøker under bena. Har han mye slim i halsen kan også hostesaft hjelpe. Viktig å gi de væske:)
Når Jacob hadde feber 1.gangen ringte jeg legevakten, de sa: Blir han plaget av feberen så kle av han, og ta på han en lett body istede for pysj. Kjøl han ned med kald klut. Ikke ha vindu oppe i rommet han ligger på. Kjøl heller ned han, enn hele rommet.

På denne tiden er det jo veldig vanlig at man blir forkjølet, så det er nok kun en lett forkjølelsen, men hold et øye med allmenntilstanden, det er den som er viktigst. Blir han slapp og vanskelig å få i mat/drikke ville jeg ringt fastlegen/legevakten. Bare for å høre hva de sier.. Bedre å være på den sikre siden, aldri noe moro når de er syke!
Vi oppdaget den 2.halsbetennelsen til Jacob raskt fordi vi ringte fastlegen når han fikk feber, hoste og var hvit i ganen.

EDIT: Enig med Shauri, så lenge han leker på gulvet ville ikke jeg heller gitt paracet på 38,2. Ta heller tempen senere i dag, å se hvordan den utvikler seg:)

Høres ut som minien her dette... Kaller det da feber under 38 og jeg da.. Gav paracet i går før han la seg, da var den stigende og på 38,5

Gir som regel paracet på 38.5.
Men om du føler han ikke har det bra, så gir du en mener jeg!

Ang nesen, anbefaler jeg å først bruke nesesuger og få ut en del.
Så spraye med den barne saltvannssprayen mens du prøver at han får det "i seg" [:)]
Jeg gav J saltvannspray når jeg amma han, for da snufsa han det i seg mens han drakk [:)]

Back
Topp