Hjertesukk... (langt)

x1xTrista

Elsker forumet
Jeg var hos legen på vanlig kontroll i går. Hadde et ønske om sykemelding, siden jeg sliter så fælt med ryggen. Ikke så at jeg har problemer med å gå, men å sitte gjør sinnssykt vondt. Det verker akkurat som tannverk - bare i halebeinet. Jo da, legen bekreftet det jeg mistenkte - bekkenløsning. [:@][:'(][&:]
Men tror dere jeg fikk sykemelding da? Nei, vi avventer vel litt med det mente legen. Men hun sa jo også at jeg skulle ringe så skulle hun skrive ut en hvis det absolutt ikke gikk lengre (så helt mørkt var det jo ikke). Men jeg er ikke typen som da ringer til mandag liksom... vil jo gi det et realt forsøk... Og det er ikke 100% sykemelding jeg vil ha - det orker jeg ikke. Da blir det bare å ligge på sofaen og glo på dårlig såpe-tv...

Ja ja... Får vel holde ut et par tre uker til før jeg ringer og ber om halv sykemelding vel....

Som om ikke det er nok med bekkenløsning - blodsukkeret mitt var for høyt, så i morgen skal jeg på sykehuset for denne glukosebelastningen jeg har hørt så mye positivt om... Kan vel ikke si jeg gleder meg nei... [&o]
Og jeg som har vært så flink til å nesten slutte og spise godteri og drikker nesten ikke brus lengre. Litt blir det jo, men det faktum at jeg gikk ned 8 kilo de tre første mnd i svangerskapet sier jo litt om omlegging av kostholdet... nei jeg kastet ikke opp. Og etter de tre først mnd er fortsatt ikke lysten på søtsaker tilbake - spiser minimalt med søtt.
Men det er vel kroppen min som lager dette blodsukkeret av seg selv da...

Vel, kunne vært værre. Klarer og holde meg oppegående, og samboeren er ikke lei klaginga mi enda, så jeg skal vel se positivt på ting...
Uansett - jeg gleder meg vilt til babyen vår kommer til sommeren, og kjenner nå at lysten til å begynne å kjøpe inn litt ting og tang melder seg. JIPPI - jeg er gravid, og bærer et av verdens mirakler under hjertet mitt [:D][:D][:D]

Håper dere andre har det bra. Dette er vel egentlig en strålende dag om jeg kjenner litt bedre etter [:D]

Jeg syntes ikke du burde vente i 2-3 uker før du ringer for å få deg sykemelding..
Skiter du med ryggen/bekkenet så burde du få deg en sykemelding med en gang så du ikke sliter deg ut..Om det så bare er 50% så hjelper det litt..

Viktig å tenke på seg selv da..Å legen kjenner ikke hvordan du har det..

God bedring og lykke til [:)]

Krev sykemelding med en gang, så slipper du kanskje få gangsperre og bli sengeliggende. Dette vet jeg alt om, og jeg hadde IKKE slått meg til ro med den beskjeden du fikk! Du bør holde deg så frisk som mulig. Blandt annet så du kan bære ungen når den kommer, bøye deg ned på gulvet, stå oppreist å stelle ungen + masse andre ting. Det er ikek verdt de tå være stolt. Jeg fikk bekkenløsning rundt omkring uke 20 forrige gang, og sleit med den til sønnen min var ca 6 mnd. Jeg var alt for stolt, hadde det samme skjedd i dag ville jeg krevd sykemelding 50% i første omgang. Og 100% så fort jeg begynte å bli litt større og trengte mer hvile. Jeg endte opp sengeliggende og kunne kun gå med krykker. Det er så viktig å ta vare på seg selv, tenk fremover! I dag er sønnen min 2,5 år, og dette er fortsatt noe jeg må ta hensyn til hver dag!
IKKE GI DEG!

Enig med dem over....IKKE GI DEG! Dette blir nok bare verre og verre. Ta kontakt med en fysioterapeut eller kiropraktor og få dem til å sykemelde deg eller gi beskjed til legen din om at du må bli sykemeldt. Om du kontakter fødeavdelingen kan de kanskje anbefale en kiro/ fysio som har erfaring med gravide og bekkenplager. 

Trist å høre att legen tar så lite hensyn til dette m/bekkenløsing,
Jeg hadde så vondt att jeg klarte ikke å gå på slutten i forrige svangerskap,nå begynte det i uke 13 og jeg går nå på jobb 50%,
det fungerer veldig fint.Visst man ikke tar hensyn til det så blir det bare verre og verre til lengre du går.

nr4påvei har helt rett. Her må du stå på krava. Det er reelle smerter, selv om enkelte leger ikke skjønner det!

Jeg vet jo at dere har rett, men samtidig er det noe som holder igjen. Samvittighet tror jeg det heter [:)] overfor jobb og arbeidsgiver. De får kjempeproblemer om jeg sykemelder meg nå. Men til uka er sjefen min tilbake, og da blir dagene roligere. Skal ta det opp til vurdering igjen midt i neste uke!

Back
Topp