hjerteslag med doppler?

Mamma til ei lita luring <3

Forelsket i forumet
Hvor tidlig har dere som har doppler hjemme hørt hjertelyd?
Fikk doppler i posten idag, bestilte på søndag for regnet med d tok tid før den kom...tenkte at om æ bestilte den da fikk æ den til uke 8-9...

Ikke for å være en kjip person, men så tidlig er det nok deres egen puls dere hører. :)

Jeg hørte første gang 8+4. Det var veldig kortvarig, men jeg var ikke i tvil om hva jeg hørte :) Så hørte jeg den igjen idag 9+1 ;) helt fantastisk! Må tilføre at jeg ikke fant den i går..det er jo veldig tilig enda.. Så ikke bli helt fortvilet om du ikke hører den så tilig ;)

Ikke for å være en kjip person, men så tidlig er det nok deres egen puls dere hører. :)

Det kan selvfølgelig godt være :) Men jeg har mistanke om at jeg er lenger på vei enn hva terminkalkulatoren sier da syklusene mine ikke alltid er A4. Uansett så var det en ekstremt merkelig lyd hvis det var min egen puls. Jeg har nemlig tatt en hel del av ultralyd av hjertet mitt og pulsen min forskjellige steder på kroppen de siste 12 årene pga hjertetull og jeg har aldri hørt noe som dette. Så jeg krysser fingrene for at det var hjertelyden jeg hørte og ikke min egen puls :) Om det er riktig vil tiden vise :)

Jeg hørte første gang 8+4. Det var veldig kortvarig, men jeg var ikke i tvil om hva jeg hørte :) Så hørte jeg den igjen idag 9+1 ;) helt fantastisk! Må tilføre at jeg ikke fant den i går..det er jo veldig tilig enda.. Så ikke bli helt fortvilet om du ikke hører den så tilig ;)

Dette var også veldig kortvarig. Skal måle igjen om en uke og se om det er samme og om det ligger på ca samme frekvens. Spennende :)

Dette var også veldig kortvarig. Skal måle igjen om en uke og se om det er samme og om det ligger på ca samme frekvens. Spennende :)
Tipper du hører den mye bedre om 1 uke :) jeg skal også vente en uke nå! Vil ikke gjøre det for ofte..kunne egentlig lyttet til den lyden hele kvelden ;) <3

Tipper du hører den mye bedre om 1 uke :) jeg skal også vente en uke nå! Vil ikke gjøre det for ofte..kunne egentlig lyttet til den lyden hele kvelden ;) <3

Jeg har bestemt meg for ikke å måle igjen før 10. februar ;) Jeg prøver å gi meg selv små ting å se frem til så tiden går litt fortere :P Gjemte doppleren på badet nå. Nå skal virkelig viljestyrken min få testet seg ;) hehe

Det er ganske stor forskjell mellom hjertelyden og ens egen puls. Jeg har ikke en puls på mellom 170 og 180 ;)

Det er ganske stor forskjell mellom hjertelyden og ens egen puls. Jeg har ikke en puls på mellom 170 og 180 ;)
Den kan jo i verste fall doble din puls på 90 da... Tror helt sikkert det er babyen du hører altså, og tror også at de mer avanserte ctg-apparatene gir større risiko, men doppler er doppler, du kan aldri være sikker...

Den kan jo i verste fall doble din puls på 90 da... Tror helt sikkert det er babyen du hører altså, og tror også at de mer avanserte ctg-apparatene gir større risiko, men doppler er doppler, du kan aldri være sikker...

Tja, må si meg uenig der. Hjertelyden har en annen klang, men ens puls er mer jevn. Vanskelig å forklare, men syntes ikke det er vanskelig å høre forskjell :)

Fant hjertelyden to ganger da jeg var 8+5, men har ikke funnet den etter det. Og var ikke i tvil om at det var hjerte jeg hørte, et lite lokomotiv i magen☺️

Back
Topp